This document evaluates the feasibility to use a fleet of electric vehicles as a virtual power plant, implementing Vehicle to grid technology to satisfy the energy demand. The main goal of the study is determine the amount of energy required to fully charge an entire fleet of electric vehicles as well as to determine the energy available to be delivered to the grid in high demand periods. An scheme of a schedule algorithm is proposed, to determine which operation should be performed and the energy resources which can be used in order to supply this requirements.

Lo scopo di questo studio è determinare la fattibilità nel uso della tecnologia "Vehicle To grid" al interno dei parcheggi italiani, valutando anche la possibilità della integrazione dei sistemi fotovoltaici per la fornitura della energia necessaria ad ogni momento. L'obiettivo principale di questo documento è determinare la quantità d'energia disponibile, sia per fornire le macchine elettriche che per la rete elettrica dipendendo dell'ora del giorno. Finalmente si propone un algoritmo per lo spacciamento della energia secondo a dipendenza dell'ora del giorno, come i risorsi energetici ad utilizzare.

Feasibility study for V2G diffusion using photovoltaic systems applied on Italian parking lots

URREGO GAMBOA, RICARDO AUGUSTO
2017/2018

Abstract

This document evaluates the feasibility to use a fleet of electric vehicles as a virtual power plant, implementing Vehicle to grid technology to satisfy the energy demand. The main goal of the study is determine the amount of energy required to fully charge an entire fleet of electric vehicles as well as to determine the energy available to be delivered to the grid in high demand periods. An scheme of a schedule algorithm is proposed, to determine which operation should be performed and the energy resources which can be used in order to supply this requirements.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
3-ott-2018
2017/2018
Lo scopo di questo studio è determinare la fattibilità nel uso della tecnologia "Vehicle To grid" al interno dei parcheggi italiani, valutando anche la possibilità della integrazione dei sistemi fotovoltaici per la fornitura della energia necessaria ad ogni momento. L'obiettivo principale di questo documento è determinare la quantità d'energia disponibile, sia per fornire le macchine elettriche che per la rete elettrica dipendendo dell'ora del giorno. Finalmente si propone un algoritmo per lo spacciamento della energia secondo a dipendenza dell'ora del giorno, come i risorsi energetici ad utilizzare.
Tesi di laurea Magistrale
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