Organizations are more and more faced with more complex and ambiguous issues, they are constantly changing to adapt their strategy to changing customers needs and even more important to changing employees. At the same time there is a growing desire among designers to tackle society’s most pressing problems. Through our work of service designer we are in a position to stimulate design approaches to solve complex problems, and to show that the potential role of service design is actually ready to be included in organizational change. What emerges from this research is that there is space for an evolution of the service design role in changing organizations, thanks to the introduction of an evaluation culture into the service design process.

Le aziende sono sempre di più messe alla prova da problemi complessi ed ambigui, si ritrovano a cambiare e ad adattare la loro strategia e la loro offerta ai bisogni dei clienti e forse più importante a dipendenti che cambiano. Allo stesso tempo è un desiderio crescente fra i designer quello di poter affrontare problemi sempre più pressanti della società. Attraverso il nostro lavoro di service designer noi siamo in una posizione per incentivare approcci di design per risolvere problemi complessi, e mostrare che il ruolo potenziale del service design è pronto essere incluso in cambio organizzativo. Quello che emerge da questa ricerca è che c'è spaziale per un'evoluzione del ruolo del design di servizio nel cambiare, grazie all'introduzione di una cultura di valutazione nel processo di service deisgn.

Service design for changing organizations. From employees’ evaluation to process evaluation

PAPARELLA, ANTONELLA
2017/2018

Abstract

Organizations are more and more faced with more complex and ambiguous issues, they are constantly changing to adapt their strategy to changing customers needs and even more important to changing employees. At the same time there is a growing desire among designers to tackle society’s most pressing problems. Through our work of service designer we are in a position to stimulate design approaches to solve complex problems, and to show that the potential role of service design is actually ready to be included in organizational change. What emerges from this research is that there is space for an evolution of the service design role in changing organizations, thanks to the introduction of an evaluation culture into the service design process.
ARC III - Scuola del Design
20-apr-2018
2017/2018
Le aziende sono sempre di più messe alla prova da problemi complessi ed ambigui, si ritrovano a cambiare e ad adattare la loro strategia e la loro offerta ai bisogni dei clienti e forse più importante a dipendenti che cambiano. Allo stesso tempo è un desiderio crescente fra i designer quello di poter affrontare problemi sempre più pressanti della società. Attraverso il nostro lavoro di service designer noi siamo in una posizione per incentivare approcci di design per risolvere problemi complessi, e mostrare che il ruolo potenziale del service design è pronto essere incluso in cambio organizzativo. Quello che emerge da questa ricerca è che c'è spaziale per un'evoluzione del ruolo del design di servizio nel cambiare, grazie all'introduzione di una cultura di valutazione nel processo di service deisgn.
Tesi di laurea Magistrale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/140758