This project was developed during a collaboration with Iveco in the plant located in Basildon UK. The project analysed the potential feasibility to increase the Iveco Daily payload for the door-to-door mission. One of the best customers of Iveco UK is Tesco, a major British multinational grocery and general merchandise retailer. They use the light line Iveco Daily vehicles for the delivery of the shopping. Iveco customize a particular vehicle for Tesco to meet their needs; this specific preparation has a high impact on the total tare weight of the vehicle. During the last restyling for euro 6, a new engine which respects the new pollution regulation was introduced. The weight of the new engine is higher than the previous one so it decreases the potential payload. The aim of Iveco and my project was to lighten the tare weight of the vehicle to increase the payload. The initial part of the study was to analyse the commercial benefit linked to the reduction of the weight of the vehicle and the different changes. Potential alternative materials were examined for possible replacement of the materials currently used in the fundamental structural components. The study explains the guidelines followed for the selection of the materials that can be used in the future to reduce weight while maintaining the vehicle's characteristics
Questo elaborato di tesi è il frutto dello stage da me conseguito presso Iveco nello stabilimento di Basildon in UK. L’obiettivo è stato lo studio di fattibilità dell’alleggerimento di un veicolo per la consegna di generi alimentari porta a porta. Uno dei principali clienti di Iveco UK è Tesco, il più grande rivenditore al dettaglio Britannico, che utilizza veicoli di media taglia di Iveco, Daily, per il servizio di consegna porta a porta. Iveco produce un veicolo con una conformazione tale da soddisfa le esigenze di Tesco, la preparazione del veicolo ha un elevato impatto sulla tara del veicolo. Il nuovo modello, Daily, euro 6, monta il nuovo motore che rispetta la regolamentazione introdotte per la riduzione dell’inquinamento. Il peso del nuovo motore è maggiore rispetto a quello dello scorso modello perciò il payload è inferiore. L’intento di Iveco e del mio progetto di tesi è stato di alleggerire il veicolo per aumentare il payload. Inizialmente sono stati studiati i benefici che si possono ottenere diminuendo il peso del veicolo seguiti dalle varie possibilità di alleggerimento dello stesso. L’opzione che è stata presa in considerazione in questo progetto è stata quella del cambiamento del materiale di una parte fondamentale della struttura. Questo lavoro illustra la linea che è stata seguita per la scelta del materiale che potrebbe essere utilizzato in futuro per ridurre il peso del veicolo in modo da poter aumentare il payload mantenendo invariate le proprietà del veicolo.
Feasibility analysis of the potential to improve the Iveco Daily payload in the Tesco.com operation
MARAZZI, IRENE
2016/2017
Abstract
This project was developed during a collaboration with Iveco in the plant located in Basildon UK. The project analysed the potential feasibility to increase the Iveco Daily payload for the door-to-door mission. One of the best customers of Iveco UK is Tesco, a major British multinational grocery and general merchandise retailer. They use the light line Iveco Daily vehicles for the delivery of the shopping. Iveco customize a particular vehicle for Tesco to meet their needs; this specific preparation has a high impact on the total tare weight of the vehicle. During the last restyling for euro 6, a new engine which respects the new pollution regulation was introduced. The weight of the new engine is higher than the previous one so it decreases the potential payload. The aim of Iveco and my project was to lighten the tare weight of the vehicle to increase the payload. The initial part of the study was to analyse the commercial benefit linked to the reduction of the weight of the vehicle and the different changes. Potential alternative materials were examined for possible replacement of the materials currently used in the fundamental structural components. The study explains the guidelines followed for the selection of the materials that can be used in the future to reduce weight while maintaining the vehicle's characteristicsFile | Dimensione | Formato | |
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