This thesis demonstrates range of issues, aspects and debates that have been central to runways theory, and through them develops new concepts. The plan is to play with the role of the most important characters influencing the runway; the items and the audience, by merging and exchanging the two. This thesis proposes two strategy of runway, the participatory runway and the museum-like runway. This thesis tries to demonstrate the application of the two strategies proposed. We choose Gucci, the Italian fashion brand, to create the runway. We choose a collection of the brand and develop the story which later creating the concept for the runway.

Questa tesi dimostra una gamma di questioni, aspetti e dibattiti che sono stati fondamentali per la teoria delle piste e, attraverso di essi, sviluppano nuovi concetti. Il piano è giocare con il ruolo dei personaggi più importanti che influenzano la pista; gli oggetti e il pubblico, unendo e scambiando i due. Questa tesi propone due strategie di pista, la pista partecipativa e la pista da museo. Questa tesi cerca di dimostrare l'applicazione delle due strategie proposte. Scegliamo Gucci, il marchio di moda italiano, per creare la passerella. Scegliamo una collezione del marchio e sviluppiamo la storia che più tardi ha creato il concept per la passerella.

Endless run. Utopia project

IBRAHIM, DINULLAH BAYU
2016/2017

Abstract

This thesis demonstrates range of issues, aspects and debates that have been central to runways theory, and through them develops new concepts. The plan is to play with the role of the most important characters influencing the runway; the items and the audience, by merging and exchanging the two. This thesis proposes two strategy of runway, the participatory runway and the museum-like runway. This thesis tries to demonstrate the application of the two strategies proposed. We choose Gucci, the Italian fashion brand, to create the runway. We choose a collection of the brand and develop the story which later creating the concept for the runway.
ARC III - Scuola del Design
20-apr-2018
2016/2017
Questa tesi dimostra una gamma di questioni, aspetti e dibattiti che sono stati fondamentali per la teoria delle piste e, attraverso di essi, sviluppano nuovi concetti. Il piano è giocare con il ruolo dei personaggi più importanti che influenzano la pista; gli oggetti e il pubblico, unendo e scambiando i due. Questa tesi propone due strategie di pista, la pista partecipativa e la pista da museo. Questa tesi cerca di dimostrare l'applicazione delle due strategie proposte. Scegliamo Gucci, il marchio di moda italiano, per creare la passerella. Scegliamo una collezione del marchio e sviluppiamo la storia che più tardi ha creato il concept per la passerella.
Tesi di laurea Magistrale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/140741