Core values of brands are the most important part of a corporates’ culture. Since Jim Collins published the famous “Built to Last: Successful Habits of Visionary Companies”, bunches of companies learns from visionary companies and try to summarize their own core values or other tenets to build a stronger culture.Companies are unique organisms with their own personalities. However, the research of core values are still focusing management field. There is not many evidence of trying to think core values as data. What are the core values of each brands trying to reveal, what kind of culture let them have such values. What brand values the companies are building as top brand players? This thesis try to research on the core values in digital age through communication design method. The goal is to generate an online platform which can give the reader a big picture of the top brand’s core values.The projects are divided into two directions, the first one is to analysis the core values of top 100 brands by the ranking of interbrand 2017, the second part is try to analysis the brands by visual analytic and later turn it into a website. The combinations of two parts would lead to the big map of core values of top brands together with visualization research results.

I valori fondamentali dei marchi sono la parte più importante della cultura di un'azienda. Da quando Jim Collins ha pubblicato il famoso "Built to Last: Successful Habits of Visionary Companies", un gruppo di aziende apprende da aziende visionarie e cerca di riassumere i propri valori fondamentali o altri principi per costruire una cultura più forte. Le aziende sono organismi unici con le loro personalità . Tuttavia, la ricerca dei valori fondamentali si concentra ancora sul campo della gestione. Non ci sono molte prove del tentativo di pensare i valori fondamentali come dati. Quali sono i valori fondamentali di ciascuna marca che cercano di rivelare, quale tipo di cultura consente loro di avere tali valori. Quali sono i valori del marchio che le aziende stanno costruendo come protagonisti della marca? Questa tesi tenta di ricercare i valori fondamentali nell'era digitale attraverso il metodo di progettazione della comunicazione. L'obiettivo è quello di generare una piattaforma online che possa dare al lettore una visione d'insieme dei principali valori del marchio principale. I progetti sono divisi in due direzioni, la prima è di analizzare i valori chiave delle 100 migliori marche dalla classifica di Interbrand 2017 , la seconda parte è cercare di analizzare i marchi per visual analytic e successivamente trasformarli in un sito web. Le combinazioni di due parti porterebbero alla grande mappa dei valori fondamentali delle migliori marche insieme ai risultati della ricerca di visualizzazione.

Visual analytics of brand core values. Visualizing core values of corporates in interbrand best global brands

LIU, YUNXING
2017/2018

Abstract

Core values of brands are the most important part of a corporates’ culture. Since Jim Collins published the famous “Built to Last: Successful Habits of Visionary Companies”, bunches of companies learns from visionary companies and try to summarize their own core values or other tenets to build a stronger culture.Companies are unique organisms with their own personalities. However, the research of core values are still focusing management field. There is not many evidence of trying to think core values as data. What are the core values of each brands trying to reveal, what kind of culture let them have such values. What brand values the companies are building as top brand players? This thesis try to research on the core values in digital age through communication design method. The goal is to generate an online platform which can give the reader a big picture of the top brand’s core values.The projects are divided into two directions, the first one is to analysis the core values of top 100 brands by the ranking of interbrand 2017, the second part is try to analysis the brands by visual analytic and later turn it into a website. The combinations of two parts would lead to the big map of core values of top brands together with visualization research results.
ARC III - Scuola del Design
26-lug-2018
2017/2018
I valori fondamentali dei marchi sono la parte più importante della cultura di un'azienda. Da quando Jim Collins ha pubblicato il famoso "Built to Last: Successful Habits of Visionary Companies", un gruppo di aziende apprende da aziende visionarie e cerca di riassumere i propri valori fondamentali o altri principi per costruire una cultura più forte. Le aziende sono organismi unici con le loro personalità . Tuttavia, la ricerca dei valori fondamentali si concentra ancora sul campo della gestione. Non ci sono molte prove del tentativo di pensare i valori fondamentali come dati. Quali sono i valori fondamentali di ciascuna marca che cercano di rivelare, quale tipo di cultura consente loro di avere tali valori. Quali sono i valori del marchio che le aziende stanno costruendo come protagonisti della marca? Questa tesi tenta di ricercare i valori fondamentali nell'era digitale attraverso il metodo di progettazione della comunicazione. L'obiettivo è quello di generare una piattaforma online che possa dare al lettore una visione d'insieme dei principali valori del marchio principale. I progetti sono divisi in due direzioni, la prima è di analizzare i valori chiave delle 100 migliori marche dalla classifica di Interbrand 2017 , la seconda parte è cercare di analizzare i marchi per visual analytic e successivamente trasformarli in un sito web. Le combinazioni di due parti porterebbero alla grande mappa dei valori fondamentali delle migliori marche insieme ai risultati della ricerca di visualizzazione.
Tesi di laurea Magistrale
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