This work provides a comprehensive overview about the main principles and methods on capacity analysis for complex networks that are applied to the Turin railway node. Utilization rate of all network’s elements are calculated by applying two different synthetical approaches to lines and stations, evaluating also whether the operational parameters currently used are rightly set even during peak hours considering the actual infrastructural conditions. The presented thesis estimates the capacity and the attainable level of service on three different scenarios, corresponding to different stages of development. Bottlenecks are throughtoutly examinated too. Different layout and strenghtening actions are proposed and evaluated to solve the critical issues detected.
Questo elaborato, a valle di una panoramica generale sui principali concetti e metodi per sviluppare un’analisi di capacità delle reti complesse, si focalizza sul nodo di Torino. Tramite l’applicazione di due differenti modelli di calcolo sintetici per nodi e linee viene calcolato il grado di utilizzazione degli elementi della rete in funzione di fattori come l’infrastruttura ed il traffico, valutando anche la congruità dei parametri operativi alle condizioni impiantistico-infrastrutturali effettive. Si verifica l’idoneità dell’infrastruttura a garantire un’adeguata capacità e livelli di servizio elevati anche nelle ore di punta in differenti scenari, corrispondenti agli orizzonti previsti di potenziamento dei servizi. I colli di bottiglia individuati sono analizzati approfonditamente, proponendo e valutando schemi di risoluzione infrastrutturale alternativi.
Analisi capacitiva negli scenari di potenziamento : il nodo complesso di Torino
PEITI, MARA
2017/2018
Abstract
This work provides a comprehensive overview about the main principles and methods on capacity analysis for complex networks that are applied to the Turin railway node. Utilization rate of all network’s elements are calculated by applying two different synthetical approaches to lines and stations, evaluating also whether the operational parameters currently used are rightly set even during peak hours considering the actual infrastructural conditions. The presented thesis estimates the capacity and the attainable level of service on three different scenarios, corresponding to different stages of development. Bottlenecks are throughtoutly examinated too. Different layout and strenghtening actions are proposed and evaluated to solve the critical issues detected.File | Dimensione | Formato | |
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