This thesis demonstrates range of issues, aspects and debates that have been central to runways theory, and through them develops new concepts. e plan is to play with the role of the most important characters in uencing the runway; the items and the audience, by merging and exchanging the two. is thesis proposes two strategy of runway, the participatory runway and the museum-like runway. is thesis tries to demonstrate the application of the two strategies proposed. We choose Gucci, the Italian fashion brand, to create the runway. We choose a collection of the brand and develop the story which later creating the concept for the runway.

queta tesi dimostra la gamma di questioni, aspetti e dibattiti che sono stati fondamentali per la teoria delle piste e, attraverso di essi, sviluppano nuovi concetti. Il piano è giocare con il ruolo dei personaggi più importanti nella corsa sulla pista; gli oggetti e il pubblico, unendo e scambiando i due. La tesi propone due strategie di pista, la pista partecipativa e la pista museale. La tesi cerca di dimostrare l'applicazione delle due strategie proposte. Scegliamo Gucci, il marchio di moda italiano, per creare la passerella. Scegliamo una collezione del marchio e sviluppiamo la storia che più tardi ha creato il concept per la passerella.

Endless run. Utopia project

TALEBPOUR, KIANA
2016/2017

Abstract

This thesis demonstrates range of issues, aspects and debates that have been central to runways theory, and through them develops new concepts. e plan is to play with the role of the most important characters in uencing the runway; the items and the audience, by merging and exchanging the two. is thesis proposes two strategy of runway, the participatory runway and the museum-like runway. is thesis tries to demonstrate the application of the two strategies proposed. We choose Gucci, the Italian fashion brand, to create the runway. We choose a collection of the brand and develop the story which later creating the concept for the runway.
ARC III - Scuola del Design
20-apr-2018
2016/2017
queta tesi dimostra la gamma di questioni, aspetti e dibattiti che sono stati fondamentali per la teoria delle piste e, attraverso di essi, sviluppano nuovi concetti. Il piano è giocare con il ruolo dei personaggi più importanti nella corsa sulla pista; gli oggetti e il pubblico, unendo e scambiando i due. La tesi propone due strategie di pista, la pista partecipativa e la pista museale. La tesi cerca di dimostrare l'applicazione delle due strategie proposte. Scegliamo Gucci, il marchio di moda italiano, per creare la passerella. Scegliamo una collezione del marchio e sviluppiamo la storia che più tardi ha creato il concept per la passerella.
Tesi di laurea Magistrale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/140735