The Chinese civilization has a long history. However, today's Chinese brand culture is not as strong as the other countries. In the competition of the industry, it is mainly the competition between brands. Therefore, brands are tools to measure industrial strength and to promote national development. Today, China has put forward a "great power" strategy to promote industrial and creative development and to encourage technology enterprises. China's future goal is to be creative and innovative. So the only way to promote the industry facing this new opportunity is to create and to maintain brands. The first part of the work is the study of the long history of silk and scarves. To study textile's identity and history of Como, from sericulture, silk reeling, twisting, weaving, control and measures, to dyeing and printing of silk fabric. To show the beauty of Chinese silk and to study the decorative pattern of traditional Chinese silk. The second part introduces brand development strategy theory. The third part introduces the most important case study of European scarf brands. The main case is the Hermès brand, understanding the whole industry chain, from design to production, to product advertising and market. The fourth part is the research and analysis of Chinese silk scarf brand market. Finally, to contact today's consumer market mode, fashion trend, high-tech materials, printing technology, and to create a new sustainable scarf brand. This paper aims to combine the modern scientific method with the traditional silk culture brand and to promote the innovation and sustainable development of traditional Chinese silk culture. Chinese culture should stand up again and convey the material and immaterial value of traditional Chinese cultural products to the world.

La civiltà cinese ha una ricca storia, lunga e intensa. Tuttavia l'odierna cultura industriale cinese non è forte quanto quella degli altri Paesi. Nella gara tra le industrie la forza principale è giocata dal marchio. Di conseguenza il marchio è uno strumento per la misurazione del potere industriale, e una spinta verso la promozione del paese. Al giorno d'oggi la Cina propone una strategia di “potere” per promuovere lo sviluppo di industriale e creativo per incoraggiare le aziende qualificate. Obiettivi futuri della Cina sono la creatività, l'innovazione e lo sviluppo. Perciò di fronte a questa nuova opportunità l'unico modo per potenziare l'industria è creare e sostenere il marchio . La prima parte del lavoro è la ricerca sulla lunga storia dell seta e il foulard. Identità e storia dello tessile a Como, Da allevamento del baco, trattura, torcitura, tessitura, controlli e misure, tintoria, stampa, a finissaggio. La presentazione della bellezza della seta cinese, lo studio approfondito dei motivi decorativi della seta tradizionale cinese. La seconda parte è teoria del brand strategie di sviluppo. Nella terza parte verranno presenta ti i casi studio più significativi di foulard di marchio europeo. Esempi principalmente Hermès marca e tratterà più nello specifico del modello organizzativo dei marchi di foulard, analizzandone l'intera filiera, dalla progettazione alla produzione, fino alla distribuzione e comunicazione del prodotto. Infine, il contatto oggi modelli di mercato consumo, le tendenze, materiali high-tech, la tecnologia di stampa per creare un nuovo marchio foulard sostenibile. L'articolo mira a combinare il marchio di moderni metodi scientifici con la tradizionale cultura della seta, promuovere l'innovazione e lo sviluppo sostenibile della cultura di seta tradizionale cinese anche l'industria cinese. La cultura cinese dovrebbe mettersi in piedi e farsi vedere, veicolare quei valori materiali e immateriali del prodotto cultura tradizionale cinese.

Il foulard. Un'analisi sulla cultura della produzione serica europea e cinese; tra brand, management, evoluzione e tradizione. Studio per la definizione di un brand cinese di foulard

HE, CHUN
2016/2017

Abstract

The Chinese civilization has a long history. However, today's Chinese brand culture is not as strong as the other countries. In the competition of the industry, it is mainly the competition between brands. Therefore, brands are tools to measure industrial strength and to promote national development. Today, China has put forward a "great power" strategy to promote industrial and creative development and to encourage technology enterprises. China's future goal is to be creative and innovative. So the only way to promote the industry facing this new opportunity is to create and to maintain brands. The first part of the work is the study of the long history of silk and scarves. To study textile's identity and history of Como, from sericulture, silk reeling, twisting, weaving, control and measures, to dyeing and printing of silk fabric. To show the beauty of Chinese silk and to study the decorative pattern of traditional Chinese silk. The second part introduces brand development strategy theory. The third part introduces the most important case study of European scarf brands. The main case is the Hermès brand, understanding the whole industry chain, from design to production, to product advertising and market. The fourth part is the research and analysis of Chinese silk scarf brand market. Finally, to contact today's consumer market mode, fashion trend, high-tech materials, printing technology, and to create a new sustainable scarf brand. This paper aims to combine the modern scientific method with the traditional silk culture brand and to promote the innovation and sustainable development of traditional Chinese silk culture. Chinese culture should stand up again and convey the material and immaterial value of traditional Chinese cultural products to the world.
GADDI, ROSSANA
ARC III - Scuola del Design
4-ott-2017
2016/2017
La civiltà cinese ha una ricca storia, lunga e intensa. Tuttavia l'odierna cultura industriale cinese non è forte quanto quella degli altri Paesi. Nella gara tra le industrie la forza principale è giocata dal marchio. Di conseguenza il marchio è uno strumento per la misurazione del potere industriale, e una spinta verso la promozione del paese. Al giorno d'oggi la Cina propone una strategia di “potere” per promuovere lo sviluppo di industriale e creativo per incoraggiare le aziende qualificate. Obiettivi futuri della Cina sono la creatività, l'innovazione e lo sviluppo. Perciò di fronte a questa nuova opportunità l'unico modo per potenziare l'industria è creare e sostenere il marchio . La prima parte del lavoro è la ricerca sulla lunga storia dell seta e il foulard. Identità e storia dello tessile a Como, Da allevamento del baco, trattura, torcitura, tessitura, controlli e misure, tintoria, stampa, a finissaggio. La presentazione della bellezza della seta cinese, lo studio approfondito dei motivi decorativi della seta tradizionale cinese. La seconda parte è teoria del brand strategie di sviluppo. Nella terza parte verranno presenta ti i casi studio più significativi di foulard di marchio europeo. Esempi principalmente Hermès marca e tratterà più nello specifico del modello organizzativo dei marchi di foulard, analizzandone l'intera filiera, dalla progettazione alla produzione, fino alla distribuzione e comunicazione del prodotto. Infine, il contatto oggi modelli di mercato consumo, le tendenze, materiali high-tech, la tecnologia di stampa per creare un nuovo marchio foulard sostenibile. L'articolo mira a combinare il marchio di moderni metodi scientifici con la tradizionale cultura della seta, promuovere l'innovazione e lo sviluppo sostenibile della cultura di seta tradizionale cinese anche l'industria cinese. La cultura cinese dovrebbe mettersi in piedi e farsi vedere, veicolare quei valori materiali e immateriali del prodotto cultura tradizionale cinese.
Tesi di laurea Magistrale
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Descrizione: Il foulard Un analisi sulla cultura della produzione serica europea e cinese; tra brand, management, evoluzione e tradizione Studio per la definizione di un brand cinese di foulard
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/136601