The purpose of this thesis is to examine and contribute to the development of how multimedia offers are developed and understand the new demand factors necessary. According to the literature and confirmed throughout this research, it was found that traditional companies face several key challenges. In order to meet these challenges, and complications associated with costumer movements, OTT platforms have been identified as one way to move faster and respond better in this highly technical field. Literature research provide an overview of how to related the three main branches comprised of: technology, companies and customers. Each branch is interrelated to the others and mutually dependent however it is no clear explained in literature. Through understanding of how this environment is addresses and manages multimedia offerings, three research questions were defined with the final motivation to development of a comprehensive framework which could be used to help companies. To answer this, a further systematic literature analysis has been performed and an empirical research, which is going to be composed by a case study and a survey was followed. A company leader in multimedia market had been selected for the case. An interview with a manager had been conducted to address the research questions. The questions were prepared which serve as information criteria on state-of-art of the topic which was discussed in this thesis. After that, the survey was performed with the intention to tackle the problems and findings of the case and supports the empirical research to conclude this thesis. The main contribution of this thesis introduces a conceptual framework that was developed through the use of State-of-Art and empirical research findings. This framework is based on a redistribution of how to develop a multimedia offer, which will be used to complete the main issues and being able to provide a well-defined multimedia offer without any previous analysis. It has been proved that exists preferences linked to some intrinsic features particulars of people, which could be used for create clusters of audience which have the same demanding for a multimedia offer (what means that it is not needed the customers’ feedbacks for a first approach). This finding provide further knowledge since the first approach. Proposed framework want to change the approach of the development of multimedia offer, into a new one which could be provide an advantage to those companies which have been not playing in this market since the beginning or to the new ones which could focus on their efforts into the main issues depending each type of public.

Lo scopo di questa tesi è illustrare come il mercato multimedia si sia sviluppato negli ultimi anni, esaminarne i fattori scatenanti e comprendere in che modo le tradizionali aziende del settore hanno subito e reagito al cambiamento. Queste ultime sembrano riscontrare alcuni problemi nel tenere sotto controllo i movimenti dei clienti e le sole piattaforme OTT che si sviluppano più velocemente in questo settore tecnologico. La ricerca effettuata si propone la sfida di come mettere in relazione tre principali branche economiche: tecnologia, aziende e clienti. Ognuno di questi è dipendente e correlato agli altri, tuttavia, il come, non è ancora chiaramente compreso nella literature. Attraverso la comprensione sul modo in cui questo settore gestisce l’offerta multimedia, tre interrogativi sono stati definiti allo scopo di sviluppare un framework globale che possa aiutare le aziende. Per rispondere a questi ultimi, sono state effettuate una ulteriore analisi sistematica e una ricerca empirica, comprendente un case study e un’intervista. Una società leader nel mercato multimedia, è stata selezionata come case study. È stata condotta un'intervista con un manager dell'azienda in cui sono state affrontate alcune questioni riguardanti le lacune della literature. Sono state suggerite le domande utilizzate come information criteria sullo state-of-art dell'argomento discusso in questa tesi. In seguito, è stato proposto un sondaggio per affrontare i problemi del caso e supportare la ricerca empirica per concludere questa tesi. Il contributo principale di questa tesi è quello di introdurre un quadro concettuale sviluppato attraverso l'uso dello state-of-art e dei risultati della ricerca. Questo framework indaga lo sviluppo di un'offerta multimedia utilizzata per risolvere i problemi principali ed essere in grado di fornirne una ben definita senza alcuna analisi precedente. È stato dimostrato che esistono alcune preferenze collegate ad alcune caratteristiche biologiche delle persone, che potrebbero essere utilizzate per creare cluster di ascolto con stessa domanda per un’offerta multimedia (ciò significa che non è necessario un feedback dai clienti per un primo step allo sviluppo di un'offerta multimedia). I risultati ottenuti forniscono una ulteriore conoscenza sin dal primo approccio. Il Framework proposto ha l’obiettivo di cambiare l’approccio di sviluppo dell’offerta multimedia in una maggiormente innovativa con cui si potrebbe far guadagnare un vantaggio a quelle aziende che non avrebbero potuto affermarsi in questo mercato sin dall’inizio o per quelle recenti che potrebbero concentrare i loro sforzi nei principali problemi relativi a ogni tipo di pubblico.

Development of multimedia offer. A study on the evolution of multimedia market and content distributors

SARAS GONZALEZ, CELIA
2017/2018

Abstract

The purpose of this thesis is to examine and contribute to the development of how multimedia offers are developed and understand the new demand factors necessary. According to the literature and confirmed throughout this research, it was found that traditional companies face several key challenges. In order to meet these challenges, and complications associated with costumer movements, OTT platforms have been identified as one way to move faster and respond better in this highly technical field. Literature research provide an overview of how to related the three main branches comprised of: technology, companies and customers. Each branch is interrelated to the others and mutually dependent however it is no clear explained in literature. Through understanding of how this environment is addresses and manages multimedia offerings, three research questions were defined with the final motivation to development of a comprehensive framework which could be used to help companies. To answer this, a further systematic literature analysis has been performed and an empirical research, which is going to be composed by a case study and a survey was followed. A company leader in multimedia market had been selected for the case. An interview with a manager had been conducted to address the research questions. The questions were prepared which serve as information criteria on state-of-art of the topic which was discussed in this thesis. After that, the survey was performed with the intention to tackle the problems and findings of the case and supports the empirical research to conclude this thesis. The main contribution of this thesis introduces a conceptual framework that was developed through the use of State-of-Art and empirical research findings. This framework is based on a redistribution of how to develop a multimedia offer, which will be used to complete the main issues and being able to provide a well-defined multimedia offer without any previous analysis. It has been proved that exists preferences linked to some intrinsic features particulars of people, which could be used for create clusters of audience which have the same demanding for a multimedia offer (what means that it is not needed the customers’ feedbacks for a first approach). This finding provide further knowledge since the first approach. Proposed framework want to change the approach of the development of multimedia offer, into a new one which could be provide an advantage to those companies which have been not playing in this market since the beginning or to the new ones which could focus on their efforts into the main issues depending each type of public.
SULLIVAN, BRENDAN PATRICK
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
25-lug-2018
2017/2018
Lo scopo di questa tesi è illustrare come il mercato multimedia si sia sviluppato negli ultimi anni, esaminarne i fattori scatenanti e comprendere in che modo le tradizionali aziende del settore hanno subito e reagito al cambiamento. Queste ultime sembrano riscontrare alcuni problemi nel tenere sotto controllo i movimenti dei clienti e le sole piattaforme OTT che si sviluppano più velocemente in questo settore tecnologico. La ricerca effettuata si propone la sfida di come mettere in relazione tre principali branche economiche: tecnologia, aziende e clienti. Ognuno di questi è dipendente e correlato agli altri, tuttavia, il come, non è ancora chiaramente compreso nella literature. Attraverso la comprensione sul modo in cui questo settore gestisce l’offerta multimedia, tre interrogativi sono stati definiti allo scopo di sviluppare un framework globale che possa aiutare le aziende. Per rispondere a questi ultimi, sono state effettuate una ulteriore analisi sistematica e una ricerca empirica, comprendente un case study e un’intervista. Una società leader nel mercato multimedia, è stata selezionata come case study. È stata condotta un'intervista con un manager dell'azienda in cui sono state affrontate alcune questioni riguardanti le lacune della literature. Sono state suggerite le domande utilizzate come information criteria sullo state-of-art dell'argomento discusso in questa tesi. In seguito, è stato proposto un sondaggio per affrontare i problemi del caso e supportare la ricerca empirica per concludere questa tesi. Il contributo principale di questa tesi è quello di introdurre un quadro concettuale sviluppato attraverso l'uso dello state-of-art e dei risultati della ricerca. Questo framework indaga lo sviluppo di un'offerta multimedia utilizzata per risolvere i problemi principali ed essere in grado di fornirne una ben definita senza alcuna analisi precedente. È stato dimostrato che esistono alcune preferenze collegate ad alcune caratteristiche biologiche delle persone, che potrebbero essere utilizzate per creare cluster di ascolto con stessa domanda per un’offerta multimedia (ciò significa che non è necessario un feedback dai clienti per un primo step allo sviluppo di un'offerta multimedia). I risultati ottenuti forniscono una ulteriore conoscenza sin dal primo approccio. Il Framework proposto ha l’obiettivo di cambiare l’approccio di sviluppo dell’offerta multimedia in una maggiormente innovativa con cui si potrebbe far guadagnare un vantaggio a quelle aziende che non avrebbero potuto affermarsi in questo mercato sin dall’inizio o per quelle recenti che potrebbero concentrare i loro sforzi nei principali problemi relativi a ogni tipo di pubblico.
Tesi di laurea Magistrale
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