Background of the invention: Passenger vehicles, such as aircraft, buses, trains, ships, and automobiles, include passenger seats for passengers to sit in during travel. While passenger seats are designed to provide comfort the passenger, many passengers become fatigued and stiff when forced to remain seated for long durations (such as on long-haul flights) because their movement is relatively limited. Moreover, passengers may be less motivated to move about a cabin of the passenger vehicle at the risk of inconveniencing other passengers or drawing attention to themselves. The stiffness and fatigue from limited movement may cause discomfort during travel and continue to affect the passenger even after they have exited the passenger vehicle and are no longer travelling. The limited movement may further potentially cause health issues or other problems with the passengers. Such discomfort detracts from the passenger travel experience, and may discourage the passenger from travelling often or opting for other means of transport. Therefore, there is a need for a passenger seat that improves the passenger travel experience. Project Description: The project is based on a project idea born during the exchange at the TU Delft Industrial Design Engineering faculty, the idea has been conceptualized, developed and transformed into a product design, the product is supported by a patented invention. The patent concerns an invention in which market-ready pressure sensors are placed beneath the seat surface to improve flight travelers comfort through gamification. The invention is then brought forward and re-engineered to be applied as a smart device meant to be paired with aircraft seats and bring advantages both to passengers’ health and safety. It enables the interaction with the on-board entertainment and enhances the crew in monitoring who’s sitting and who has locked-belts. The strength of the project relies on using special kind of fabrics to mass produce a sensing layer to act as a smart-sleeve, adaptable to every kind of seat shape. The product collects data in real-time which enables various features like monitor seat occupancy, check belts lockage, analyze sitting posture, enable interactivity, collecting useful data on long-term sitting behavior. Using state of the art technology is possible to exploit the data making them interactive and useful to the crew, improving the safety of travel journeys. The strategy is to attach a small add-on product to existent seats converting them into smart ones. The applications are limitless and not only in the aircraft industry.
In veicoli passeggeri, come aerei, autobus, treni, navi e automobili, ci sono posti a sedere per i passeggeri. Anche se i sedili dei passeggeri sono progettati per offrire comfort al passeggero, molti passeggeri si stancano e provano situazioni di discomfort quando sono costretti a rimanere seduti per lunghi periodi (come nei voli a lungo raggio) perché il loro movimento è relativamente limitato. Inoltre, i passeggeri possono essere meno motivati a muoversi in cabina di volo per evitare di creare disagio per gli altri passeggeri e per evitare di attirare l'attenzione su di sé. La rigidità e la fatica derivanti da movimenti limitati possono causare disagio durante il viaggio e continuare a influenzare il passeggero anche successivamente al viaggio. Il movimento limitato può causare problemi di salute e alla percezione del comfort stesso. Tale disagio pregiudica l'esperienza di viaggio dei passeggeri e può scoraggiare il passeggero dal viaggiare spesso. Pertanto, vi è la necessità di un sedile per passeggeri che migliori l'esperienza di viaggio dei passeggeri. Descrizione del progetto: Il progetto è basato su un'idea di progetto nata durante lo scambio presso la facoltà di Industrial Design Engineering a TU Delft, l'idea è stata concettualizzata, sviluppata e trasformata in un design di prodotto e il prodotto è supportato da un'invenzione brevettata. Il brevetto riguarda un'invenzione in cui i sensori di pressione, già sul mercato, sono collocati sotto la superficie del sedile per migliorare il comfort dei viaggiatori di volo attraverso la gamification. L'invenzione viene quindi portata avanti e riprogettata per essere applicata come un dispositivo intelligente destinato ad essere abbinato ai sedili degli aerei e offrire vantaggi sia per la salute e la sicurezza dei passeggeri. Consente l'interazione con il sistema di intrattenimento a bordo e migliora l'equipaggio nel monitorare chi è seduto. La forza del progetto si basa sull'utilizzo di un tipo speciale di tessuti per produrre in serie uno strato sensibile che funga da astuccio intelligente, adattabile a qualsiasi tipo di forma del sedile. Il prodotto raccoglie dati in tempo reale che consentono varie funzioni come il monitoraggio dell'occupazione del sedile, il potenziale blocco delle cinture di sicurezza, l'analisi della postura di seduta, l'interazione con IFE ed anche la raccolta di dati utili sul comportamento di seduta a lungo termine. Utilizzando la tecnologia allo stato dell'arte è possibile sfruttare i dati rendendoli interattivi e utili all'equipaggio, migliorando la sicurezza dei viaggiatori durante il viaggio. La strategia consiste nel collegare un piccolo prodotto in aggiunta alle sedute esistenti convertendoli così in sedute smart. Le applicazioni sono illimitate e non restano applicabili solo al settore dei voli commerciali.
Smart sleeve. Bringing smartness to aircraft seats
IACOVIELLO, DOMENICO
2016/2017
Abstract
Background of the invention: Passenger vehicles, such as aircraft, buses, trains, ships, and automobiles, include passenger seats for passengers to sit in during travel. While passenger seats are designed to provide comfort the passenger, many passengers become fatigued and stiff when forced to remain seated for long durations (such as on long-haul flights) because their movement is relatively limited. Moreover, passengers may be less motivated to move about a cabin of the passenger vehicle at the risk of inconveniencing other passengers or drawing attention to themselves. The stiffness and fatigue from limited movement may cause discomfort during travel and continue to affect the passenger even after they have exited the passenger vehicle and are no longer travelling. The limited movement may further potentially cause health issues or other problems with the passengers. Such discomfort detracts from the passenger travel experience, and may discourage the passenger from travelling often or opting for other means of transport. Therefore, there is a need for a passenger seat that improves the passenger travel experience. Project Description: The project is based on a project idea born during the exchange at the TU Delft Industrial Design Engineering faculty, the idea has been conceptualized, developed and transformed into a product design, the product is supported by a patented invention. The patent concerns an invention in which market-ready pressure sensors are placed beneath the seat surface to improve flight travelers comfort through gamification. The invention is then brought forward and re-engineered to be applied as a smart device meant to be paired with aircraft seats and bring advantages both to passengers’ health and safety. It enables the interaction with the on-board entertainment and enhances the crew in monitoring who’s sitting and who has locked-belts. The strength of the project relies on using special kind of fabrics to mass produce a sensing layer to act as a smart-sleeve, adaptable to every kind of seat shape. The product collects data in real-time which enables various features like monitor seat occupancy, check belts lockage, analyze sitting posture, enable interactivity, collecting useful data on long-term sitting behavior. Using state of the art technology is possible to exploit the data making them interactive and useful to the crew, improving the safety of travel journeys. The strategy is to attach a small add-on product to existent seats converting them into smart ones. The applications are limitless and not only in the aircraft industry.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
iacoviellod_tesi_smartsleeve_041217.pdf
non accessibile
Descrizione: Smart Sleeve - Bringing smartness to aircraft seats
Dimensione
2.9 MB
Formato
Adobe PDF
|
2.9 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/10589/138346