Selfie has become part of everyday participatory culture*, post a selfie becomes the basic act of almost every social network participant. Whether in Facebook, or Instagram, or Weibo, selfie has a huge data base. The information contained in a selfie may be multiple labels, such as emoticons, activities, events, in many selfie, City selfie and Travel selfie belong to a separate category. City selfie or Travel selfie, is able to see in the self-timer to the city as the background of the self-timer, is a form of interaction with the city. Everyone who has a selfie experience has almost always had a selfie moment of the city as a backdrop, containing lifestyle or travel identities and posting them on social platforms. When such types of selfie base slowly, through the background of selfie, it has become a special embodiment of urban culture, past city landscape or urban culture, are stuck in a fixed text or historical pictures, and selfie urban cultural records, but has become an interactive and easy way to facilitate the exchange of modern information, that is, from one social behavior has become a new form of communication. In my research, I introduced and analyzed the development and evolution of the selfie, compared the background of the painting and the background of the selfie. By collecting of these social platforms in the city-selfie and travel-selfie, to set up a centralized selfie’s background as a platform for urban cultural records. City Recorder, based on the archives and applications of web self-portrait data, provides a visual model based on the geographic distribution of the map. It contains: user information, Selfie information, location information, establish a visual interaction form with the city recorder as a dynamic identity. From the collected samples to find the characteristics of City selfie and Travel selfie, using the site and application to display selfie city records guide. This project creates a shared platform for dynamic identities of a territory/city. City Recorder doesn't create a 'brand-like' identity of the cities, but it gives the possibility to the multiple and dynamic cultural identities of a city to be recorded and translated into a collective representation. From a self-timer perspective to introduce and display the city culture, showing what is usually 'unseen', the city/landscape background of a self-representation, Is a dynamic collection display of overlooked subjects. The potential role of such type of selfie in the communication of the current urban culture. With selfie local people and traveler's different identity, complete the city scene records and cultural sharing.

Selfie è diventato parte della cultura partecipativa di tutti i giorni, postare un selfie diventa l'atto di base di quasi tutti i partecipanti ai social network. Sia su Facebook, Instagram, o Weibo, il selfie ha un'enorme base di dati. Le informazioni contenute in un selfie possono essere più etichette, come emozione, attività, eventi, in molti selfie, selfie in città e selfie in viaggio appartengono a una categoria separata. City selfie o travel selfie, è in grado di vedere l'autoscatto in città come sfondo dell'autoscatto, è una forma di interazione con la città. Chiunque abbia un'esperienza di selfie ha quasi sempre avuto un momento di selfie della città come sfondo, contenente stili di vita o identità di viaggio e pubblicandoli su piattaforme sociali. Quando questi tipi di selfie si fondono lentamente, attraverso lo sfondo di selfie, è diventata una speciale incarnazione della cultura urbana, del passato urbano o della cultura urbana, sono bloccati in un testo fisso o in immagini storiche, e fanno selfie di documenti culturali urbani, ma sono diventati un modo semplice e interattivo per facilitare lo scambio di informazioni moderne, cioè da un comportamento sociale è diventata una nuova forma di comunicazione. Nella mia ricerca, ho introdotto e analizzato lo sviluppo e l'evoluzione del selfie, confrontando lo sfondo del dipinto e lo sfondo del selfie. Con la raccolta di queste piattaforme sociali in City selfie e Travel selfie, per impostare uno sfondo di selfie centralizzato come piattaforma per i record culturali urbani. City Recorder, basato sugli archivi e le applicazioni dei dati di autoritratti web, fornisce un modello visivo basato sulla distribuzione geografica della mappa. Contiene: informazioni utente, informazioni Selfie, informazioni sulla posizione, stabilisce una forma di interazione visiva con il registratore di città come identità dinamica. Dai campioni raccolti per trovare le caratteristiche della City selfie e Travel selfie, utilizzando il sito e l'applicazione per visualizzare la guida ai record di selfie city. Questo progetto crea una piattaforma condivisa per le identità dinamiche di un territorio / città. City Recorder non crea un'identità "brand-like" delle città, ma dà la possibilità alle identità culturali multiple e dinamiche di una città di essere registrate e tradotte in una rappresentazione collettiva. Dalla prospettiva dell'autoscatto per introdurre e mostrare la cultura della città, mostrando ciò che di solito è "invisibile", lo sfondo città / paesaggio di un'auto-rappresentazione, è una collezione dinamica di soggetti trascurati. Il ruolo potenziale di questo tipo di selfie nella comunicazione dell'attuale cultura urbana. Con selfie persone locali e diversa identità del viaggiatore, completa i registri della scena cittadina e la condivisione culturale.

City recorder. The guided tour of urban scenery recording and urban culture in selfie

QIAN, XINGYUAN
2016/2017

Abstract

Selfie has become part of everyday participatory culture*, post a selfie becomes the basic act of almost every social network participant. Whether in Facebook, or Instagram, or Weibo, selfie has a huge data base. The information contained in a selfie may be multiple labels, such as emoticons, activities, events, in many selfie, City selfie and Travel selfie belong to a separate category. City selfie or Travel selfie, is able to see in the self-timer to the city as the background of the self-timer, is a form of interaction with the city. Everyone who has a selfie experience has almost always had a selfie moment of the city as a backdrop, containing lifestyle or travel identities and posting them on social platforms. When such types of selfie base slowly, through the background of selfie, it has become a special embodiment of urban culture, past city landscape or urban culture, are stuck in a fixed text or historical pictures, and selfie urban cultural records, but has become an interactive and easy way to facilitate the exchange of modern information, that is, from one social behavior has become a new form of communication. In my research, I introduced and analyzed the development and evolution of the selfie, compared the background of the painting and the background of the selfie. By collecting of these social platforms in the city-selfie and travel-selfie, to set up a centralized selfie’s background as a platform for urban cultural records. City Recorder, based on the archives and applications of web self-portrait data, provides a visual model based on the geographic distribution of the map. It contains: user information, Selfie information, location information, establish a visual interaction form with the city recorder as a dynamic identity. From the collected samples to find the characteristics of City selfie and Travel selfie, using the site and application to display selfie city records guide. This project creates a shared platform for dynamic identities of a territory/city. City Recorder doesn't create a 'brand-like' identity of the cities, but it gives the possibility to the multiple and dynamic cultural identities of a city to be recorded and translated into a collective representation. From a self-timer perspective to introduce and display the city culture, showing what is usually 'unseen', the city/landscape background of a self-representation, Is a dynamic collection display of overlooked subjects. The potential role of such type of selfie in the communication of the current urban culture. With selfie local people and traveler's different identity, complete the city scene records and cultural sharing.
MONDELLO, SILVIA
ARC III - Scuola del Design
21-dic-2017
2016/2017
Selfie è diventato parte della cultura partecipativa di tutti i giorni, postare un selfie diventa l'atto di base di quasi tutti i partecipanti ai social network. Sia su Facebook, Instagram, o Weibo, il selfie ha un'enorme base di dati. Le informazioni contenute in un selfie possono essere più etichette, come emozione, attività, eventi, in molti selfie, selfie in città e selfie in viaggio appartengono a una categoria separata. City selfie o travel selfie, è in grado di vedere l'autoscatto in città come sfondo dell'autoscatto, è una forma di interazione con la città. Chiunque abbia un'esperienza di selfie ha quasi sempre avuto un momento di selfie della città come sfondo, contenente stili di vita o identità di viaggio e pubblicandoli su piattaforme sociali. Quando questi tipi di selfie si fondono lentamente, attraverso lo sfondo di selfie, è diventata una speciale incarnazione della cultura urbana, del passato urbano o della cultura urbana, sono bloccati in un testo fisso o in immagini storiche, e fanno selfie di documenti culturali urbani, ma sono diventati un modo semplice e interattivo per facilitare lo scambio di informazioni moderne, cioè da un comportamento sociale è diventata una nuova forma di comunicazione. Nella mia ricerca, ho introdotto e analizzato lo sviluppo e l'evoluzione del selfie, confrontando lo sfondo del dipinto e lo sfondo del selfie. Con la raccolta di queste piattaforme sociali in City selfie e Travel selfie, per impostare uno sfondo di selfie centralizzato come piattaforma per i record culturali urbani. City Recorder, basato sugli archivi e le applicazioni dei dati di autoritratti web, fornisce un modello visivo basato sulla distribuzione geografica della mappa. Contiene: informazioni utente, informazioni Selfie, informazioni sulla posizione, stabilisce una forma di interazione visiva con il registratore di città come identità dinamica. Dai campioni raccolti per trovare le caratteristiche della City selfie e Travel selfie, utilizzando il sito e l'applicazione per visualizzare la guida ai record di selfie city. Questo progetto crea una piattaforma condivisa per le identità dinamiche di un territorio / città. City Recorder non crea un'identità "brand-like" delle città, ma dà la possibilità alle identità culturali multiple e dinamiche di una città di essere registrate e tradotte in una rappresentazione collettiva. Dalla prospettiva dell'autoscatto per introdurre e mostrare la cultura della città, mostrando ciò che di solito è "invisibile", lo sfondo città / paesaggio di un'auto-rappresentazione, è una collezione dinamica di soggetti trascurati. Il ruolo potenziale di questo tipo di selfie nella comunicazione dell'attuale cultura urbana. Con selfie persone locali e diversa identità del viaggiatore, completa i registri della scena cittadina e la condivisione culturale.
Tesi di laurea Magistrale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/138279