Starting from a simple gesture about food, ‘Favole al Telefono’ wants to propose a study about italianity in a modern and innovative way. The exhibition has an easy access and is presented like a lived-tale and told through the installation itself. Its aim is the stories, the examples and the images of the brands that have been protagonists of a centuries-old food story in a socio-cultural Italian contest, where the food has always been one of the main characters.
Partendo da un gesto alimentare ed elementare quale mangiare, “Favole al Telefono” vuole proporre uno studio sull’italianità in chiave moderna e innovativa. La mostra di facile accesso si presenta come una favola vissuta e raccontata attraverso l’allestimento stesso. Ha per tema le storie, gli esempi e le immagini dei marchi protagonisti di una storia alimentare centenaria immersi in un contesto socio-culturale italiano, dove il cibo risulta esserne da sempre uno dei protagonisti più importanti.
Favole al telefono. Storia gastronomica d'Italia
BETTI, CATERINA
2017/2018
Abstract
Starting from a simple gesture about food, ‘Favole al Telefono’ wants to propose a study about italianity in a modern and innovative way. The exhibition has an easy access and is presented like a lived-tale and told through the installation itself. Its aim is the stories, the examples and the images of the brands that have been protagonists of a centuries-old food story in a socio-cultural Italian contest, where the food has always been one of the main characters.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
2018_07_Betti.pdf
accessibile in internet per tutti
Descrizione: Testo della tesi
Dimensione
23.67 MB
Formato
Adobe PDF
|
23.67 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/10589/142204