Villa Arconati is a rural, baroque style palace and gardens located in the district of Castellazo of the town of Bollate built 17th century. Nowadays is used as museum and hosts events and festivals. On the other hand, Prada Group is a company found in 1913 by Mario Prada producing leather goods. In 1978 his grandchildren Miuccia Prada took over the company and upgraded into a multinational brand. Prada has a strong presence in fashion, architecture, art, technology and gastronomy. According to the deep research on luxury branding and living, it is a fact that luxury hospitality is a field that most of the big brands are interested in getting involved in or even expanding. This is why we decided to create a luxury leaving experience of a hotel of Prada Group that would represent the philosophy and the multifarious character of the brand in collaboration with this historical Italian buildings of Villa Arconati close to Milan, one of the most powerful cities around the world. Embracing the history and the aspects of these brands we are creating a hotel devised into three zones of privacy, one that is totally dedicated to vip users of the Villa, a second one that can be occasionally used from public users and a third one that is accessible to everyone. Our goal was to create a space where all the possible experiences of Prada universe can be offered through hospitality. This is a new chapter for Prada that offers innovation through luxury living. We created a contemporary and high-tech environment that coexists into a historical baroque place. We upgrade the user experience by introducing innovative services.
Villa Arconati è un palazzo rurale in stile barocco e giardini situati nel quartiere di Castellazo della città di Bollate costruito nel 17 ° secolo. Oggi è usato come museo e ospita eventi e festival. D'altra parte, Prada Group è una società fondata nel 1913 da Mario Prada nella produzione di pelletteria. Nel 1978 sua nipote Miuccia Prada ha rilevato la società e si è trasformata in un marchio multinazionale. Prada ha una forte presenza nella moda, nell'architettura, nell'arte, nella tecnologia e nella gastronomia. Secondo la profonda ricerca sul marchio e la vita di lusso, è un fatto che l'ospitalità di lusso è un campo in cui la maggior parte dei grandi marchi sono interessati a partecipare o addirittura ad espandersi. Per questo motivo abbiamo deciso di creare una lussuosa esperienza di un hotel del Gruppo Prada che rappresentasse la filosofia e il carattere multiforme del marchio in collaborazione con questo storico edificio italiano di Villa Arconati vicino a Milano, una delle città più potenti intorno il mondo. Abbracciando la storia e gli aspetti di questi marchi stiamo creando un hotel concepito in tre zone di privacy, una totalmente dedicata agli utenti VIP della Villa, una seconda che può essere occasionalmente utilizzata da utenti pubblici e una terza che è accessibile a tutti. Il nostro obiettivo era creare uno spazio in cui tutte le possibili esperienze dell'universo di Prada possano essere offerte attraverso l'ospitalità. Questo è un nuovo capitolo per Prada che offre innovazione attraverso la vita di lusso. Abbiamo creato un ambiente contemporaneo e high-tech che convive in un luogo storico barocco. Aggiorniamo l'esperienza dell'utente introducendo servizi innovativi.
Spectrum. Brand extension of Prada Group on the field of luxury hospitality, placed in the historical territory of Villa Arconati
CHRAS, STAVROS
2016/2017
Abstract
Villa Arconati is a rural, baroque style palace and gardens located in the district of Castellazo of the town of Bollate built 17th century. Nowadays is used as museum and hosts events and festivals. On the other hand, Prada Group is a company found in 1913 by Mario Prada producing leather goods. In 1978 his grandchildren Miuccia Prada took over the company and upgraded into a multinational brand. Prada has a strong presence in fashion, architecture, art, technology and gastronomy. According to the deep research on luxury branding and living, it is a fact that luxury hospitality is a field that most of the big brands are interested in getting involved in or even expanding. This is why we decided to create a luxury leaving experience of a hotel of Prada Group that would represent the philosophy and the multifarious character of the brand in collaboration with this historical Italian buildings of Villa Arconati close to Milan, one of the most powerful cities around the world. Embracing the history and the aspects of these brands we are creating a hotel devised into three zones of privacy, one that is totally dedicated to vip users of the Villa, a second one that can be occasionally used from public users and a third one that is accessible to everyone. Our goal was to create a space where all the possible experiences of Prada universe can be offered through hospitality. This is a new chapter for Prada that offers innovation through luxury living. We created a contemporary and high-tech environment that coexists into a historical baroque place. We upgrade the user experience by introducing innovative services.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/138286