Using laser for distance detecting is a well known and appreciate technique due to its inexpensiveness, simplicity and non-invasivity. The aim of this thesis project is to develop a telemeter based on time-of-flight technique that allows the real-time reconstruction of the profile of vehicles. The first part of the project is focused on the implementation of hardware and software required the telemeter to work, the second part covers the testing phase and contains the analysis about the measurement done.
L’utilizzo dei laser per misurazioni di distanze è una tecnica ampiamente utilizzata e apprezzata in svariati campi, ingegneristici e non, perché rappresenta una soluzione poco invasiva, semplice ed economica. L’obbiettivo di questo lavoro di tesi è sviluppare un telemetro laser basato sulla tecnica a tempo di volo per ricostruire in tempo reale il profilo di autovetture. La prima parte del progetto verte sulla progettazione, sviluppo ed implementazione di hardware e software necessario al funzionamento del dispositivo, la seconda invece è concentrata sul testing dello stesso e sull’analisi delle misure effettuate.
Telemetro a tempo di volo per profilatura real-time di autoveicoli
CITTERIO, DAVIDE
2016/2017
Abstract
Using laser for distance detecting is a well known and appreciate technique due to its inexpensiveness, simplicity and non-invasivity. The aim of this thesis project is to develop a telemeter based on time-of-flight technique that allows the real-time reconstruction of the profile of vehicles. The first part of the project is focused on the implementation of hardware and software required the telemeter to work, the second part covers the testing phase and contains the analysis about the measurement done.File | Dimensione | Formato | |
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