The problem of global warming and the depletion of fossils lead us to search for new sources of sustainable energy, in particular in the transport sector a radical change is fundamental. This change is achievable thanks to the power supply systems based on the principle of electromagnetic induction. The subject of this thesis is the analysis of wireless power transfer systems applied to electric vehicles and in particular on the various components that form an induction charging system. All this in compliance with the regulations in force on the matter dictated by the ICNIRP 2010. In addition, prototypes already produced will be analyzed.
il problema del surriscaldamento globale e l'esaurimento dei fossili ci portano sempre più alla ricerca di nuove fonti di energia sostenibile, in particolare modo nel settore dei trasporti risulta fondamentale un cambio radicale. Questo cambiamento è realizzabile grazie ai sistemi di alimentazione elettrica basati sul principio dell'induzione elettromagnetica. Argomento di questa tesi è l'analisi dei sistemi di trasferimento di potenza wireless applicati ai veicoli elettrici e in particolare modo sui vari componenti che formano un sistema di ricarica a induzione. Il tutto nel rispetto delle normative vigenti in materia dettate dalla ICNIRP 2010. Verrano inoltre analizzati prototipi già realizzati.
Technologies of inductive charging systems for road vehicles
SPOSARI, ANDREA
2017/2018
Abstract
The problem of global warming and the depletion of fossils lead us to search for new sources of sustainable energy, in particular in the transport sector a radical change is fundamental. This change is achievable thanks to the power supply systems based on the principle of electromagnetic induction. The subject of this thesis is the analysis of wireless power transfer systems applied to electric vehicles and in particular on the various components that form an induction charging system. All this in compliance with the regulations in force on the matter dictated by the ICNIRP 2010. In addition, prototypes already produced will be analyzed.File | Dimensione | Formato | |
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master thesis of Sposari Andrea .pdf
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Descrizione: tesi di laurea magistrale in Ingegneria Elettrica Politecnico di Milano sui sistemi di ricarica a induzione per veicoli elettrici
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https://hdl.handle.net/10589/141852