Performance analysis is getting more relevant nowadays as it’s influent for efficient and effective use of manufacturing resources. Indeed, it is essential to systematically monitor the manufacturing activities and their performances in order to propose and actuate improvement solutions. The present work focuses on a specific problem of line blocking, as performance loss of the manufacturing system. It can be generated by the interaction of the line with the outbound logistics. The objective of the work is to analyze this topic within a case study of a multi-model assembly line, where to find the outbound logistics parameters causing the line blocking; the analysis leads to find evidences in order to propose solutions to eliminate the line blocking itself or, at least, to mitigate its consequences. After a preliminary analytical consideration, several simulation models have been created in order to accurately quantify the actual blocking effects and to support the development of proposal of improvement solutions, considering the variation of the constraints the line will be operating in the future. Overall, the work illustrates the joint effect of outbound logistics and batch sizing on the line blocking, proposing management strategies that the industrial plant is recommended to follow in order to achieve better performances.

L’analisi di performance sta diventando sempre più rilevante oggigiorno dato che determina l’uso in maniera efficiente ed efficace delle risorse produttive. Ne consegue che è essenziale monitorare costantemente le attività produttive e le loro performance al fine di poter proporre ed attuare progetti migliorativi. Il seguente lavoro si concentra sul problema specifico del line blocking come perdita di performance nel sistema produttivo. Il line blocking analizzato è causato da una interazione tra la linea di produzione e la logistica in uscita. L’obbiettivo del lavoro consiste nell’analizzare l’argomento attraverso un caso studio di una linea di assemblaggio multi-model nel quale verranno cercati i parametri che determinano le cause del blocking. L’analisi offrirà degli spunti per proporre delle soluzioni che elimino il blocking alla base o, almeno, ne limitino gli effetti. Dopo uno studio analitico preliminare, diversi modelli di simulazione sono stati creati al fine di poter quantificare accuratamente gli effetti del blocking e per supportare lo sviluppo di proposte migliorative che considerino la variazione delle condizioni in cui la linea lavorerà in futuro. In generale, il lavoro illustra l’effetto combinato della logistica in uscita e del batch sizing sul blocking, proponendo strategie di gestione che l’impianto è invitato a seguire per raggiungere migliori prestazioni.

Performance improvement in the outbound logistics of a multi-model assembly line : a case in the automotive sector

FALASCONI, ARTURO LUIGI
2016/2017

Abstract

Performance analysis is getting more relevant nowadays as it’s influent for efficient and effective use of manufacturing resources. Indeed, it is essential to systematically monitor the manufacturing activities and their performances in order to propose and actuate improvement solutions. The present work focuses on a specific problem of line blocking, as performance loss of the manufacturing system. It can be generated by the interaction of the line with the outbound logistics. The objective of the work is to analyze this topic within a case study of a multi-model assembly line, where to find the outbound logistics parameters causing the line blocking; the analysis leads to find evidences in order to propose solutions to eliminate the line blocking itself or, at least, to mitigate its consequences. After a preliminary analytical consideration, several simulation models have been created in order to accurately quantify the actual blocking effects and to support the development of proposal of improvement solutions, considering the variation of the constraints the line will be operating in the future. Overall, the work illustrates the joint effect of outbound logistics and batch sizing on the line blocking, proposing management strategies that the industrial plant is recommended to follow in order to achieve better performances.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
19-apr-2018
2016/2017
L’analisi di performance sta diventando sempre più rilevante oggigiorno dato che determina l’uso in maniera efficiente ed efficace delle risorse produttive. Ne consegue che è essenziale monitorare costantemente le attività produttive e le loro performance al fine di poter proporre ed attuare progetti migliorativi. Il seguente lavoro si concentra sul problema specifico del line blocking come perdita di performance nel sistema produttivo. Il line blocking analizzato è causato da una interazione tra la linea di produzione e la logistica in uscita. L’obbiettivo del lavoro consiste nell’analizzare l’argomento attraverso un caso studio di una linea di assemblaggio multi-model nel quale verranno cercati i parametri che determinano le cause del blocking. L’analisi offrirà degli spunti per proporre delle soluzioni che elimino il blocking alla base o, almeno, ne limitino gli effetti. Dopo uno studio analitico preliminare, diversi modelli di simulazione sono stati creati al fine di poter quantificare accuratamente gli effetti del blocking e per supportare lo sviluppo di proposte migliorative che considerino la variazione delle condizioni in cui la linea lavorerà in futuro. In generale, il lavoro illustra l’effetto combinato della logistica in uscita e del batch sizing sul blocking, proponendo strategie di gestione che l’impianto è invitato a seguire per raggiungere migliori prestazioni.
Tesi di laurea Magistrale
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