The automotive industry is going through a disruptive change, and the rate of evolution of technologies addressing the trends is speeding up exponentially. This disruption trend is not related to the core technical competencies of the current operating players, so the gap in capabilities and technologies is allowing new entry points for the new player to enter and take a share of the market. Here is where the innovation abilities and new technologies provided by small startups are coming handy while sharing the mutual interest of several car manufacturers and automotive components/systems suppliers to capitalise them. Several car manufacturers have then acquired stakes in such startups building partnerships with them for inventing new products in the market. Significant research has been carried out in the field of how to invest through the standpoint of a venture capitalist, but there has been insufficient work done on understanding and relating the technology requirements of a manufacturing company. This research work tries to broaden the horizon of the traditional venture capitalist and create an automotive industry perspective on acting as business angels with touching upon how current players are changing the organisations for matching the new trends. The methodology drafted around two central kinds of literature, firstly the Delphi method of surveying and secondly framework for startups evaluation proposed by Steven Kaplan focusing on the venture capitalist stance with putting the focus on the technology and its application in the current manufacturing processes. The research has been done on the basis of these methodologies with an added focus on the manufacturing nature of the Automotive industry. Basic KPIs are proposed which in the future work could be further elaborated for understanding the various relevant factors of an organisation and eventually evaluating better the score criteria. However, the current framework could apply for startups scouting by other manufacturing companies in other industrial fields.

L'industria automobilistica sta attraversando un cambiamento dirompente e il tasso di evoluzione delle tecnologie sta accelerando esponenzialmente. Queste tendenze non sono supportate dalle core competence tecniche dei principale attuali operatori, quindi questo gap di competenza sta consentendo nuovi punti di ingresso per nuovi player del mercato. Qui è dove le capacità di innovazione delle piccole startup stanno diventando utili e interessanti per diverse case automobilistiche e per i fornitori di componenti automobilistici e di sistemi che stanno iniziando a sfruttare le tecnologie fornite dalle startup. Diverse case automobilistiche hanno aperto divisioni di venture capitalist che si occupano esclusivamente delle start-up per l'acquisizione di partecipazioni o di gemellaggi per finalizzate all'invenzione di nuovi prodotti per il mercato. Finora sono state condotte ricerche considerevoli nel campo delle modalità di investimento dal punto di vista del venture capitalist, ma non sono stati fatti sufficienti sforzi per comprendere e mettere in relazione i requisiti tecnologici di un'azienda manifatturiera con le caratterisitche delle start up. Questo progetto si propone di allargare l'orizzonte del venture capitalist tradizionale e di creare una prospettiva dell'industria automobilistica sul modo in cui i player attuali devono cambiare per adeguarsi alle nuove tendenze. La metodologia del Progettto è stata elaborata sulla base in primo luogo del metodo di rilevamento Delphi e in secondo luogo sul quadro per la valutazione delle startup proposto da Steven Kaplan. Il Progetto applica questi metodi con un'attenzione particolare alla natura manifatturiera dell'industria automobilistica. Futuri sviluppi di questo lavoro potrebbero concentrarsi sulla valutazione dei vari fattori di importanza dei KPI al fine di definire il punteggio complessivo. Tuttavia quanto definito attraverso il Progetto qui descritto può già applicarsi ad altre aziende manifatturiere, indipendentemente dal settore, nello scouting delle startup.

Framework to evaluate start-ups, an sutomotive industry perspective

RIZVI, SYED ALI
2016/2017

Abstract

The automotive industry is going through a disruptive change, and the rate of evolution of technologies addressing the trends is speeding up exponentially. This disruption trend is not related to the core technical competencies of the current operating players, so the gap in capabilities and technologies is allowing new entry points for the new player to enter and take a share of the market. Here is where the innovation abilities and new technologies provided by small startups are coming handy while sharing the mutual interest of several car manufacturers and automotive components/systems suppliers to capitalise them. Several car manufacturers have then acquired stakes in such startups building partnerships with them for inventing new products in the market. Significant research has been carried out in the field of how to invest through the standpoint of a venture capitalist, but there has been insufficient work done on understanding and relating the technology requirements of a manufacturing company. This research work tries to broaden the horizon of the traditional venture capitalist and create an automotive industry perspective on acting as business angels with touching upon how current players are changing the organisations for matching the new trends. The methodology drafted around two central kinds of literature, firstly the Delphi method of surveying and secondly framework for startups evaluation proposed by Steven Kaplan focusing on the venture capitalist stance with putting the focus on the technology and its application in the current manufacturing processes. The research has been done on the basis of these methodologies with an added focus on the manufacturing nature of the Automotive industry. Basic KPIs are proposed which in the future work could be further elaborated for understanding the various relevant factors of an organisation and eventually evaluating better the score criteria. However, the current framework could apply for startups scouting by other manufacturing companies in other industrial fields.
ERLICHER, LUISELLA
PINCETTI, ALESSANDRO
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
19-apr-2018
2016/2017
L'industria automobilistica sta attraversando un cambiamento dirompente e il tasso di evoluzione delle tecnologie sta accelerando esponenzialmente. Queste tendenze non sono supportate dalle core competence tecniche dei principale attuali operatori, quindi questo gap di competenza sta consentendo nuovi punti di ingresso per nuovi player del mercato. Qui è dove le capacità di innovazione delle piccole startup stanno diventando utili e interessanti per diverse case automobilistiche e per i fornitori di componenti automobilistici e di sistemi che stanno iniziando a sfruttare le tecnologie fornite dalle startup. Diverse case automobilistiche hanno aperto divisioni di venture capitalist che si occupano esclusivamente delle start-up per l'acquisizione di partecipazioni o di gemellaggi per finalizzate all'invenzione di nuovi prodotti per il mercato. Finora sono state condotte ricerche considerevoli nel campo delle modalità di investimento dal punto di vista del venture capitalist, ma non sono stati fatti sufficienti sforzi per comprendere e mettere in relazione i requisiti tecnologici di un'azienda manifatturiera con le caratterisitche delle start up. Questo progetto si propone di allargare l'orizzonte del venture capitalist tradizionale e di creare una prospettiva dell'industria automobilistica sul modo in cui i player attuali devono cambiare per adeguarsi alle nuove tendenze. La metodologia del Progettto è stata elaborata sulla base in primo luogo del metodo di rilevamento Delphi e in secondo luogo sul quadro per la valutazione delle startup proposto da Steven Kaplan. Il Progetto applica questi metodi con un'attenzione particolare alla natura manifatturiera dell'industria automobilistica. Futuri sviluppi di questo lavoro potrebbero concentrarsi sulla valutazione dei vari fattori di importanza dei KPI al fine di definire il punteggio complessivo. Tuttavia quanto definito attraverso il Progetto qui descritto può già applicarsi ad altre aziende manifatturiere, indipendentemente dal settore, nello scouting delle startup.
Tesi di laurea Magistrale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/139391