Breakfaster is a business start-up program that aims to create a platform that capitalizes on the advantages of efficient supply and accurate matching brought by the new retail model, and to form a new food/snack consumption chain that blend supermarkets and traditional small shops. On the one hand, this service system utilizes the characteristics of widely distributed, accurate marketing, and convenience of small shops, on the other hand, it also has a mature supply system and high-quality low-cost products of supermarkets. Breakfaster will provide students quality assured snacks and drinks; diversified, healthy, convenient breakfast and lunch; and convenient ingredients, daily necessities delivery service. It will also bring new vitality and market opportunities to traditional small shops and supermarkets. The core competitiveness of this project comes from the new retail business model. The new retail model refers to the use of big data as a core technology, more efficient and more accurate matching goods, places and consumers. The new retail model uses user information, logistics information, store information, and other data to predict consumer behavior and achieves the ultimate goal of “the right goods will be sold at the right time to the people who need it at the right place”. Using this theory, on the one hand, supermarkets can supply high-quality goods in the most reasonable way to the specific user groups (students) that have been screened out using the geographic location advantages of the traditional small shops. On the other hand, the limited space for small shops can be used more rationally to maximize the sale of goods. As a business model, the new retail model has a technology-based competitive advantage in the retail industry. It leads to higher logistics efficiency and less waste of resources. Based on these core strengths, The new retail industry can bring about earth-shaking changes in the retail industry. This change will eventually be directly reflected in the consumer-perceived experience and service optimization. Service design is a user-centric design theory that generates value in a way that enhances the user experience, what it does is "consumer-perceived experience and service optimization", which is just facing the need of new retail development. As a service designer, it is attractive and valuable to explore how to use service design thinking to empower new retail business theories, use service design methods to optimize the entire retail system frame, and enhance the experience of consumers from the designer's perspective. This is why I chose new retail as a research topic.

“Breakfaster” è una start-up che mira a creare una piattaforma che capitalizzi i vantaggi di una gestione efficiente e accurata di quanto portato dei nuovi modelli di retail, proponendo una nuova catena di consumo di snack e cibi che metta in relazione i supermercati e i piccoli negozi tradizionali. Da una lato questo modello di servizio mira ad utilizzare le caratteristiche di distribuzione, marketing locale e convenienza dei piccoli negozi e dall’altro lato, utilizza il sistema approvvigionamento di alta qualità e basso costo tipici di un supermercato. ”Breakfaster” fornirà agli studenti snack e bevande dalla qualità certificata; colazioni e pranzi salutari e convenienti; nonché ingredienti e prodotti di uso quotidiano tramite servizi di consegna a domicilio. Porterà inoltre nuova vitalità per i piccoli negozi tradizionali e nuove opportunità di mercato i supermercati. La competitività principale di questo progetto nasce dal modello di new retail. Tale modello fa uso di big data e tecnologie core, più efficienti e più accurate nel mettere in relazione prodotti, luoghi e consumatori. Il modello di new retail usa le informazioni relative ai clienti, ai magazzini e alla logistica per predire il comportamento del consumatore e ottenere il risultato di “vendere il giusto prodotto nel giusto momento, alla persona che ne ha bisogno e nel giusto luogo”. Usando questa teoria, da un lato, i supermercati potranno fornire prodotti di alta qualità in maniera ottimale a specifici gruppi di clienti (studenti) che sono già stati pre-analizzati, sfruttando la localizzazione geografica come elemento di vantaggio rispetto ai piccoli negozi tradizionali. Dall’altro lato, lo spazio limitato dei piccoli negozi potrà essere usato più razionalmente per sfruttare in modo ottimale la vendita dei prodotti a più alta richiesta. Come modello di business, il nuovo modello di retail sfrutta la tecnologia per guadagnare un vantaggio competitivo rispetto all’industria del retail tradizionale. Adottare tale tecnologia porta ad avere una maggiore efficienza logistica e un minore spreco di risorse. Il design dei servizi è una teoria di design user-centered che genera valore, in modo che il consumatore aumenti la propria esperienza e “percepisca un’ ottimizzazione dell’esperienza e del servizio”. Come designer di servizi è interessante esplorare come poter utilizzare i concetti di design dei servizi per poter migliorare le nuove teorie di business in ambito retail, usando le tecniche di design dei servizi per poter ottimizzare l’intero sistema di retail e migliorare l’esperienza dei consumatori da una prospettiva di designer. Questo è il motivo per cui ho scelto questo ambito di ricerca per la mia tesi.

Breakfaster store. New food retail services for students in second and third-tier cities in China

CHEN, ZIHAO
2016/2017

Abstract

Breakfaster is a business start-up program that aims to create a platform that capitalizes on the advantages of efficient supply and accurate matching brought by the new retail model, and to form a new food/snack consumption chain that blend supermarkets and traditional small shops. On the one hand, this service system utilizes the characteristics of widely distributed, accurate marketing, and convenience of small shops, on the other hand, it also has a mature supply system and high-quality low-cost products of supermarkets. Breakfaster will provide students quality assured snacks and drinks; diversified, healthy, convenient breakfast and lunch; and convenient ingredients, daily necessities delivery service. It will also bring new vitality and market opportunities to traditional small shops and supermarkets. The core competitiveness of this project comes from the new retail business model. The new retail model refers to the use of big data as a core technology, more efficient and more accurate matching goods, places and consumers. The new retail model uses user information, logistics information, store information, and other data to predict consumer behavior and achieves the ultimate goal of “the right goods will be sold at the right time to the people who need it at the right place”. Using this theory, on the one hand, supermarkets can supply high-quality goods in the most reasonable way to the specific user groups (students) that have been screened out using the geographic location advantages of the traditional small shops. On the other hand, the limited space for small shops can be used more rationally to maximize the sale of goods. As a business model, the new retail model has a technology-based competitive advantage in the retail industry. It leads to higher logistics efficiency and less waste of resources. Based on these core strengths, The new retail industry can bring about earth-shaking changes in the retail industry. This change will eventually be directly reflected in the consumer-perceived experience and service optimization. Service design is a user-centric design theory that generates value in a way that enhances the user experience, what it does is "consumer-perceived experience and service optimization", which is just facing the need of new retail development. As a service designer, it is attractive and valuable to explore how to use service design thinking to empower new retail business theories, use service design methods to optimize the entire retail system frame, and enhance the experience of consumers from the designer's perspective. This is why I chose new retail as a research topic.
ARC III - Scuola del Design
20-apr-2018
2016/2017
“Breakfaster” è una start-up che mira a creare una piattaforma che capitalizzi i vantaggi di una gestione efficiente e accurata di quanto portato dei nuovi modelli di retail, proponendo una nuova catena di consumo di snack e cibi che metta in relazione i supermercati e i piccoli negozi tradizionali. Da una lato questo modello di servizio mira ad utilizzare le caratteristiche di distribuzione, marketing locale e convenienza dei piccoli negozi e dall’altro lato, utilizza il sistema approvvigionamento di alta qualità e basso costo tipici di un supermercato. ”Breakfaster” fornirà agli studenti snack e bevande dalla qualità certificata; colazioni e pranzi salutari e convenienti; nonché ingredienti e prodotti di uso quotidiano tramite servizi di consegna a domicilio. Porterà inoltre nuova vitalità per i piccoli negozi tradizionali e nuove opportunità di mercato i supermercati. La competitività principale di questo progetto nasce dal modello di new retail. Tale modello fa uso di big data e tecnologie core, più efficienti e più accurate nel mettere in relazione prodotti, luoghi e consumatori. Il modello di new retail usa le informazioni relative ai clienti, ai magazzini e alla logistica per predire il comportamento del consumatore e ottenere il risultato di “vendere il giusto prodotto nel giusto momento, alla persona che ne ha bisogno e nel giusto luogo”. Usando questa teoria, da un lato, i supermercati potranno fornire prodotti di alta qualità in maniera ottimale a specifici gruppi di clienti (studenti) che sono già stati pre-analizzati, sfruttando la localizzazione geografica come elemento di vantaggio rispetto ai piccoli negozi tradizionali. Dall’altro lato, lo spazio limitato dei piccoli negozi potrà essere usato più razionalmente per sfruttare in modo ottimale la vendita dei prodotti a più alta richiesta. Come modello di business, il nuovo modello di retail sfrutta la tecnologia per guadagnare un vantaggio competitivo rispetto all’industria del retail tradizionale. Adottare tale tecnologia porta ad avere una maggiore efficienza logistica e un minore spreco di risorse. Il design dei servizi è una teoria di design user-centered che genera valore, in modo che il consumatore aumenti la propria esperienza e “percepisca un’ ottimizzazione dell’esperienza e del servizio”. Come designer di servizi è interessante esplorare come poter utilizzare i concetti di design dei servizi per poter migliorare le nuove teorie di business in ambito retail, usando le tecniche di design dei servizi per poter ottimizzare l’intero sistema di retail e migliorare l’esperienza dei consumatori da una prospettiva di designer. Questo è il motivo per cui ho scelto questo ambito di ricerca per la mia tesi.
Tesi di laurea Magistrale
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