A global supply chain regarding two European markets with a factory in far east with uncertainties from demand and lead time is analyzed. In order to reduce the risk’s impact in the logistics’ budget, two strategies have been tested and compared using 4 different measures of risk. The first one, the use of trains instead of ships for urgent orders, and the second one changing the container’s original destination when being close to the final markets. An Agent Based Simulation has been modeled with three different scenarios: the baseline, and both strategies. The results from the Monte Carlo simulation demonstrated that the first strategy can be a good implementation to reduce the possible extreme values and to reduce the overall variance, especially for high values of backlog cost. The second strategy turned out to have a negative impact in both the expected value and the risk associated to it.

Viene analizzata una catena di approvvigionamento globale relativa a due mercati europei con la fabbrica in Cine, con incertezza della domanda e tempi di consegna. Al fine di ridurre l'impatto del rischio nel budget della logistica, sono state testate e confrontate due strategie utilizzando 4 diverse misure di rischio. Il primo, l'uso di treni anziché di navi per ordini urgenti, e il secondo che modifica la destinazione originale del container quando si trova vicino ai mercati finali. Una simulazione basata su agenti è stata modellata con tre diversi scenari: la linea di base e entrambe le strategie. I risultati della simulazione Monte Carlo hanno dimostrato che la prima strategia può essere una buona implementazione per ridurre i possibili valori estremi e ridurre la varianza complessiva, soprattutto per gli alti valori del costo del backlog. La seconda strategia si è rivelata avere un impatto negativo sia sul valore atteso che sul rischio associato ad esso.

Strategies to manage the risk in a global supply chain, a simulation approach. Case studt

TOBAR AMOROSO, DAVID NICOLAS
2016/2017

Abstract

A global supply chain regarding two European markets with a factory in far east with uncertainties from demand and lead time is analyzed. In order to reduce the risk’s impact in the logistics’ budget, two strategies have been tested and compared using 4 different measures of risk. The first one, the use of trains instead of ships for urgent orders, and the second one changing the container’s original destination when being close to the final markets. An Agent Based Simulation has been modeled with three different scenarios: the baseline, and both strategies. The results from the Monte Carlo simulation demonstrated that the first strategy can be a good implementation to reduce the possible extreme values and to reduce the overall variance, especially for high values of backlog cost. The second strategy turned out to have a negative impact in both the expected value and the risk associated to it.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
21-dic-2017
2016/2017
Viene analizzata una catena di approvvigionamento globale relativa a due mercati europei con la fabbrica in Cine, con incertezza della domanda e tempi di consegna. Al fine di ridurre l'impatto del rischio nel budget della logistica, sono state testate e confrontate due strategie utilizzando 4 diverse misure di rischio. Il primo, l'uso di treni anziché di navi per ordini urgenti, e il secondo che modifica la destinazione originale del container quando si trova vicino ai mercati finali. Una simulazione basata su agenti è stata modellata con tre diversi scenari: la linea di base e entrambe le strategie. I risultati della simulazione Monte Carlo hanno dimostrato che la prima strategia può essere una buona implementazione per ridurre i possibili valori estremi e ridurre la varianza complessiva, soprattutto per gli alti valori del costo del backlog. La seconda strategia si è rivelata avere un impatto negativo sia sul valore atteso che sul rischio associato ad esso.
Tesi di laurea Magistrale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/138103