The increasing attention over the climate change issue and the recent scandals (i.e. dieselgate) that swamped the automotive world, enlighten once again the fundamental aim to improve the reduction of emissions of dangerous gases for the humans and the environment. Therefore, researches are continuously investigating over these topics. Within the several pollutants emitted, this thesis work focuses its attention over N2O and soot analysis. the work done regarding N2O was mainly focus on the possible formation paths that drive to its production, and so, to its release in atmosphere. Thus, additional data have been collected over different configurations (i.e. different catalyst, experiments and species fed) and operative conditions to make another step in the understanding of this topic. Regarding soot, new catalysts have been properly and specifically prepared in order to test their ability to release oxygen and, furthermore, to analyse the released oxygen capacity in burning soot.
La crescente attenzione sul problema dei cambiamenti climatici e i recenti scandali (ad es. dieselgate) che hanno investito il mondo automobilistico, evidenziano ancora una volta l’importanza fondamentale di incrementare la riduzione delle emissioni di gas pericolosi per l'uomo e l'ambiente. Pertanto, le ricerche stanno continuamente indagando su questi argomenti. Tra i vari inquinanti emessi, questo lavoro di tesi concentra la sua attenzione sull’analisi di N2O e soot. In questa tesi, il lavoro svolto per quanto riguarda N2O è stato incentrato principalmente sui possibili percorsi di formazione che guidano alla sua produzione e, quindi, al suo rilascio in atmosfera. Pertanto, sono stati raccolti dati addizionali su diverse configurazioni (cioè catalizzatori, esperimenti diversi e specie alimentate) e condizioni operative per fare un altro passo verso una maggiore comprensione di questo argomento. Per quanto riguarda il soot, nuovi catalizzatori sono stati appositamente preparati in modo specifico al fine di testare la loro capacità di rilasciare ossigeno e la loro capacità nel bruciare il soot.
Investigation of N2O formation and soot removal over model and commercial catalysts
ZOCCOLI, MATTIA
2017/2018
Abstract
The increasing attention over the climate change issue and the recent scandals (i.e. dieselgate) that swamped the automotive world, enlighten once again the fundamental aim to improve the reduction of emissions of dangerous gases for the humans and the environment. Therefore, researches are continuously investigating over these topics. Within the several pollutants emitted, this thesis work focuses its attention over N2O and soot analysis. the work done regarding N2O was mainly focus on the possible formation paths that drive to its production, and so, to its release in atmosphere. Thus, additional data have been collected over different configurations (i.e. different catalyst, experiments and species fed) and operative conditions to make another step in the understanding of this topic. Regarding soot, new catalysts have been properly and specifically prepared in order to test their ability to release oxygen and, furthermore, to analyse the released oxygen capacity in burning soot.File | Dimensione | Formato | |
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Descrizione: Testo tesi magistrale Mattia Zoccoli
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https://hdl.handle.net/10589/141304