This research is aiming to understand more in detail about the concept of digital education and is specified in online education in Iran. It starts with some definitions and different point of views about the value of digital learning and education consisting of educational, social, environmental, technological and economical. Then the challenges for this matter is discussed and the role of actors are analyzed. Finally, the research target which is University of Tehran and the way of choosing it are introduced and through two different interviews, the digital learning center of University of Tehran and the MOOC in mechanical faculty of University of Tehran are studied.

Questa ricerca ha lo scopo di comprendere più in dettaglio il concetto di educazione digitale e comprende un approfondimento sull'istruzione online in Iran. Inizia con alcune definizioni e diversi punti di vista sul valore dell'apprendimento e dell'educazione digitale costituito da istruzione, sociale, ambientale, tecnologica ed economica. Quindi vengono discusse le sfide per questa materia. Infine, è presentato un caso di studio costituito dall'Università di Teheran; per questa analisi sono state effettuate duediverse interviste: il centro di apprendimento digitale dell'Università di Teheran, e il MOOC dellafacoltà di meccanica dell'Università di Teheran.

Education digitization concept analysis and case study of University of Tehran in Iran

AFSHARI, AMIN
2017/2018

Abstract

This research is aiming to understand more in detail about the concept of digital education and is specified in online education in Iran. It starts with some definitions and different point of views about the value of digital learning and education consisting of educational, social, environmental, technological and economical. Then the challenges for this matter is discussed and the role of actors are analyzed. Finally, the research target which is University of Tehran and the way of choosing it are introduced and through two different interviews, the digital learning center of University of Tehran and the MOOC in mechanical faculty of University of Tehran are studied.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
19-apr-2018
2017/2018
Questa ricerca ha lo scopo di comprendere più in dettaglio il concetto di educazione digitale e comprende un approfondimento sull'istruzione online in Iran. Inizia con alcune definizioni e diversi punti di vista sul valore dell'apprendimento e dell'educazione digitale costituito da istruzione, sociale, ambientale, tecnologica ed economica. Quindi vengono discusse le sfide per questa materia. Infine, è presentato un caso di studio costituito dall'Università di Teheran; per questa analisi sono state effettuate duediverse interviste: il centro di apprendimento digitale dell'Università di Teheran, e il MOOC dellafacoltà di meccanica dell'Università di Teheran.
Tesi di laurea Magistrale
File allegati
File Dimensione Formato  
2018_04_Afshari.pdf

solo utenti autorizzati dal 12/04/2019

Descrizione: Thesis text
Dimensione 1.39 MB
Formato Adobe PDF
1.39 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri

I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/139196