The purpose of this project is to develop a pulsed laser rangefinder used for real-time reconstruction of the profile of vehicle. Chapter 1 is an introduction to the measurement techniques commonly used in industry. In chapter 2, the structure of the system is introduced in detail. The system includes three parts, the transmitting part, the receiving part and signal processing part. A time-to-digital converter is used to measure the TOF. In chapter 3, it introduces how microcontroller works and how the data is processed. The microcontroller is used to interface with the PCB board and send measured data to the Labview. The data is collected and computed in the microcontroller and after it is sent to the computer, the LabVIEW can reconstruct it and print it on the screen. Chapter 4 includes the alignment and collimation process of the lenses, which is relevant for obtaining higher received energy. Then it discusses about the setting of threshold voltages. In the last part, it shows the measurement results and analysis.
Lo scopo di questo progetto è quello di sviluppare un telemetro laser a impulsi utilizzato per la ricostruzione in tempo reale del profilo del veicolo. Il Capitolo 1 è un'introduzione alle tecniche di misurazione comunemente usate nell'industria. Nel capitolo 2, la struttura del sistema viene introdotta in dettaglio. Il sistema comprende tre parti, la parte trasmittente, la parte ricevente e la parte di elaborazione del segnale. Per calcolare il TOF viene utilizzato un convertitore time-to-digital. Nel capitolo 3, introduce come funziona il microcontrollore e come vengono elaborati i dati. Il microcontrollore viene utilizzato per interfacciarsi con la scheda PCB e inviare dati misurati a Labview. I dati vengono raccolti e calcolati nel microcontrollore e dopo essere stati inviati al computer, LabVIEW può ricostruirli e stamparli sullo schermo. Il capitolo 4 include il processo di allineamento e di collimazione delle lenti, che è rilevante per ottenere energia ricevuta più alta. Quindi discute sull'impostazione delle tensioni di soglia. Nell'ultima parte, mostra i risultati delle misurazioni e l'analisi.
Pulsed laser rangefinder for reconstructing the profile of vehicle
FANG, YAWEN
2017/2018
Abstract
The purpose of this project is to develop a pulsed laser rangefinder used for real-time reconstruction of the profile of vehicle. Chapter 1 is an introduction to the measurement techniques commonly used in industry. In chapter 2, the structure of the system is introduced in detail. The system includes three parts, the transmitting part, the receiving part and signal processing part. A time-to-digital converter is used to measure the TOF. In chapter 3, it introduces how microcontroller works and how the data is processed. The microcontroller is used to interface with the PCB board and send measured data to the Labview. The data is collected and computed in the microcontroller and after it is sent to the computer, the LabVIEW can reconstruct it and print it on the screen. Chapter 4 includes the alignment and collimation process of the lenses, which is relevant for obtaining higher received energy. Then it discusses about the setting of threshold voltages. In the last part, it shows the measurement results and analysis.File | Dimensione | Formato | |
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