The aim of this thesis was the realization, through the Simulink software of Matlab, of a software for the calculation of short-circuit currents in the railway environment, on traditional lines povered at 3kVdc and in a track environment, with a 750 Vdc power supply. We then proceeded to model the electrical substations, supply and return circuits. Furthermore, a model has been realized to simulate the behavior of the extra-rapid circuit breaker in the process of interrupting a short-circuit current. Finally, the results obtained by the software were compared with the values obtained from the tests performed physically in a trolley-bus system.
Scopo di tale tesi è stata la realizzazione, mediante il software Simulink di Matlab,di un software per il calcolo delle correnti di cortocircuito in ambiente ferroviario,su linee tradizionali alimentate a 3kVcc ed in ambiente filoviario, con alimentazione a 750 Vcc. Si è proceduto quindi alla modellazione delle sottostazioni elettriche,dei circuiti di alimentazione e di ritorno. Inoltre, si è realizzato un modello atto a simulare il comportamento dell'interruttore extrarapido nel processo di interruzione di una corrente di cortocircuito. Infine, i risultati ottenuti mediante il software sono stati confrontati con i valori ottenuti dalle prove eseguite fisicamente in un impianto filoviario.
Modelli circuitali di sistemi elettrici di trazione in c.c. per la valutazione dei transitori elettromagnetici
QUAGLINI, MARCO
2016/2017
Abstract
The aim of this thesis was the realization, through the Simulink software of Matlab, of a software for the calculation of short-circuit currents in the railway environment, on traditional lines povered at 3kVdc and in a track environment, with a 750 Vdc power supply. We then proceeded to model the electrical substations, supply and return circuits. Furthermore, a model has been realized to simulate the behavior of the extra-rapid circuit breaker in the process of interrupting a short-circuit current. Finally, the results obtained by the software were compared with the values obtained from the tests performed physically in a trolley-bus system.File | Dimensione | Formato | |
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