Kuka Home is a Chinese company, leader in the domestic upholstered furniture market. Structured, vast, industrially very powerful, it has all the characteristics required for a company to dominate the Chinese market; Chinese market which, however, is very different from the European one for a whole series of reasons of an economic, social and cultural nature. China has undergone, and is going through, enormous internal changes that, related to the huge number of inhabitants, have led to an internal market being characterized by great differences between one social class and another, and between an area of ​​the country and the other one. The progressive westernization of the country, however, has led to a sensitive evolution that suggests, for the medium to long term, an evolution of the furniture market towards more western dynamics. Kuka realizes almost all of its turnover in China, but would like to broaden its horizon and land in Europe, a market unknown to it and full of potential but also of dangers and threats. This thesis work is the story of the drafting of the process necessary to allow the company to expand on the European market.

Kuka Home è un'azienda cinese leader nazionale nel mercato degli imbottiti. Strutturata, vasta, industrialmente molto potente, ha tutte le caratteristiche richieste a un'azienda per dominare il mercato cinese; mercato cinese che, tuttavia, è molto diverso da quello europeo per una serie di ragioni di natura economica, sociale e culturale. La Cina ha attraversato, e sta tutt’ora attraversando, enormi cambiamenti interni che, proporzionati all'enorme numero di abitanti, hanno portato alla nascita di un mercato interno caratterizzato da grandi differenze tra una classe sociale e l'altra, e tra un'area del paese e l'altra. La progressiva occidentalizzazione del Paese, tuttavia, sta portando a una sensibile evoluzione delle dinamiche interne che lascia prevedere, nel medio-lungo termine, un adeguamento del mercato del mobile verso logiche più “occidentali”. Kuka Home realizza quasi tutto il suo fatturato in Cina, ma vorrebbe allargare il suo orizzonte all’Europa, un mercato sconosciuto e pieno di potenziale ma anche di pericoli e minacce; questo lavoro di tesi descrive il processo necessario per consentire all'azienda di espandersi sul mercato europeo.

Yiqi. Kuka home's new sub-brand for the European market

SEGAT, SAMUELE
2016/2017

Abstract

Kuka Home is a Chinese company, leader in the domestic upholstered furniture market. Structured, vast, industrially very powerful, it has all the characteristics required for a company to dominate the Chinese market; Chinese market which, however, is very different from the European one for a whole series of reasons of an economic, social and cultural nature. China has undergone, and is going through, enormous internal changes that, related to the huge number of inhabitants, have led to an internal market being characterized by great differences between one social class and another, and between an area of ​​the country and the other one. The progressive westernization of the country, however, has led to a sensitive evolution that suggests, for the medium to long term, an evolution of the furniture market towards more western dynamics. Kuka realizes almost all of its turnover in China, but would like to broaden its horizon and land in Europe, a market unknown to it and full of potential but also of dangers and threats. This thesis work is the story of the drafting of the process necessary to allow the company to expand on the European market.
ARC III - Scuola del Design
20-apr-2018
2016/2017
Kuka Home è un'azienda cinese leader nazionale nel mercato degli imbottiti. Strutturata, vasta, industrialmente molto potente, ha tutte le caratteristiche richieste a un'azienda per dominare il mercato cinese; mercato cinese che, tuttavia, è molto diverso da quello europeo per una serie di ragioni di natura economica, sociale e culturale. La Cina ha attraversato, e sta tutt’ora attraversando, enormi cambiamenti interni che, proporzionati all'enorme numero di abitanti, hanno portato alla nascita di un mercato interno caratterizzato da grandi differenze tra una classe sociale e l'altra, e tra un'area del paese e l'altra. La progressiva occidentalizzazione del Paese, tuttavia, sta portando a una sensibile evoluzione delle dinamiche interne che lascia prevedere, nel medio-lungo termine, un adeguamento del mercato del mobile verso logiche più “occidentali”. Kuka Home realizza quasi tutto il suo fatturato in Cina, ma vorrebbe allargare il suo orizzonte all’Europa, un mercato sconosciuto e pieno di potenziale ma anche di pericoli e minacce; questo lavoro di tesi descrive il processo necessario per consentire all'azienda di espandersi sul mercato europeo.
Tesi di laurea Magistrale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/140789