The arrival of Internet has dramatically changed the world of business worldwide. E-commerce has considerably reduced costs, has improved the quality/service ratio, and has improved the level of customer satisfaction, creating new distribution channels. In recent years, with the advent of smartphones and tablets, we have reached another kind of level: a new trade methodology called mobile commerce, which can be seen as another e-commerce application, and thanks to mobile technology, it has provided new extra attributes which e-commerce hasn’t, such as ubiquity, convenience, localization and personalization. With these new benefits, mobile commerce has become a phenomenon among consumers, its popularity is greater in more developed countries such as Europe, U.S. and the Far East. Consumption logics are changing in every sector and also retail conditions. Consequently we are assisting to the appearing of new consumers with new values, new motivations and new behaviors. The thesis focuses on identifying the behavior of mobile consumers and the strong trends in this sector at this time and of all those development possibilities that have not yet been explored. Following a researching approach on the world of mobile commerce, we will try to answer the questions What is the difference between e-commerce and m-commerce? How is the current m-commerce market situation? What are the current purchasing trends among mobile owners? What are the opportunities yet unexplored? And how to take advantage of them?

L’arrivo di Internet ha cambiato radicalmente il mondo degli affari in tutto il mondo. L’e-commerce ha ridotto notevolmente i costi, ha migliorato il rapporto qualità/servizio e ha migliorato il livello di soddisfazione del cliente, creando nuovi canali di distribuzione. Negli ultimi anni, con l’avvento di smartphone e tablet, abbiamo raggiunto un altro livello: una nuova metodologia commerciale chiamata mobile commerce, che può essere vista come un’altra applicazione di e-commerce, e grazie alla tecnologia mobile ha fornito nuovi attributi extra che l’e-commerce non ha, come l’ubiquità, la convenienza, la localizzazione e la personalizzazione. Con questi nuovi vantaggi, il commercio mobile è diventato un fenomeno tra i consumatori, la sua popolarità è maggiore nei paesi più sviluppati come l’Europa, gli Stati Uniti e l’Estremo Oriente. Le logiche di consumo stanno cambiando in ogni settore e anche nelle condizioni di vendita. Di conseguenza stiamo assistendo alla comparsa di nuovi consumatori con nuovi valori, nuove motivazioni e nuovi comportamenti. La tesi si concentra sull’identificazione del comportamento dei consumatori mobile e delle forti tendenze in questo settore in questo momento storico e di tutte quelle possibilità di sviluppo che non sono ancora state esplorate. Seguendo un approccio di ricerca sul mondo del mobile commerce, cercheremo di rispondere alle domande Qual è la differenza tra e-commerce e m-commerce? Come si può definire l’attuale situazione del mercato dell’m-commerce? Quali sono le attuali tendenze di acquisto tra i proprietari di dispositivi mobili? Quali sono le opportunità ancora inesplorate? E come approfittarne?

Emerging outlines of mobile commerce. An analysis for future approaches in the fashion industry

GARRINO, STELLA MARIA
2016/2017

Abstract

The arrival of Internet has dramatically changed the world of business worldwide. E-commerce has considerably reduced costs, has improved the quality/service ratio, and has improved the level of customer satisfaction, creating new distribution channels. In recent years, with the advent of smartphones and tablets, we have reached another kind of level: a new trade methodology called mobile commerce, which can be seen as another e-commerce application, and thanks to mobile technology, it has provided new extra attributes which e-commerce hasn’t, such as ubiquity, convenience, localization and personalization. With these new benefits, mobile commerce has become a phenomenon among consumers, its popularity is greater in more developed countries such as Europe, U.S. and the Far East. Consumption logics are changing in every sector and also retail conditions. Consequently we are assisting to the appearing of new consumers with new values, new motivations and new behaviors. The thesis focuses on identifying the behavior of mobile consumers and the strong trends in this sector at this time and of all those development possibilities that have not yet been explored. Following a researching approach on the world of mobile commerce, we will try to answer the questions What is the difference between e-commerce and m-commerce? How is the current m-commerce market situation? What are the current purchasing trends among mobile owners? What are the opportunities yet unexplored? And how to take advantage of them?
ARC III - Scuola del Design
20-apr-2018
2016/2017
L’arrivo di Internet ha cambiato radicalmente il mondo degli affari in tutto il mondo. L’e-commerce ha ridotto notevolmente i costi, ha migliorato il rapporto qualità/servizio e ha migliorato il livello di soddisfazione del cliente, creando nuovi canali di distribuzione. Negli ultimi anni, con l’avvento di smartphone e tablet, abbiamo raggiunto un altro livello: una nuova metodologia commerciale chiamata mobile commerce, che può essere vista come un’altra applicazione di e-commerce, e grazie alla tecnologia mobile ha fornito nuovi attributi extra che l’e-commerce non ha, come l’ubiquità, la convenienza, la localizzazione e la personalizzazione. Con questi nuovi vantaggi, il commercio mobile è diventato un fenomeno tra i consumatori, la sua popolarità è maggiore nei paesi più sviluppati come l’Europa, gli Stati Uniti e l’Estremo Oriente. Le logiche di consumo stanno cambiando in ogni settore e anche nelle condizioni di vendita. Di conseguenza stiamo assistendo alla comparsa di nuovi consumatori con nuovi valori, nuove motivazioni e nuovi comportamenti. La tesi si concentra sull’identificazione del comportamento dei consumatori mobile e delle forti tendenze in questo settore in questo momento storico e di tutte quelle possibilità di sviluppo che non sono ancora state esplorate. Seguendo un approccio di ricerca sul mondo del mobile commerce, cercheremo di rispondere alle domande Qual è la differenza tra e-commerce e m-commerce? Come si può definire l’attuale situazione del mercato dell’m-commerce? Quali sono le attuali tendenze di acquisto tra i proprietari di dispositivi mobili? Quali sono le opportunità ancora inesplorate? E come approfittarne?
Tesi di laurea Magistrale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/140784