In any industrial context, maintenance plays an extremely relevant role. Effective maintenance activity, in fact, is essential to reduce downtimes and so to increase profit. Maintenance activity though, in order to be effective, needs to be supported by an equally effective practice, the Spare Parts Management (SPM). Probably the most relevant decision of a SPM policy, is the choice of the inventory policy, nevertheless, its role within the life cycle cost definition has been somehow neglected. However, since the objective of this practice is to ensure the availability of such important resources for maintenance interventions, its study, on a life cycle perspective, must deserve particular attention. The evaluation of the economic impact of this practice though, it's not trivial. During each of the phases of an asset life cycle, many relevant decisions regarding SPM have to be taken. Moreover, the consideration of the topology of a system, and therefore the different impact that the lack of spare parts may have, makes this problem even more complex. To help the decision maker in this difficult decision we provide here a methodology aimed to evaluate the economic impact of different Spare Parts Inventory Policies (SP-IP) on the Total Cost of Ownership (TCO) of the asset. Performances and interdependencies among the equipment are also considered thus being able to evaluate asset complexity, essential element to consider for a correct life cycle cost estimation. An application case study is provided on two different crushing lines in the copper mining industry.
In qualsiasi contesto industriale, la manutenzione svolge un ruolo estremamente importante. Un’efficace attività di manutenzione, infatti, è essenziale per ridurre i tempi di fermo e quindi aumentare i profitti. Tuttavia, l’attività di manutenzione, per essere efficace, deve essere supportata da una pratica altrettanto efficace, la gestione delle parti di ricambio (SPM). Probabilmente, la decisione più rilevante di una politica SPM, `e la scelta di quale politica di rifornimento inventario adottare. Ciò nonostante, il suo ruolo all’interno della definizione del costo del ciclo di vita, fino ad ora, è stato in qualche modo trascurato. Invece, dal momento che l’obiettivo di questa pratica è garantire la disponibilità di risorse così importanti per gli interventi di manutenzione, il suo studio, in una prospettiva del ciclo di vita, deve meritare attenzioni particolari. Tuttavia, la valutazione dell’impatto economico di questa pratica non è banale. Durante ciascuna delle fasi del un ciclo di vita di un asset, devono essere prese molte decisioni rilevanti, riguardo lo SPM. Inoltre, la considerazione della topologia di un sistema, e quindi il diverso impatto che può avere la mancanza di pezzi di ricambio, rende questo problema ancora più complesso. Per aiutare in questo difficile compito, si fornisce una metodologia decisionale finalizzata a valutare l’impatto economico della politica di inventario spare parts sul costo del ciclo di vita di un asset. Si considerano anche le prestazioni e le interdipendenze dei componenti in modo da poter valutare la complessità del sistema, elemento essenziale da considerare per una corretta stima dei costi del ciclo di vita. A scopo di esempio, viene fornito uno studio di un caso applicativo su due diverse linee di frantumazione nell’industria mineraria del rame.
A methodology to evaluate economic impact of spare parts inventory policy on total cost of ownership
CAPALDO, ANDREA
2017/2018
Abstract
In any industrial context, maintenance plays an extremely relevant role. Effective maintenance activity, in fact, is essential to reduce downtimes and so to increase profit. Maintenance activity though, in order to be effective, needs to be supported by an equally effective practice, the Spare Parts Management (SPM). Probably the most relevant decision of a SPM policy, is the choice of the inventory policy, nevertheless, its role within the life cycle cost definition has been somehow neglected. However, since the objective of this practice is to ensure the availability of such important resources for maintenance interventions, its study, on a life cycle perspective, must deserve particular attention. The evaluation of the economic impact of this practice though, it's not trivial. During each of the phases of an asset life cycle, many relevant decisions regarding SPM have to be taken. Moreover, the consideration of the topology of a system, and therefore the different impact that the lack of spare parts may have, makes this problem even more complex. To help the decision maker in this difficult decision we provide here a methodology aimed to evaluate the economic impact of different Spare Parts Inventory Policies (SP-IP) on the Total Cost of Ownership (TCO) of the asset. Performances and interdependencies among the equipment are also considered thus being able to evaluate asset complexity, essential element to consider for a correct life cycle cost estimation. An application case study is provided on two different crushing lines in the copper mining industry.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
A methodology to evaluate economic impact of Spare Parts Inventory Policy on Total Cost of Ownership.pdf
accessibile in internet solo dagli utenti autorizzati
Descrizione: Master Thesis - Capaldo Mat. 859162
Dimensione
1.35 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.35 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/10589/142927