In recent years with the most environmental and economic crises, Iran’s society suffers from many challenges. The challenges that remain unresolved. Hence, Iran society is more permeable towards the radical innovation process that needs to take place seriously to change current unsustainable consumption and production patterns. In order to create this sustainable human consumption and production, a complete revamp of the consumption structure is needed. Sustainability is a challenge for industrialized, emerging as well as low-income contexts. However, achieving this goal in the different types of context requires differing paths (Hart and Milstein 1999) and Design for Sustainability (DfS) is an emerging and significant domain. It is also one of the prime needs of our considering the burden of human consumption and production. The research and project presented in this thesis outlines a path for Iranian design community, actually, the newest generation of Iranian designers to promote their design ability in regard to design for sustainability (DfS). In fact, this thesis presents a vision and strategic path that could be adapted to higher design educational system and used as a good resource for all designers. The main contents of this thesis include; first explore the current status of Iran related to the Sustainable development and the role of it in the Higher education system of Iran. Then a full analysis around the place of sustainability design in Iran’s Industrial design schools and look for opportunities based on problems on existing sustainability design-related programs. Then, following the ideation session, this lead to a proposed design solution, a concept released, this concept contains two parts. First, arrange a strategic path by introducing the LeNS learning network on Sustainability as a perfect resource to the Iranian design community, which by joining this platform it provides the best resource for sharing materials and tools from multiple cultural contexts in open source and copyleft ethos. As the second part, design an open learning resources packages for two levels of Industrial Design (undergraduate and postgraduate) Education System, applied them on LeNS platform then formally insert them into the current curriculum of the Industrial Design Education System. Both of these parts were performed by receiving acceptance of four Design Universities in Iran (with the cooperation and supervision of Professor Mehdi Fallah, head of the Industrial Design Department of the Art University of Tehran), applied formally to the present Industrial Design Education System curriculum. The author believes that propose of this thesis by designing this starategic path and open learning resource packages is to enable Iranian Designers to make an effective contribution to the development of innovative and sustainable solutions based on their local and enviromental challenges and existing unsustainable consumption patterns.

Negli ultimi anni, con la maggior parte delle crisi ambientali ed economiche, la popolazione iraniana ha dovuto affrontare molte sfide. Le sfide che rimangono irrisolte. Da qui, la società iraniana è più permeabile verso il processo di innovazione radicale che deve essere preso seriamente in considerazione per cambiare i consumi e i modelli di produzione che, allo stato attuale, sono insostenibili. Per arrivare ad avere uno schema di consumi e produzione sostenibili sarà necessario un completo rinnovamento dell’intera struttura. La sostenibilità è una sfida per i contesti industrializzati ed emergenti così come quelli a basso reddito. Tuttavia, raggiungere questo obiettivo nei diversi tipi di contesto richiede il seguire percorsi differenti (Hart e Milstein 1999) e Design for Sustainability (DfS) è un dominio emergente e significativo. È altresì necessario considerare principalmente il peso del consumo umano e della produzione. La ricerca ed il relativo progetto presentati in questa tesi delineano un percorso per la comunità del design iraniana, in questo caso la nuova generazione di designer iraniani, per promuovere la loro capacità di progettazione in relazione al design per la sostenibilità (DfS). Questa tesi presenta una visione ed un percorso strategico che potrebbe essere adattato a un sistema educativo di progettazione di più ampio respiro e utilizzato come una risorsa per i progettisti di tutto il mondo. I contenuti principali di questa tesi includono, esplorare innanzitutto la situazione attuale dell’Iran in relazione allo sviluppo sostenibile ed il suo ruolo nel sistema di istruzione superiore dell’Iran, un’analisi completa sul ruolo del progetto di sostenibilità nelle scuole di disegno industriale iraniano e cercare punti di criticità ed opportunità basati su problemi relativi ai programmi di sostenibilità esistenti. A seguito della fase di ideazione, si è giunti alla proposta di una soluzione di design, un concetto rilasciato; questo concetto contiene due parti, l’introduzione della rete di apprendimento LeNS sulla sostenibilità come una risorsa perfetta per la comunità del design iraniana, che aderendo a questa piattaforma fornisce la migliore risorsa per condividere materiali e strumenti da più contesti culturali negli ethos open source e copy-left, come secondo parte, progettare un pacchetto di risorse di apprendimento aperto rivolto ai due livelli di istruzione universitaria nell’industrial design (bachelor e master degree) applicati formalmente all’attuale curriculum del sistema di educazione alla progettazione industriale. Entrambe queste parti sono state sviluppate ricevendo l’approvazione di quattro università del design Iraniane (con la collaborazione e la supervisione del professor Mehdi Fallah, capo del dipartimento di disegno industriale della Art University di Teheran), applicati formalmente all’attuale curriculum del programma formativo del Disegno industriale . L’autore ritiene che il proposito di questa tesi, progettando questo percorso strategico e pacchetti di risorse di apprendimento tipo Open-learning consenta ai progettisti iraniani di dare un contributo efficace allo sviluppo di soluzioni innovative e sostenibili basandosi sulle loro sfide locali e ambientali e ai modelli di consumo insostenibili esistenti.

Design for sustainability in Iran throughout an open network of local design universities. The diffusion strategic path and an enabling open learning resource package

HOSSEINI, MEDIA
2016/2017

Abstract

In recent years with the most environmental and economic crises, Iran’s society suffers from many challenges. The challenges that remain unresolved. Hence, Iran society is more permeable towards the radical innovation process that needs to take place seriously to change current unsustainable consumption and production patterns. In order to create this sustainable human consumption and production, a complete revamp of the consumption structure is needed. Sustainability is a challenge for industrialized, emerging as well as low-income contexts. However, achieving this goal in the different types of context requires differing paths (Hart and Milstein 1999) and Design for Sustainability (DfS) is an emerging and significant domain. It is also one of the prime needs of our considering the burden of human consumption and production. The research and project presented in this thesis outlines a path for Iranian design community, actually, the newest generation of Iranian designers to promote their design ability in regard to design for sustainability (DfS). In fact, this thesis presents a vision and strategic path that could be adapted to higher design educational system and used as a good resource for all designers. The main contents of this thesis include; first explore the current status of Iran related to the Sustainable development and the role of it in the Higher education system of Iran. Then a full analysis around the place of sustainability design in Iran’s Industrial design schools and look for opportunities based on problems on existing sustainability design-related programs. Then, following the ideation session, this lead to a proposed design solution, a concept released, this concept contains two parts. First, arrange a strategic path by introducing the LeNS learning network on Sustainability as a perfect resource to the Iranian design community, which by joining this platform it provides the best resource for sharing materials and tools from multiple cultural contexts in open source and copyleft ethos. As the second part, design an open learning resources packages for two levels of Industrial Design (undergraduate and postgraduate) Education System, applied them on LeNS platform then formally insert them into the current curriculum of the Industrial Design Education System. Both of these parts were performed by receiving acceptance of four Design Universities in Iran (with the cooperation and supervision of Professor Mehdi Fallah, head of the Industrial Design Department of the Art University of Tehran), applied formally to the present Industrial Design Education System curriculum. The author believes that propose of this thesis by designing this starategic path and open learning resource packages is to enable Iranian Designers to make an effective contribution to the development of innovative and sustainable solutions based on their local and enviromental challenges and existing unsustainable consumption patterns.
ASL FALLAH, MEHDI
ARC III - Scuola del Design
20-apr-2018
2016/2017
Negli ultimi anni, con la maggior parte delle crisi ambientali ed economiche, la popolazione iraniana ha dovuto affrontare molte sfide. Le sfide che rimangono irrisolte. Da qui, la società iraniana è più permeabile verso il processo di innovazione radicale che deve essere preso seriamente in considerazione per cambiare i consumi e i modelli di produzione che, allo stato attuale, sono insostenibili. Per arrivare ad avere uno schema di consumi e produzione sostenibili sarà necessario un completo rinnovamento dell’intera struttura. La sostenibilità è una sfida per i contesti industrializzati ed emergenti così come quelli a basso reddito. Tuttavia, raggiungere questo obiettivo nei diversi tipi di contesto richiede il seguire percorsi differenti (Hart e Milstein 1999) e Design for Sustainability (DfS) è un dominio emergente e significativo. È altresì necessario considerare principalmente il peso del consumo umano e della produzione. La ricerca ed il relativo progetto presentati in questa tesi delineano un percorso per la comunità del design iraniana, in questo caso la nuova generazione di designer iraniani, per promuovere la loro capacità di progettazione in relazione al design per la sostenibilità (DfS). Questa tesi presenta una visione ed un percorso strategico che potrebbe essere adattato a un sistema educativo di progettazione di più ampio respiro e utilizzato come una risorsa per i progettisti di tutto il mondo. I contenuti principali di questa tesi includono, esplorare innanzitutto la situazione attuale dell’Iran in relazione allo sviluppo sostenibile ed il suo ruolo nel sistema di istruzione superiore dell’Iran, un’analisi completa sul ruolo del progetto di sostenibilità nelle scuole di disegno industriale iraniano e cercare punti di criticità ed opportunità basati su problemi relativi ai programmi di sostenibilità esistenti. A seguito della fase di ideazione, si è giunti alla proposta di una soluzione di design, un concetto rilasciato; questo concetto contiene due parti, l’introduzione della rete di apprendimento LeNS sulla sostenibilità come una risorsa perfetta per la comunità del design iraniana, che aderendo a questa piattaforma fornisce la migliore risorsa per condividere materiali e strumenti da più contesti culturali negli ethos open source e copy-left, come secondo parte, progettare un pacchetto di risorse di apprendimento aperto rivolto ai due livelli di istruzione universitaria nell’industrial design (bachelor e master degree) applicati formalmente all’attuale curriculum del sistema di educazione alla progettazione industriale. Entrambe queste parti sono state sviluppate ricevendo l’approvazione di quattro università del design Iraniane (con la collaborazione e la supervisione del professor Mehdi Fallah, capo del dipartimento di disegno industriale della Art University di Teheran), applicati formalmente all’attuale curriculum del programma formativo del Disegno industriale . L’autore ritiene che il proposito di questa tesi, progettando questo percorso strategico e pacchetti di risorse di apprendimento tipo Open-learning consenta ai progettisti iraniani di dare un contributo efficace allo sviluppo di soluzioni innovative e sostenibili basandosi sulle loro sfide locali e ambientali e ai modelli di consumo insostenibili esistenti.
Tesi di laurea Magistrale
File allegati
File Dimensione Formato  
Design for Sustainability In Iran Throughout An Open Network of Local Design Universities.pdf

accessibile in internet per tutti

Descrizione: Thesis text
Dimensione 14.33 MB
Formato Adobe PDF
14.33 MB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/140764