The present work, through the implementation of a new method, aims to become an instrument able to allow the institutions responsible of the local public transportation ( it could also be applied to different situations), to have all possible means in order to easily plan, monitorate and inform, being at the same time also complete and universally understandable. The end results of the research is to create a solid foundations on a new and automatic monitoring way, which is at the same time punctual, precise and useful for the public financial allocation towards the TPL, able to reduce costs and permitting the availability of data to carry on complete analisys.
Il presente lavoro, attraverso lo sviluppo e l’implementazione di un nuovo metodo, ha lo scopo di essere uno strumento che permetta alle amministrazioni responsabili del trasporto pubblico locale (in prima istanza le regioni, ma applicabile anche a realtà dimensionalmente diverse), di avere tutti i mezzi che possano coniugare le necessità di pianificazione, monitoraggio e informazione al pubblico in maniera semplice ma al contempo completa, in un formato universalmente riconosciuto. Il risultato finale della tesi sarà quello di creare basi solide di un metodo di monitoraggio automatico, puntuale, preciso e utile per la giusta allocazione dei finanziamenti pubblici al TPL, riducendo i costi e rendendo il dato accessibile per l’effettuazione di analisi complete.
I problemi di pianificazione e monitoraggio dei servizi di TPL. Sviluppo e sperimentazione dello standard GTFS-M
LONIS, DAVIDE
2017/2018
Abstract
The present work, through the implementation of a new method, aims to become an instrument able to allow the institutions responsible of the local public transportation ( it could also be applied to different situations), to have all possible means in order to easily plan, monitorate and inform, being at the same time also complete and universally understandable. The end results of the research is to create a solid foundations on a new and automatic monitoring way, which is at the same time punctual, precise and useful for the public financial allocation towards the TPL, able to reduce costs and permitting the availability of data to carry on complete analisys.File | Dimensione | Formato | |
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Descrizione: Tesi Davide Lonis
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