This thesis presents optimization solutions as regards the local distribution of products towards a network of Points of Sale. An algorithm was developed during an experience of internship in an Italian logistics service provider called Brivio&Viganò. The first step was the improvement of the current clustering of POI. The algorithm starts with the creation of all the possible routes for each cluster, satisfying the problem constraints. The model proceeds generating all the combinations of routes able to deliver every order issued by the client and evaluating the associated costs before a choice is taken. It is also able to provide different scenarios by modifying the input parameters. Benefits assessment metrics and future developments are presented in the conclusions chapter.
L’obiettivo di questa tesi consiste nello sviluppo di un algoritmo capace di ottimizzare la pianificazione dei trasporti operata attualmente da Brivio&Viganò, fornitore italiano di servizi logistici integrati. In particolare, questo lavoro è il frutto di una esperienza di stage nell’azienda sopra citata. Il primo passo è stato quello di migliorare l’attuale divisione in zone dei punti di consegna. L’algoritmo inizia creando tutti i possibili giri per ogni cluster che soddisfano i vincoli del problema. Il successivo passo è quello di generare tutte le possibili combinazioni di giri capaci di consegnare ogni prodotto ordinato dal cliente e di valutarne i costi associati, prima di prendere la decisione finale. Modificando i parametri di input è possibile ottenere diversi scenari. Nelle conclusioni sono riportate possibile metriche atte a valutare i benefici della soluzione proposta e possibili sviluppi futuri.
Local distribution towards a network of PoS : analysis and development of optimization solutions
CANTAVENERA, FRANCESCO
2017/2018
Abstract
This thesis presents optimization solutions as regards the local distribution of products towards a network of Points of Sale. An algorithm was developed during an experience of internship in an Italian logistics service provider called Brivio&Viganò. The first step was the improvement of the current clustering of POI. The algorithm starts with the creation of all the possible routes for each cluster, satisfying the problem constraints. The model proceeds generating all the combinations of routes able to deliver every order issued by the client and evaluating the associated costs before a choice is taken. It is also able to provide different scenarios by modifying the input parameters. Benefits assessment metrics and future developments are presented in the conclusions chapter.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/141418