This work proposes to study the economic and commercial feasibility of Westfield Milan. The new Shopping Center will be located within the boundaries of Segrate, a Municipality of 35.000 inhabitants at the gates of Milan. The project, whose opening is scheduled for 2020 and which will be one of the largest in Europe, will be inserted within a peripheral residential context. The interest in the topic is therefore born from the desire to study the elements that have affected the location choice, defining Segrate as a suitable place for a project of this magnitude. In the light of the above, the purpose of this thesis is to highlight the potential outcome of Westfield Milan through an accurate study of the main characteristics of the project and of the area within which the latter is positioned. To do this, the main elements for the feasibility study of a shopping center have been identified in the literature and, then, they have been analysed. The parameters analysed are: accessibility, potential catchment area, demand for commercial goods and services, competitive framework, potential revenue, architectural component and merchandising mix. The result of the feasibility study will highlight the potential of the project. The large sales areas of Westfield Milan will be able to attract visitor flows for a potential catchment area of over two million inhabitants. In the surrounding area there are no strong competitors and, given the catchment area and the demand for goods and services of its inhabitants, the new shopping center could have a potential turnover of over 18 billion euro.

Questo lavoro si propone di studiare la fattibilità economica e commerciale di Westfield Milano. Il nuovo Centro Commerciale sarà situato entro i confini di Segrate, un comune di 35.000 abitanti alle porte di Milano. Il progetto, la cui apertura è prevista per il 2020 e che sarà una delle più grandi strutture commerciali in Europa, sarà inserito all'interno di un contesto residenziale periferico. L'interesse per l'argomento è quindi nato dal desiderio di studiare gli elementi che hanno influenzato la scelta dell'ubicazione, definendo Segrate come un luogo adatto per un progetto di questa portata. Alla luce di quanto sopra, lo scopo di questa tesi è quello di prevedere il potenziale risultato di Westfield Milano attraverso uno studio accurato delle principali caratteristiche del progetto e dell'area in cui è posizionato quest'ultimo. Per fare ciò, i principali elementi per lo studio di fattibilità di un centro commerciale sono stati identificati in letteratura e, quindi, sono stati analizzati. I parametri analizzati sono: accessibilità, potenziale bacino di utenza, domanda di beni e servizi commerciali, quadro competitivo, reddito potenziale, componente architettonico e mix di merchandising. Il risultato dello studio di fattibilità evidenzierà le potenzialità del progetto. Le grandi aree di vendita di Westfield Milano saranno in grado di attrarre flussi di visitatori per un potenziale bacino d'utenza di oltre due milioni di abitanti. Nell'area circostante non ci sono concorrenti forti e, dato il bacino di utenza e la domanda di beni e servizi dei suoi abitanti, il nuovo centro commerciale potrebbe avere un potenziale fatturato di oltre 18 miliardi di euro.

Economic and commercial feasibility study of a shopping center. Case study : Westfield Milan

DI PALO, LORENZO
2016/2017

Abstract

This work proposes to study the economic and commercial feasibility of Westfield Milan. The new Shopping Center will be located within the boundaries of Segrate, a Municipality of 35.000 inhabitants at the gates of Milan. The project, whose opening is scheduled for 2020 and which will be one of the largest in Europe, will be inserted within a peripheral residential context. The interest in the topic is therefore born from the desire to study the elements that have affected the location choice, defining Segrate as a suitable place for a project of this magnitude. In the light of the above, the purpose of this thesis is to highlight the potential outcome of Westfield Milan through an accurate study of the main characteristics of the project and of the area within which the latter is positioned. To do this, the main elements for the feasibility study of a shopping center have been identified in the literature and, then, they have been analysed. The parameters analysed are: accessibility, potential catchment area, demand for commercial goods and services, competitive framework, potential revenue, architectural component and merchandising mix. The result of the feasibility study will highlight the potential of the project. The large sales areas of Westfield Milan will be able to attract visitor flows for a potential catchment area of over two million inhabitants. In the surrounding area there are no strong competitors and, given the catchment area and the demand for goods and services of its inhabitants, the new shopping center could have a potential turnover of over 18 billion euro.
ARC I - Scuola di Architettura Urbanistica Ingegneria delle Costruzioni
19-apr-2018
2016/2017
Questo lavoro si propone di studiare la fattibilità economica e commerciale di Westfield Milano. Il nuovo Centro Commerciale sarà situato entro i confini di Segrate, un comune di 35.000 abitanti alle porte di Milano. Il progetto, la cui apertura è prevista per il 2020 e che sarà una delle più grandi strutture commerciali in Europa, sarà inserito all'interno di un contesto residenziale periferico. L'interesse per l'argomento è quindi nato dal desiderio di studiare gli elementi che hanno influenzato la scelta dell'ubicazione, definendo Segrate come un luogo adatto per un progetto di questa portata. Alla luce di quanto sopra, lo scopo di questa tesi è quello di prevedere il potenziale risultato di Westfield Milano attraverso uno studio accurato delle principali caratteristiche del progetto e dell'area in cui è posizionato quest'ultimo. Per fare ciò, i principali elementi per lo studio di fattibilità di un centro commerciale sono stati identificati in letteratura e, quindi, sono stati analizzati. I parametri analizzati sono: accessibilità, potenziale bacino di utenza, domanda di beni e servizi commerciali, quadro competitivo, reddito potenziale, componente architettonico e mix di merchandising. Il risultato dello studio di fattibilità evidenzierà le potenzialità del progetto. Le grandi aree di vendita di Westfield Milano saranno in grado di attrarre flussi di visitatori per un potenziale bacino d'utenza di oltre due milioni di abitanti. Nell'area circostante non ci sono concorrenti forti e, dato il bacino di utenza e la domanda di beni e servizi dei suoi abitanti, il nuovo centro commerciale potrebbe avere un potenziale fatturato di oltre 18 miliardi di euro.
Tesi di laurea Magistrale
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