In the historical development of human civilization, the architecture was the carrier and important component of human culture. As a container of books, physical bookstore is not only a communication place between readers and books but also a display space of the urban culture which can express the spirits and quality of the whole city. The bookstore space design belongs to the category of retail space design, and its traditional way is to attract the customers by demonstrating items in store. However, with the Experience economy times arrival, attitudes and patterns of consumer have changed. And it's also been changed the way of reading by the rapid development of the information age. Meanwhile, the rise of bookshop online brings a great crisis into brick-and-mortar book market mode. How the physical bookstore can be more attractive for readers? How the bookstore space exhibition can be particular? How can we transfer the disappearing physical bookstore into a better operation mode, thus inject fresh energy to it ? Every designer who loves the bookstore culture and seeks the independent spirit should think over these questions. From currently consumption structure, purchasing is not only for the first needs but also for the additional spiritual value of merchandise and the resonance. While the growth of emotion and experience needs, the idea of experience design has attracted more and more interest and attention. As the director of the product, the designer should become the medium between the product and customers, regarding the physical bookstore as a theater, to create an immersive space experience with rich scenes.
Come posto che contiene dei libri, il luogo fisico della libreria non è soltanto un posto dove i libri e chi li legge comunicano fra loro, ma anche una vetrina rivelatrice della cultura urbana che rappresenta lo spirito e la qualità stessa della città intera. La progettazione dello spazio all'interno di una libreria rientra nella categoria del retail space design, che tradizionalmente prevede di attrarre i clienti mostrando i prodotti in modo mirato. Tuttavia, con l'arrivo del Marketing dell'Esperienza, le abitudini e le azioni dei consumatori sono cambiate. Ed è cambiato anche il modo in cui si legge, nell'ottica del rapido sviluppo dell'era dell'informazione. Nel frattempo, la rapida ascesa delle librerie online ha messo decisamente sotto pressione i venditori che sfruttano i luoghi fisici per la vendita tradizionale. Come rendere quindi il luogo della libreria reale più attraente per i lettori ? Come si può rendere unica un'esposizione di libri di un negozio? Cosa possiamo fare per cambiare i negozi di libri, ormai in estinzione, dando loro nuova linfa? Ogni designer che ama la lettura e quindi i libri, e che aspira ad uno spirito indipendente, dovrebbe ponderare su questi problemi. Al giorno d'oggi, l'acquisto ormai non è più solamente dettato dai bisogni primari, ma anche dal valore aggiunto dato del merchandise. Vengono sempre più richeste emozioni, esperienze legate al prodotto, cosicchè si è venuta a creare una figura denominata "experience designer", che ha subito acquisito molta importanza. Come progettista, il designer è chiamato a diventare il mediatore fra prodotto e consumatore, considerando il negozio fisico delle librerie come un teatro, dove creare uno spazio immersivo con una ricca scenografia.
The lost bookstore. Study on space experiential design of physical bookstore
YIN, LU
2016/2017
Abstract
In the historical development of human civilization, the architecture was the carrier and important component of human culture. As a container of books, physical bookstore is not only a communication place between readers and books but also a display space of the urban culture which can express the spirits and quality of the whole city. The bookstore space design belongs to the category of retail space design, and its traditional way is to attract the customers by demonstrating items in store. However, with the Experience economy times arrival, attitudes and patterns of consumer have changed. And it's also been changed the way of reading by the rapid development of the information age. Meanwhile, the rise of bookshop online brings a great crisis into brick-and-mortar book market mode. How the physical bookstore can be more attractive for readers? How the bookstore space exhibition can be particular? How can we transfer the disappearing physical bookstore into a better operation mode, thus inject fresh energy to it ? Every designer who loves the bookstore culture and seeks the independent spirit should think over these questions. From currently consumption structure, purchasing is not only for the first needs but also for the additional spiritual value of merchandise and the resonance. While the growth of emotion and experience needs, the idea of experience design has attracted more and more interest and attention. As the director of the product, the designer should become the medium between the product and customers, regarding the physical bookstore as a theater, to create an immersive space experience with rich scenes.File | Dimensione | Formato | |
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