Open Innovation strategy has come as a new way of doing innovation that has allowed the companies to rely not just into their internal research and development assets but also, they can exploit opportunities from outside and bring them inside the firm. Therefore, challenging the not invented here syndrome and making the boundaries of the company permeable where ideas might come in and out of the company as needed. Electrolux, a global leader in home appliances and appliances for professional use, has implemented the Open Innovation model successfully since six years. The study shows in detail how Electrolux implemented its Open Innovation Strategy through establishment of an independent business unit acting as interface between an external world of innovators and the internal stakeholders within Electrolux, with the further task of establishing a culture supporting the adoption of Open Innovation. In further the paper explains more about the implementation of an open innovation strategy, in particular about the specific themes like service design tools used, TRM (Technology Roadmapping), The Broker system or Network Management and Innovation Management. The study concludes by showing how the open innovation supported the industrial operations with the different use cases of Electrolux.

La strategia di Open Innovation è nata come un nuovo modo di fare innovazione che ha permesso alle aziende di fare affidamento non solo sulle risorse interne di ricerca e sviluppo, ma anche di sfruttare le opportunità dall'esterno e di portarle all'interno dell'azienda. Pertanto, sfidare la sindrome di qui non inventata e rendere permeabili i confini della società in cui le idee potrebbero entrare e uscire dalla società, se necessario. Electrolux, leader mondiale nel settore degli elettrodomestici e degli apparecchi per uso professionale, ha implementato con successo il modello Open Innovation da sei anni. Lo studio mostra in dettaglio come Electrolux ha implementato la sua strategia di innovazione aperta attraverso la creazione di una business unit indipendente che funge da interfaccia tra un mondo esterno di innovatori e gli stakeholder interni di Electrolux, con l'ulteriore compito di stabilire una cultura a sostegno dell'adozione dell'open innovation. Inoltre, il documento spiega di più sull'implementazione di una strategia di innovazione aperta, in particolare su temi specifici come gli strumenti di progettazione dei servizi utilizzati, TRM (Technology Roadmapping), The Broker system o Network Management and Innovation Management. Lo studio si conclude mostrando come l'innovazione aperta abbia supportato le operazioni industriali con i diversi casi d'uso di Electrolux.

Adoption of open innovation strategy. The Electrolux case

POLI, LEKHA
2017/2018

Abstract

Open Innovation strategy has come as a new way of doing innovation that has allowed the companies to rely not just into their internal research and development assets but also, they can exploit opportunities from outside and bring them inside the firm. Therefore, challenging the not invented here syndrome and making the boundaries of the company permeable where ideas might come in and out of the company as needed. Electrolux, a global leader in home appliances and appliances for professional use, has implemented the Open Innovation model successfully since six years. The study shows in detail how Electrolux implemented its Open Innovation Strategy through establishment of an independent business unit acting as interface between an external world of innovators and the internal stakeholders within Electrolux, with the further task of establishing a culture supporting the adoption of Open Innovation. In further the paper explains more about the implementation of an open innovation strategy, in particular about the specific themes like service design tools used, TRM (Technology Roadmapping), The Broker system or Network Management and Innovation Management. The study concludes by showing how the open innovation supported the industrial operations with the different use cases of Electrolux.
CHIERCHIA, LUCIA
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
3-ott-2018
2017/2018
La strategia di Open Innovation è nata come un nuovo modo di fare innovazione che ha permesso alle aziende di fare affidamento non solo sulle risorse interne di ricerca e sviluppo, ma anche di sfruttare le opportunità dall'esterno e di portarle all'interno dell'azienda. Pertanto, sfidare la sindrome di qui non inventata e rendere permeabili i confini della società in cui le idee potrebbero entrare e uscire dalla società, se necessario. Electrolux, leader mondiale nel settore degli elettrodomestici e degli apparecchi per uso professionale, ha implementato con successo il modello Open Innovation da sei anni. Lo studio mostra in dettaglio come Electrolux ha implementato la sua strategia di innovazione aperta attraverso la creazione di una business unit indipendente che funge da interfaccia tra un mondo esterno di innovatori e gli stakeholder interni di Electrolux, con l'ulteriore compito di stabilire una cultura a sostegno dell'adozione dell'open innovation. Inoltre, il documento spiega di più sull'implementazione di una strategia di innovazione aperta, in particolare su temi specifici come gli strumenti di progettazione dei servizi utilizzati, TRM (Technology Roadmapping), The Broker system o Network Management and Innovation Management. Lo studio si conclude mostrando come l'innovazione aperta abbia supportato le operazioni industriali con i diversi casi d'uso di Electrolux.
Tesi di laurea Magistrale
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