Owing to the development of technology and diffusion of internet, MOOC is becoming a more and more important resource in higher education institutions in China. The main goal of this work is to probe MOOC in China. Starting from the detailed analysis of background, motivation, and literature review, it is clear that the missing part is MOOC in China from a strategic point of view. In order to figure out the possible conclusions, it is critical to have a study related to learner’s perspectives. By comparing the expectations and behaviors of students and the existing situation of MOOCs in China, it is more visible to define strategy in China. To have a wider scope of analysis, a questionnaire which includes: students profile, motivation on MOOC, subject preference on MOOC, assessment preference on MOOC and attitude to MOOC is conducted. The targeted people are students from 3 universities: Tsinghua University, Shanghai Jiao Tong University and Peking University matched with three main MOOC platforms in China: XuetangX, CNMOOC and CHINESE MOOCS. The main findings are that more students from science and engineering background would like to take MOOCs about economics, philosophy and management to expand their knowledge which are beyond their major. In current stage, for courses are from Agronomy, Medicine and Military, the key point is to explore the suitable approach to apply them on MOOC rather than to develop content of MOOCs due to the heavily practical nature of these courses. Meanwhile, higher education institutions should also be careful about the powerful obligation to push students take MOOCs on their own platforms. In other words, the development of MOOC platform is important, but the most important is the students learning experience. The last point is that the technique problem is still an issue to effect learning process of students on MOOC in China.

A causa dello sviluppo di tecnologie e la diffusione di internet, Mooc diventa sempre più importante risorsa in istituti di istruzione superiore in Cina. l'obiettivo principale di questo lavoro è la sonda MOOC in Cina. Partendo dall'analisi dettagliata di sfondo, la motivazione, l'analisi della letteratura, è chiaro che la parte mancante è MOOC in Cina da un punto di vista strategico. Per capire le possibili conclusioni, è fondamentale disporre di uno studio correlati alla guida delle prospettive. Confrontando le aspettative e i comportamenti degli studenti e l'attuale situazione di MOOCs in Cina è più visibile per definire una strategia in Cina. Per avere una portata più ampia di analisi, un questionario che comprende: studenti di profilo, la motivazione per MOOC, salvo preferenza per MOOC, valutazione preferenza per MOOC e un atteggiamento di MOOC è condotta. l'obiettivo sono studenti di 3 università: Tsinghua Università Shanghai Jiao Tong Università, Peking università accompagnata da tre principali MOOC piattaforme in Cina: Xuetangx, CNMOOC e CHINESE MOOCS. I principali risultati sono studenti di scienze e ingegneria sfondo vorrebbe MOOCS di economia, filosofia e gestione di ampliare le proprie conoscenze, che sono al di là della loro maggiore. Nella fase attuale, per corsi di agronomia, medico e militare, il punto chiave è di esplorare l'approccio adeguato ad usarli MOOC piuttosto che sviluppare il contenuto di MOOCs a causa della natura fortemente pratico di questi corsi. Nel frattempo, gli istituti di istruzione superiore deve essere attento a potenti obbligo di spingere gli studenti MOOCs sulle proprie piattaforme. In altre parole, lo sviluppo di MOOC piattaforma è importante, ma la più importante è che gli studenti esperienza di apprendimento. l'ultimo punto è che la tecnica è ancora un problema per effetto del processo di apprendimento degli studenti MOOC in Cina.

Mooc in China : comparison study in XuetangX, CNMooc and Chinese Moocs

ZHANG, CHENG
2016/2017

Abstract

Owing to the development of technology and diffusion of internet, MOOC is becoming a more and more important resource in higher education institutions in China. The main goal of this work is to probe MOOC in China. Starting from the detailed analysis of background, motivation, and literature review, it is clear that the missing part is MOOC in China from a strategic point of view. In order to figure out the possible conclusions, it is critical to have a study related to learner’s perspectives. By comparing the expectations and behaviors of students and the existing situation of MOOCs in China, it is more visible to define strategy in China. To have a wider scope of analysis, a questionnaire which includes: students profile, motivation on MOOC, subject preference on MOOC, assessment preference on MOOC and attitude to MOOC is conducted. The targeted people are students from 3 universities: Tsinghua University, Shanghai Jiao Tong University and Peking University matched with three main MOOC platforms in China: XuetangX, CNMOOC and CHINESE MOOCS. The main findings are that more students from science and engineering background would like to take MOOCs about economics, philosophy and management to expand their knowledge which are beyond their major. In current stage, for courses are from Agronomy, Medicine and Military, the key point is to explore the suitable approach to apply them on MOOC rather than to develop content of MOOCs due to the heavily practical nature of these courses. Meanwhile, higher education institutions should also be careful about the powerful obligation to push students take MOOCs on their own platforms. In other words, the development of MOOC platform is important, but the most important is the students learning experience. The last point is that the technique problem is still an issue to effect learning process of students on MOOC in China.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
3-ott-2017
2016/2017
A causa dello sviluppo di tecnologie e la diffusione di internet, Mooc diventa sempre più importante risorsa in istituti di istruzione superiore in Cina. l'obiettivo principale di questo lavoro è la sonda MOOC in Cina. Partendo dall'analisi dettagliata di sfondo, la motivazione, l'analisi della letteratura, è chiaro che la parte mancante è MOOC in Cina da un punto di vista strategico. Per capire le possibili conclusioni, è fondamentale disporre di uno studio correlati alla guida delle prospettive. Confrontando le aspettative e i comportamenti degli studenti e l'attuale situazione di MOOCs in Cina è più visibile per definire una strategia in Cina. Per avere una portata più ampia di analisi, un questionario che comprende: studenti di profilo, la motivazione per MOOC, salvo preferenza per MOOC, valutazione preferenza per MOOC e un atteggiamento di MOOC è condotta. l'obiettivo sono studenti di 3 università: Tsinghua Università Shanghai Jiao Tong Università, Peking università accompagnata da tre principali MOOC piattaforme in Cina: Xuetangx, CNMOOC e CHINESE MOOCS. I principali risultati sono studenti di scienze e ingegneria sfondo vorrebbe MOOCS di economia, filosofia e gestione di ampliare le proprie conoscenze, che sono al di là della loro maggiore. Nella fase attuale, per corsi di agronomia, medico e militare, il punto chiave è di esplorare l'approccio adeguato ad usarli MOOC piuttosto che sviluppare il contenuto di MOOCs a causa della natura fortemente pratico di questi corsi. Nel frattempo, gli istituti di istruzione superiore deve essere attento a potenti obbligo di spingere gli studenti MOOCs sulle proprie piattaforme. In altre parole, lo sviluppo di MOOC piattaforma è importante, ma la più importante è che gli studenti esperienza di apprendimento. l'ultimo punto è che la tecnica è ancora un problema per effetto del processo di apprendimento degli studenti MOOC in Cina.
Tesi di laurea Magistrale
File allegati
File Dimensione Formato  
2017_10_ZHANG Cheng.pdf

solo utenti autorizzati dal 17/09/2018

Descrizione: The main goal of this work is to probe MOOC in China from a strategic point of view. The targeted people are students from 3 universities: Tsinghua University, Shanghai Jiao Tong University and Peking University matched with three main MOOC platforms in China: XuetangX, CNMOOC and CHINESE MOOCS.
Dimensione 4.52 MB
Formato Adobe PDF
4.52 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri

I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/136380