Nowadays is very common to hear about AI, Artificial Intelligence, and it is even more common to interact with AI systems even without knowing it. We are immersed in a world where machines and intelligent systems make decisions which were traditionally made by humans. But, we are in a fast-moving world where decisions are required to be taken even faster and where there is no place for mistakes. At this point, is where AI makes its entrance, having the ability to perform tasks traditionally made by humans, but now with much better performance. Now, humans, can take care about other more important tasks while some repetitive or time-consuming tasks can be performed by AI. Some of the major fields of Artificial Intelligence might be: Natural Language Processing, where computers have the ability to communicate with people in natural language; Computer Vision, which includes the analysis of images to find features within them; Knowledge Based Systems, which are systems composed by a database of information (knowledge) with the capability to find information, make decisions and plans; Robotics, traditionally to create devices that can manipulate and interact with its environment, many times used for risky, complex or repetitive tasks; Intelligent computer-aided instruction, which might help customizing the tutoring of a student to fit the students learning style; among many other fields which will be covered further in the document. Never the less, it is important to see the different combinations that AI is making with some other research fields like Big Data, Machine Learning, and other development tools and platforms. All these together cover several fields where companies are benefited from the developments in AI like business intelligence, healthcare, e-commerce, manufacturing, among many others. The AI industry and the market to which its offered is growing at a fast paced. The interest of the world in AI research and new applications is producing and uncontrollable growth in the number of startups trying to cover the market opportunities and creating even more opportunities when developing new AI technologies. The AI startups, in fact, is the main focus of this work. The way this work has been developed following a extensive research of startups (companies birth from 2013 to the present day) to produce a custom database where the startups can be classified and studied. The startups are classified according to the type of customers they are intended to cover, the product/service offered and the area/field of application. Also, the classification allows to draw a world map to identify the countries with increased number of startups and funding. The investigation will try to unveil the development directions of AI startups, where are they concentrated and the possible reasons, the main funding sources and the trends of one of the keys to the future of digital technology.
Oggigiorno è molto comune sentire parlare di IA, intelligenza artificiale, ed è ancora più comune interagire con i sistemi di intelligenza artificiale anche senza saperlo. Siamo immersi in un mondo in cui macchine e sistemi intelligenti prendono decisioni che sono state tradizionalmente fatte dagli umani. Ma siamo in un mondo in rapido movimento in cui le decisioni devono essere prese ancora più velocemente e dove non c'è spazio per gli errori. A questo punto, è dove l'IA fa il suo ingresso, avendo la capacità di eseguire compiti tradizionalmente fatti dagli umani, ma ora con prestazioni molto migliori. Ora, gli umani possono occuparsi di altri compiti più importanti mentre alcune attività ripetitive o che richiedono tempo possono essere eseguite dall'IA. Alcuni dei principali campi di intelligenza artificiale potrebbero essere: Elaborazione del linguaggio naturale, in cui i computer hanno la capacità di comunicare con le persone in un linguaggio naturale; Computer Vision, che include l'analisi delle immagini per trovare funzionalità al loro interno; Sistemi basati sulla conoscenza, che sono sistemi composti da un database di informazioni (conoscenze) con la capacità di trovare informazioni, prendere decisioni e piani; Robotica, tradizionalmente per creare dispositivi che possono manipolare e interagire con il suo ambiente, molte volte utilizzati per compiti rischiosi, complessi o ripetitivi; Intelligente istruzione assistita dal computer, che potrebbe aiutare a personalizzare il tutoraggio di uno studente per adattarlo allo stile di apprendimento degli studenti; tra molti altri campi che saranno trattati ulteriormente nel documento. Tuttavia, è importante vedere le diverse combinazioni che l'IA sta facendo con altri campi di ricerca come Big Data, Machine Learning e altri strumenti e piattaforme di sviluppo. Tutti questi aspetti coprono diversi campi in cui le aziende traggono vantaggio dagli sviluppi nell'intelligenza artificiale come la business intelligence, l'assistenza sanitaria, l'e-commerce, la produzione e molti altri. L'industria dell'IA e il mercato a cui è offerto sta crescendo ad un ritmo veloce. L'interesse del mondo nella ricerca e nelle nuove applicazioni dell'IA sta producendo e una crescita incontrollabile nel numero di startup che cercano di coprire le opportunità di mercato e creano ancora più opportunità nello sviluppo di nuove tecnologie AI. Le startup AI, infatti, sono l'obiettivo principale di questo lavoro. Il modo in cui questo lavoro è stato sviluppato a seguito di una vasta ricerca di start-up (aziende che nascono dal 2013 ad oggi) per produrre un database personalizzato in cui le startup possono essere classificate e studiate. Le startup sono classificate in base al tipo di clienti che intendono coprire, al prodotto / servizio offerto e all'area / campo di applicazione. Inoltre, la classificazione consente di disegnare una mappa del mondo per identificare i paesi con un numero maggiore di start-up e finanziamenti. L'indagine cercherà di svelare le direzioni di sviluppo delle startup AI, dove sono concentrate e le possibili ragioni, le principali fonti di finanziamento e le tendenze di una delle chiavi del futuro della tecnologia digitale.
Artificial intelligence : perspective of market research
CAICEDO MARMOLEJO, LUIS FELIPE
2017/2018
Abstract
Nowadays is very common to hear about AI, Artificial Intelligence, and it is even more common to interact with AI systems even without knowing it. We are immersed in a world where machines and intelligent systems make decisions which were traditionally made by humans. But, we are in a fast-moving world where decisions are required to be taken even faster and where there is no place for mistakes. At this point, is where AI makes its entrance, having the ability to perform tasks traditionally made by humans, but now with much better performance. Now, humans, can take care about other more important tasks while some repetitive or time-consuming tasks can be performed by AI. Some of the major fields of Artificial Intelligence might be: Natural Language Processing, where computers have the ability to communicate with people in natural language; Computer Vision, which includes the analysis of images to find features within them; Knowledge Based Systems, which are systems composed by a database of information (knowledge) with the capability to find information, make decisions and plans; Robotics, traditionally to create devices that can manipulate and interact with its environment, many times used for risky, complex or repetitive tasks; Intelligent computer-aided instruction, which might help customizing the tutoring of a student to fit the students learning style; among many other fields which will be covered further in the document. Never the less, it is important to see the different combinations that AI is making with some other research fields like Big Data, Machine Learning, and other development tools and platforms. All these together cover several fields where companies are benefited from the developments in AI like business intelligence, healthcare, e-commerce, manufacturing, among many others. The AI industry and the market to which its offered is growing at a fast paced. The interest of the world in AI research and new applications is producing and uncontrollable growth in the number of startups trying to cover the market opportunities and creating even more opportunities when developing new AI technologies. The AI startups, in fact, is the main focus of this work. The way this work has been developed following a extensive research of startups (companies birth from 2013 to the present day) to produce a custom database where the startups can be classified and studied. The startups are classified according to the type of customers they are intended to cover, the product/service offered and the area/field of application. Also, the classification allows to draw a world map to identify the countries with increased number of startups and funding. The investigation will try to unveil the development directions of AI startups, where are they concentrated and the possible reasons, the main funding sources and the trends of one of the keys to the future of digital technology.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/142450