Nowadays the world is experimenting a huge growth of technology development at exponential pace. Everyday most people get the opportunity to access to internet through any kind of devices, such as; personal computers, mobile phones (smart phones), tablets and televisions, among others. Together with the new wave of the so called ‘online trade & distribution channels’, create the perfect scenario for entrepreneurs eager of conquering the world with new business ideas springing up every day, thus implying the consumers and the markets have very high uncertainty on their behavior from one moment to another. Although the traditional business models and tools, have proved of being very effective, the new context including variables of global markets, internet access, mobile devices development, increased uncertainty and higher expectations of customers, therefore, additional capabilities are required for a business, not only to be successful in the first place, but to hold the standards and stay in the game for long time. To have a faster pace and acquire the additional capabilities; the Lean Startup, which is not properly a business model, but a methodology to define and redefine, in an iterative way, the most relevant information of a growing business based on continuous improvement of the overall performance. This thesis intends to analyze both, the traditional and the Lean Startup approaches not with the intention to confront them, but with the intention to fusion them in a model that takes the best out of each. TryMi is a business idea of a mobile application, that came to us during the master, while living in Italy as international students and observing the behavior of the international community in a multicultural city as it is Milano. We present here, the results of applying the combination proposed to the TryMi business model.

Nella attualità il mondo sta sperimentando un'enorme crescita dello sviluppo tecnologico a ritmo esponenziale. Ogni giorno la maggior parte delle persone ottiene l'opportunità di accedere a Internet tramite qualsiasi tipo di dispositivo, ad esempio; personal computer, telefoni cellulari (smart phone), tablet e televisori, tra gli altri. Insieme alla nuova ondata dei cosiddetti "canali commerciali e distribuzione", creare uno scenario perfetto per gli imprenditori desiderosi di conquistare il mondo con nuove idee imprenditoriali che nascono ogni giorno, implicando così che i consumatori ed i mercati hanno un'alta incertezza sul loro comportamento da un momento all'altro. Anche se i tradizionali modelli di business e gli strumenti hanno dimostrato di essere molto efficaci, il nuovo contesto tra cui variabili dei mercati globali, accesso a Internet, sviluppo di dispositivi mobili, maggiore incertezza e maggiori aspettative dei clienti, quindi sono necessarie ulteriori funzionalità per un'azienda solo per avere successo in primo luogo, ma per mantenere gli standard e rimanere in gioco per molto tempo. Per avere un ritmo più veloce e acquisire le capacità aggiuntive; il Lean Startup, che non è proprio un modello di business, ma una metodologia per definire e ridefinire, in modo iterativo, le informazioni più rilevanti di un'azienda in crescita, basata sul miglioramento continuo delle prestazioni complessive. Questa tesi intende analizzare entrambi, il tradizionale e il Lean Startup non si avvicinano con l'intenzione di affrontarli, ma con l'intenzione di fonderli in un modello che tralascia il meglio di ciascuno. TryMi è un'idea commerciale di un'applicazione mobile, che è venuta da noi durante il master, mentre abbiamo vissuto in Italia come studenti internazionali e osserva il comportamento della comunità internazionale in una città multiculturale com'è Milano. Qui presentiamo i risultati dell'applicazione della combinazione proposta al modello di business TryMi.

Business model development : a mobile application case. TryMi

ANAYA MUÑOZCANO, CARLOS;ARROYO CRIVELLI, LUDWING
2016/2017

Abstract

Nowadays the world is experimenting a huge growth of technology development at exponential pace. Everyday most people get the opportunity to access to internet through any kind of devices, such as; personal computers, mobile phones (smart phones), tablets and televisions, among others. Together with the new wave of the so called ‘online trade & distribution channels’, create the perfect scenario for entrepreneurs eager of conquering the world with new business ideas springing up every day, thus implying the consumers and the markets have very high uncertainty on their behavior from one moment to another. Although the traditional business models and tools, have proved of being very effective, the new context including variables of global markets, internet access, mobile devices development, increased uncertainty and higher expectations of customers, therefore, additional capabilities are required for a business, not only to be successful in the first place, but to hold the standards and stay in the game for long time. To have a faster pace and acquire the additional capabilities; the Lean Startup, which is not properly a business model, but a methodology to define and redefine, in an iterative way, the most relevant information of a growing business based on continuous improvement of the overall performance. This thesis intends to analyze both, the traditional and the Lean Startup approaches not with the intention to confront them, but with the intention to fusion them in a model that takes the best out of each. TryMi is a business idea of a mobile application, that came to us during the master, while living in Italy as international students and observing the behavior of the international community in a multicultural city as it is Milano. We present here, the results of applying the combination proposed to the TryMi business model.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
3-ott-2017
2016/2017
Nella attualità il mondo sta sperimentando un'enorme crescita dello sviluppo tecnologico a ritmo esponenziale. Ogni giorno la maggior parte delle persone ottiene l'opportunità di accedere a Internet tramite qualsiasi tipo di dispositivo, ad esempio; personal computer, telefoni cellulari (smart phone), tablet e televisori, tra gli altri. Insieme alla nuova ondata dei cosiddetti "canali commerciali e distribuzione", creare uno scenario perfetto per gli imprenditori desiderosi di conquistare il mondo con nuove idee imprenditoriali che nascono ogni giorno, implicando così che i consumatori ed i mercati hanno un'alta incertezza sul loro comportamento da un momento all'altro. Anche se i tradizionali modelli di business e gli strumenti hanno dimostrato di essere molto efficaci, il nuovo contesto tra cui variabili dei mercati globali, accesso a Internet, sviluppo di dispositivi mobili, maggiore incertezza e maggiori aspettative dei clienti, quindi sono necessarie ulteriori funzionalità per un'azienda solo per avere successo in primo luogo, ma per mantenere gli standard e rimanere in gioco per molto tempo. Per avere un ritmo più veloce e acquisire le capacità aggiuntive; il Lean Startup, che non è proprio un modello di business, ma una metodologia per definire e ridefinire, in modo iterativo, le informazioni più rilevanti di un'azienda in crescita, basata sul miglioramento continuo delle prestazioni complessive. Questa tesi intende analizzare entrambi, il tradizionale e il Lean Startup non si avvicinano con l'intenzione di affrontarli, ma con l'intenzione di fonderli in un modello che tralascia il meglio di ciascuno. TryMi è un'idea commerciale di un'applicazione mobile, che è venuta da noi durante il master, mentre abbiamo vissuto in Italia come studenti internazionali e osserva il comportamento della comunità internazionale in una città multiculturale com'è Milano. Qui presentiamo i risultati dell'applicazione della combinazione proposta al modello di business TryMi.
Tesi di laurea Magistrale
File allegati
File Dimensione Formato  
2017_10_Anaya_Arroyo.pdf

accessibile in internet per tutti

Descrizione: Business model development of a food-related mobile application based on collaborative consumption
Dimensione 4.24 MB
Formato Adobe PDF
4.24 MB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/136742