In this work, we present an innovative solution for the industrial maintenance that, leveraging on the most innovative technologies available on the market, is able to assist the maintainer during the entire maintenance process. To do this, we start from the relevant gap that the industry 4.0 is generating between industrial production and maintenance. In order to better understand the nature of this gulf, we perform a market analysis from where it emerges how, during the maintenance activities, the identification of the machine issue and the related maintenance procedure to follow are quite critical. To solve this complexity, maintainers usually try to get help from maintenance manuals and customer services supports that, in the new industrial context, show their limits. These aspects, combined with a willingness to adopt mobile solution during the repairing activities, lead us to the development of an innovative solution called Orios. This system, leveraging on augmented reality and artificial intelligence capabilities, can process all the data coming from the external working context, identify the related machine issue and provide to the maintainer all the required assistance, superimposing useful contextualized information directly on the working environment. This new way to support the industrial maintenance can positively impact over the manufacturing companies reshaping the traditional maintenance processes and introducing a new suite of potential benefits.
In questo lavoro abbiamo presentato una soluzione innovativa per la manutenzione industriale che, facendo leva sulla più recenti tecnologie disponibili sul mercato, è in grado di assistere il manutentore durante tutto il processo manutentivo. Per fare ciò, siamo partiti dal significativo divario che l’industria 4.0 sta generando fra produzione e manutenzione industriale. Per comprendere meglio la natura di questo disallineamento, abbiamo effettuato un’analisi di mercato, dalla quale è emerso come, durante le attività di manutenzione, la ricerca del problema e la relativa procedura manutentiva da seguire sono punti critici. Al fine di risolvere tale complessità, i manutentori trovano supporto sui manuali di manutenzione e nell’assistenza clienti che tuttavia, nel nuovo contesto industriale, risultano essere inadeguati. Questi aspetti, insieme ad un considerevole desiderio di adottare soluzioni mobile durante le attività di riparazione, ci ha portato a sviluppare un’innovativa soluzione chiamata Orios. Questo sistema, facendo leva su realtà aumentata e intelligenza artificiale, è in grado di processare i dati provenienti dal conteso di lavoro esterno, identificare quale sia la problematica e fornire al manutentore tutta l’assistenza necessaria, sovrapponendo al mondo fisico, informazioni utili contestualizzate direttamente nell‘ambiente di lavoro. Questo nuovo modo di supportare la manutenzione industriale è in grado di impattare positivamente sulle aziende manifatturiere, ridisegnando i tradizionali processi manutentivi e introducendo nuovi potenziali benefici.
Orios, a digital support for the industrial maintenance, based on the integration of augmented reality and artificial intelligence capabilities
COMINATO, LUCA
2017/2018
Abstract
In this work, we present an innovative solution for the industrial maintenance that, leveraging on the most innovative technologies available on the market, is able to assist the maintainer during the entire maintenance process. To do this, we start from the relevant gap that the industry 4.0 is generating between industrial production and maintenance. In order to better understand the nature of this gulf, we perform a market analysis from where it emerges how, during the maintenance activities, the identification of the machine issue and the related maintenance procedure to follow are quite critical. To solve this complexity, maintainers usually try to get help from maintenance manuals and customer services supports that, in the new industrial context, show their limits. These aspects, combined with a willingness to adopt mobile solution during the repairing activities, lead us to the development of an innovative solution called Orios. This system, leveraging on augmented reality and artificial intelligence capabilities, can process all the data coming from the external working context, identify the related machine issue and provide to the maintainer all the required assistance, superimposing useful contextualized information directly on the working environment. This new way to support the industrial maintenance can positively impact over the manufacturing companies reshaping the traditional maintenance processes and introducing a new suite of potential benefits.File | Dimensione | Formato | |
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