This paper aims to solve the problem of the lack of family sexuality education for the second generation of Chinese immigrants. Appropriate sexuality education plays a vital role in the psychological and physical health of children throughout their lives. There are great cultural differences between China and Italy, and the views on sexuality are particularly different. Under the influence of the two cultures of Chinese and Italian, the level of sexuality education of the second generation of Chinese immigration is generally backward. This paper through the evolution of Chinese views on sexuality, the current situation of second generation of Chinese immigration in Italy, and interviews with this group, learned that the lack of family education is the main reason for the backwardness of children's sexuality education. In consideration of above, according to the theory of empowerment sexuality education, the author designs a game system in which parents and children could interact, and the toy visually explains the structure and changes of the body, and the game create scenes for applicating sexuality education. Through the cooperation of toy, game and the application, complex sexuality knowledge could be systematically offered to educatees (children and parents) in an easy and vivid way. This game system aims to provide educatees with all the possibilities related to sexuality, allowing educatees to exercise their sexual rights as the main body of sexuality education. Children and parents can use this system to explore the topic of sexuality in an open view, promote parent-child relationship, and jointly improve the level of sexuality education.

Questo documento mira a risolvere il problema della mancanza di educazione sessuale familiare per la seconda generazione di immigrati cinesi. L'appropriata educazione sessuale svolge un ruolo fondamentale nella salute psicologica e fisica dei bambini durante tutta la loro vita. Ci sono grandi differenze culturali tra Cina e Italia e le opinioni sulla sessualità sono particolarmente diverse. Sotto l'influenza delle due culture, cinese e italiana, il livello di educazione sessuale della seconda generazione di immigrazione cinese è generalmente arretrato. Questo articolo, attraverso la ricerca sull'evoluzione delle opinioni cinesi sulla sessualità, sull'attuale situazione della seconda generazione di immigrazione cinese in Italia e tramite le interviste con questa comunità, ha evidenziato che la mancanza di educazione familiare è la ragione principale dell'arretratezza dell'educazione sessuale dei bambini. In considerazione di quanto sopra, secondo la teoria dell'empowerment dell’educazione sessuale, l'autore progetta un sistema di gioco in cui genitori e bambini potrebbero interagire, il giocattolo spiega visivamente la struttura e i cambiamenti del corpo e il gioco crea scene per l'applicazione dell'educazione sessuale . Attraverso la cooperazione tra giocattolo, gioco e applicazione, è possibile offrire sistematicamente conoscenze sessuali complesse a chi viene educato (bambini e genitori) in modo facile e vivido. Questo sistema di gioco mira a fornire a chi viene educato tutte le possibilità legate alla sessualità, consentendo di esercitare i propri diritti sessuali come contenuto principale dell'educazione sessuale. Bambini e genitori possono utilizzare questo sistema per esplorare il tema della sessualità in una prospettiva aperta, promuovere la relazione genitore-figlio e migliorare congiuntamente il livello di educazione sessuale.

Wonderland, a game based on empowerment sexuality education theory family sexuality education system for the second generation of Chinese immigration

CAO, JIALIN
2017/2018

Abstract

This paper aims to solve the problem of the lack of family sexuality education for the second generation of Chinese immigrants. Appropriate sexuality education plays a vital role in the psychological and physical health of children throughout their lives. There are great cultural differences between China and Italy, and the views on sexuality are particularly different. Under the influence of the two cultures of Chinese and Italian, the level of sexuality education of the second generation of Chinese immigration is generally backward. This paper through the evolution of Chinese views on sexuality, the current situation of second generation of Chinese immigration in Italy, and interviews with this group, learned that the lack of family education is the main reason for the backwardness of children's sexuality education. In consideration of above, according to the theory of empowerment sexuality education, the author designs a game system in which parents and children could interact, and the toy visually explains the structure and changes of the body, and the game create scenes for applicating sexuality education. Through the cooperation of toy, game and the application, complex sexuality knowledge could be systematically offered to educatees (children and parents) in an easy and vivid way. This game system aims to provide educatees with all the possibilities related to sexuality, allowing educatees to exercise their sexual rights as the main body of sexuality education. Children and parents can use this system to explore the topic of sexuality in an open view, promote parent-child relationship, and jointly improve the level of sexuality education.
ARC III - Scuola del Design
4-ott-2018
2017/2018
Questo documento mira a risolvere il problema della mancanza di educazione sessuale familiare per la seconda generazione di immigrati cinesi. L'appropriata educazione sessuale svolge un ruolo fondamentale nella salute psicologica e fisica dei bambini durante tutta la loro vita. Ci sono grandi differenze culturali tra Cina e Italia e le opinioni sulla sessualità sono particolarmente diverse. Sotto l'influenza delle due culture, cinese e italiana, il livello di educazione sessuale della seconda generazione di immigrazione cinese è generalmente arretrato. Questo articolo, attraverso la ricerca sull'evoluzione delle opinioni cinesi sulla sessualità, sull'attuale situazione della seconda generazione di immigrazione cinese in Italia e tramite le interviste con questa comunità, ha evidenziato che la mancanza di educazione familiare è la ragione principale dell'arretratezza dell'educazione sessuale dei bambini. In considerazione di quanto sopra, secondo la teoria dell'empowerment dell’educazione sessuale, l'autore progetta un sistema di gioco in cui genitori e bambini potrebbero interagire, il giocattolo spiega visivamente la struttura e i cambiamenti del corpo e il gioco crea scene per l'applicazione dell'educazione sessuale . Attraverso la cooperazione tra giocattolo, gioco e applicazione, è possibile offrire sistematicamente conoscenze sessuali complesse a chi viene educato (bambini e genitori) in modo facile e vivido. Questo sistema di gioco mira a fornire a chi viene educato tutte le possibilità legate alla sessualità, consentendo di esercitare i propri diritti sessuali come contenuto principale dell'educazione sessuale. Bambini e genitori possono utilizzare questo sistema per esplorare il tema della sessualità in una prospettiva aperta, promuovere la relazione genitore-figlio e migliorare congiuntamente il livello di educazione sessuale.
Tesi di laurea Magistrale
File allegati
File Dimensione Formato  
final.pdf

non accessibile

Descrizione: Testo della Tesi
Dimensione 3.06 MB
Formato Adobe PDF
3.06 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri

I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/143166