It is quite common and popular to use agile development ideas and UX awareness in China. The IT firms and their establishing team have realized that it is necessary to use agile development model to hone and optimize their products so as to meet the changing needs of their users. However, the consequent problems are increasingly emerging from the water. 1. The developing team is lacking of a set of product service system which is focusing on the working arrangements and information interaction inside their team. 2. The position and role which agile UX plays in the whole developing process is not so clear and it is necessary to make clear what the positioning of UX is and then it will be benefit for the mutual growing of the team, the firms and their users. This paper will study the working principle of agile development mechanism and agile UX, hoping to resolve the problems of the team’s information interaction and the working procedures to be helpful of agile UX’s designing a set of service system for inner information interaction and business management. This paper aims to explore a service system for the agile UX, with the combination of domestic and foreign agile development methods and excellent service platform cases, which will get into a conclusion of a service systematic method and design cases and finally make it into execution through the personal design practice.
In Cina vi é consapevolezza e sono abbastanza popolari i principi di sviluppo Agile e UX. Le società di Information Technology hanno compreso che è necessario utilizzare tali modelli per ottimizzare la produzione e assecondare le esigenze di cambiamento dei loro Utenti. Tuttavia, ciò fa emergere alcuni problemi:1) il team di sviluppo manca di un set di modelli di sevizio che consente il corretto flusso di informazioni e la pianificazione del lavoro; 2) il ruolo rivestito da UX Agile nell'intero processo di sviluppo non è del tutto chiaro, pertanto occorre definirlo al fine di trarre beneficio dalla crescita congiunta del team, delle aziende e dei loro utenti. Questo paper studia i principi e i meccanismi dello sviluppo Agile e dell'Agile UX sperando di risolvere le problematiche dovute al passaggio di informazioni nel team e di definire istruzioni operative che consentano di sviluppare Agile UX, attraverso un modello che favorisca il flusso interno delle informazioni, nonché la gestione del business. Questo paper ha lo scopo di individuare un modello di servizi che supporti Agile UX combinando metodi di sviluppo Agile nazionali e internazionali con esempi di servizi di piattaforme di eccellenza. Il modello descritto consente di creare un sistema di gestione del servizio e di sviluppare, grazie alla combinazione con gli esempi dati da piattaforme di eccellenza, una nuova e personale pratica di sviluppo Agile.
Service system design For Agile UX
LIU, MI
2016/2017
Abstract
It is quite common and popular to use agile development ideas and UX awareness in China. The IT firms and their establishing team have realized that it is necessary to use agile development model to hone and optimize their products so as to meet the changing needs of their users. However, the consequent problems are increasingly emerging from the water. 1. The developing team is lacking of a set of product service system which is focusing on the working arrangements and information interaction inside their team. 2. The position and role which agile UX plays in the whole developing process is not so clear and it is necessary to make clear what the positioning of UX is and then it will be benefit for the mutual growing of the team, the firms and their users. This paper will study the working principle of agile development mechanism and agile UX, hoping to resolve the problems of the team’s information interaction and the working procedures to be helpful of agile UX’s designing a set of service system for inner information interaction and business management. This paper aims to explore a service system for the agile UX, with the combination of domestic and foreign agile development methods and excellent service platform cases, which will get into a conclusion of a service systematic method and design cases and finally make it into execution through the personal design practice.File | Dimensione | Formato | |
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