On daily basis the companies’ asset purchase decisions should be oriented towards getting the best value for money, meaning that the initial purchase should be identified but future costs and returns implied by the ownership of the item should be considered. In this order of ideas, the application of the Total Cost of Ownership (TCO) methodology is increasing its use in several fields. The efforts to assess life-cycle costs are growing in importance from the construction to the manufacturing industry and the public transport industry should not be left behind. The first step of this research work is to build a decisional framework that identifies the actors involved in the development and use of the TCO model; also, their roles and responsibilities are defined as well as the decisional path that must be followed, the framework will guide companies to embrace the TCO philosophy and follow it to take several managerial decisions. The second objective is to develop the most complete possible TCO model for a generic company operating in that sector that allows for customization to the specific requirements of the contexts where it applies. The model is the result of a deep analysis of the existing literature and an empirical validation obtained though the collaboration with experts. The foremost finding of the study is that a successful application of the TCO theories requires an accurate definition of the domain of analysis that, if poorly described, leads either to the inclusion of cost items not caused by the ownership of the assets or to the exclusion of some relevant dimensions of cost.
Ognigiorno, le decisioni di acquisiti dei beni per l’industria dovrebbe essere orientata verso il rianggigiamento del miglior raporto tra quealità e prezzo, questo vuole dire che il valore del’acquisto iniziale deve essere indicato ma che anche i costi e ritorni futuri implicati dal’uso e proprietà del bene. In questo ordine, l'applicazione della metodologia Total Cost of Ownership (TCO) sta aumentando il suo utilizzo in diversi campi. Gli sforzi per valutare i costi del ciclo di vita stanno diventando sempre più importanti dalla costruzione all'industria manifatturiera e l'industria del trasporto pubblico non dovrebbe essere lasciata indietro. Il primo passo di questo lavoro di ricerca è costruire un quadro decisionale che identifichi gli attori coinvolti nello sviluppo e nell'uso del modello TCO; Inoltre, i loro ruoli e responsabilità sono definiti così come il percorso decisionale che deve essere seguito, la struttura guiderà le aziende ad abbracciare la filosofia del TCO e seguirla per prendere diverse decisioni manageriali. Il secondo obiettivo è sviluppare il modello TCO più completo possibile per un'azienda generica operante in quel settore che consente la personalizzazione delle esigenze specifiche dei contesti in cui si applica. Il modello è il risultato di un profondo analisi della letteratura esistente e di una convalidazione empirica ottenuta attraverso la collaborazione con dei esperti. La scoperta più importante dello studio è che un'applicazione di successo delle teorie TCO richiede una definizione accurata del dominio di analisi che, se mal descritto, porta all'inserimento di voci di costo non causate dalla proprietà del bene o all'esclusione di alcune dimensioni rilevanti di costo.
Total cost of ownership evaluation in the public transport industry to support investment and management decisions
ALARCÓN BRICEÑO, NATHALIE ANDREINA;
2017/2018
Abstract
On daily basis the companies’ asset purchase decisions should be oriented towards getting the best value for money, meaning that the initial purchase should be identified but future costs and returns implied by the ownership of the item should be considered. In this order of ideas, the application of the Total Cost of Ownership (TCO) methodology is increasing its use in several fields. The efforts to assess life-cycle costs are growing in importance from the construction to the manufacturing industry and the public transport industry should not be left behind. The first step of this research work is to build a decisional framework that identifies the actors involved in the development and use of the TCO model; also, their roles and responsibilities are defined as well as the decisional path that must be followed, the framework will guide companies to embrace the TCO philosophy and follow it to take several managerial decisions. The second objective is to develop the most complete possible TCO model for a generic company operating in that sector that allows for customization to the specific requirements of the contexts where it applies. The model is the result of a deep analysis of the existing literature and an empirical validation obtained though the collaboration with experts. The foremost finding of the study is that a successful application of the TCO theories requires an accurate definition of the domain of analysis that, if poorly described, leads either to the inclusion of cost items not caused by the ownership of the assets or to the exclusion of some relevant dimensions of cost.File | Dimensione | Formato | |
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