The primary objective of this study is to conduct a study on customer relationship management at Softorix Technologies for the IT service industry. CRM plays an important role in an organization. It is impossible today to be market driven without an institutionalized customer relationship management system in a place. The study is carried out by getting feedback from the customers and comparing the actual results with the forecasted results. The sample size is chosen from the existing customer base and convenience sampling technique is used to analyze the collected data. Data is gathered through field survey. A well-structured questionnaire is developed to collect the data. This is a descriptive study using primary data collected through survey. The following statistical tools are applied to get the reliable inferences: Chi square and Correlation are used for data analysis and interpretation. The obtained data is displayed using graphical tools such as bar charts and Pie charts. By studying and comparing the perception of the customers of Softorix technologies we can get an effective relationship with the customers. It is important that to maintain a strong relationship with customers. This will help Softorix Technologies to establish a long term relationships and a reasonable share in the market place.

L'obiettivo principale di questo studio è condurre uno studio sulla gestione delle relazioni con i clienti presso Softorix Technologies per il settore dei servizi IT. Il CRM svolge un ruolo importante in un'organizzazione. Oggi è impossibile essere guidati dal mercato senza un sistema di gestione delle relazioni con i clienti istituzionalizzato in un luogo. Lo studio viene effettuato ricevendo feedback dai clienti e confrontando i risultati effettivi con i risultati previsti. La dimensione del campione viene scelta dalla base di clienti esistente e viene utilizzata la tecnica di campionamento per analizzare i dati raccolti. I dati vengono raccolti attraverso il sondaggio sul campo. Un questionario ben strutturato è stato sviluppato per raccogliere i dati. Questo è uno studio descrittivo che utilizza i dati primari raccolti attraverso il sondaggio. I seguenti strumenti statistici vengono applicati per ottenere inferenze affidabili: Chi quadrato e Correlazione vengono utilizzati per l'analisi e l'interpretazione dei dati. I dati ottenuti vengono visualizzati utilizzando strumenti grafici come grafici a barre e grafici a torta. Studiando e confrontando la percezione dei clienti delle tecnologie Softorix possiamo ottenere un rapporto efficace con i clienti. È importante mantenere una relazione forte con i clienti. Ciò consentirà a Softorix Technologies di stabilire relazioni a lungo termine e una quota ragionevole sul mercato.

A study on customer relationship management : Softorix Technologies Pvt Ltd

SUBBAIYAN, DHIEEPAN
2016/2017

Abstract

The primary objective of this study is to conduct a study on customer relationship management at Softorix Technologies for the IT service industry. CRM plays an important role in an organization. It is impossible today to be market driven without an institutionalized customer relationship management system in a place. The study is carried out by getting feedback from the customers and comparing the actual results with the forecasted results. The sample size is chosen from the existing customer base and convenience sampling technique is used to analyze the collected data. Data is gathered through field survey. A well-structured questionnaire is developed to collect the data. This is a descriptive study using primary data collected through survey. The following statistical tools are applied to get the reliable inferences: Chi square and Correlation are used for data analysis and interpretation. The obtained data is displayed using graphical tools such as bar charts and Pie charts. By studying and comparing the perception of the customers of Softorix technologies we can get an effective relationship with the customers. It is important that to maintain a strong relationship with customers. This will help Softorix Technologies to establish a long term relationships and a reasonable share in the market place.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
21-dic-2017
2016/2017
L'obiettivo principale di questo studio è condurre uno studio sulla gestione delle relazioni con i clienti presso Softorix Technologies per il settore dei servizi IT. Il CRM svolge un ruolo importante in un'organizzazione. Oggi è impossibile essere guidati dal mercato senza un sistema di gestione delle relazioni con i clienti istituzionalizzato in un luogo. Lo studio viene effettuato ricevendo feedback dai clienti e confrontando i risultati effettivi con i risultati previsti. La dimensione del campione viene scelta dalla base di clienti esistente e viene utilizzata la tecnica di campionamento per analizzare i dati raccolti. I dati vengono raccolti attraverso il sondaggio sul campo. Un questionario ben strutturato è stato sviluppato per raccogliere i dati. Questo è uno studio descrittivo che utilizza i dati primari raccolti attraverso il sondaggio. I seguenti strumenti statistici vengono applicati per ottenere inferenze affidabili: Chi quadrato e Correlazione vengono utilizzati per l'analisi e l'interpretazione dei dati. I dati ottenuti vengono visualizzati utilizzando strumenti grafici come grafici a barre e grafici a torta. Studiando e confrontando la percezione dei clienti delle tecnologie Softorix possiamo ottenere un rapporto efficace con i clienti. È importante mantenere una relazione forte con i clienti. Ciò consentirà a Softorix Technologies di stabilire relazioni a lungo termine e una quota ragionevole sul mercato.
Tesi di laurea Magistrale
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Descrizione: A Study on Customer Relationship Management: Softorix Technologies Pvt Ltd
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