The travel & tourism industry is in continuous growth, generating millions of jobs, impacting the society, the environment and the world economy directly and indirectly. Furthermore, there is also an increase of ‘solo economy’, with more people choosing to live alone. In this context, there was a noticeable growth in the solo travel market. Travelling solo is an empowering experience that gives travellers a sensation of freedom and provides them with a unique opportunity to increase their self-knowledge and self-confidence. On the other hand, there is a lack of interaction during the journey, people feel lonely and would rather have someone to share special moments with. Moreover, travellers have difficulties to find non touristic places frequented by locals. By analysing this scenario and the outputs of the research phase, Swop was designed. It is an online peer-to-peer service, that connects solo travellers and locals to promote the exchange of skills and knowledge in order to create stunning local experiences. Everyone has something to teach and learn. Based on this premise, Swop provides a platform to connect people in order to enrich their travel experience and immerse travellers in the local culture. It is a win-win solution for locals and solo travellers. Much more than sharing skills and knowledge, it is about hospitality and cultural exchange, providing overwhelming experiences for locals and visitors, and reducing trip costs at the same time, while doing what they know and like to do and learning something new.
Il settore del viaggio e del turismo è in continua crescita, contribuendo all’aumento di nuove opportunità di lavoro ed influenzando altresì la società, l’ambiente e l’economia mondiale, sia direttamente che indirettamente. Un ulteriore aspetto riguarda lo sviluppo “dell’economia solitaria”, ovvero sempre più persone scelgono di vivere da soli. In tale contesto, il mercato del viaggio individuale cresce in maniera sensibile. Viaggiare da soli è un esperienza che arricchisce la persona e conferisce una piacevole sensazione di libertà. Questa tipologia di viaggio permette alle persone di avere l’opportunità di conoscere sé stessi e induce a migliorare l’autostima. Tuttavia le persone possono sentirsi soli a causa della mancanza d’interazione con gli altri e preferirebbero quindi avere un compagno di viaggio con cui condividere momenti speciali. In più, i viaggiatori incontrano spesso delle difficoltà a trovare dei luoghi non turistici, cioè frequentati unicamente dalle persone locali. Pertanto analizzando questo scenario e dopo una profonda fase di ricerca ho deciso di progettare Swop. Quest’ultimo si tratta di un servizio peer to peer online, ovvero che permette di creare una connessione tra i viaggiatori singoli e le persone locali, promuovendo così lo scambio di competenze e di conoscenze con l’obiettivo di creare delle esperienze locali piacevoli e diverse dal solito viaggio turistico: ognuno ha delle cose da insegnare e da imparare. Da questa premessa Swop fornisce una piattaforma che permette alle persone di poter facilmente relazionarsi con le persone locali, in modo tale da arricchire e rendere unica l’esperienza di viaggio. Si tratta di una soluzione win win per entrambe le parti. Molto più che condividere delle competenze e conoscenze, Swop si tratta di ospitalità e di scambio culturale, offrendo così esperienze indimenticabili per i residenti e per i visitatori, e allo stesso tempo si ha una riduzione dei costi di viaggio.
Swop. A service to immerse solo travellers in a local culture
ALVES TORRES, TUISI
2016/2017
Abstract
The travel & tourism industry is in continuous growth, generating millions of jobs, impacting the society, the environment and the world economy directly and indirectly. Furthermore, there is also an increase of ‘solo economy’, with more people choosing to live alone. In this context, there was a noticeable growth in the solo travel market. Travelling solo is an empowering experience that gives travellers a sensation of freedom and provides them with a unique opportunity to increase their self-knowledge and self-confidence. On the other hand, there is a lack of interaction during the journey, people feel lonely and would rather have someone to share special moments with. Moreover, travellers have difficulties to find non touristic places frequented by locals. By analysing this scenario and the outputs of the research phase, Swop was designed. It is an online peer-to-peer service, that connects solo travellers and locals to promote the exchange of skills and knowledge in order to create stunning local experiences. Everyone has something to teach and learn. Based on this premise, Swop provides a platform to connect people in order to enrich their travel experience and immerse travellers in the local culture. It is a win-win solution for locals and solo travellers. Much more than sharing skills and knowledge, it is about hospitality and cultural exchange, providing overwhelming experiences for locals and visitors, and reducing trip costs at the same time, while doing what they know and like to do and learning something new.| File | Dimensione | Formato | |
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