Following the fitting out project for “The new museum of Italian fashion” I decided to deepen the theme of trend research, dear to the fashion world, used for the creation of the thematic set-up of the different rooms of the museum and realize the exhibition temporary “Part of the system, the Trend Forecasting”. The aim is to bring into the common world abstract concepts such as: trend, coolhunting, paradigm, microtrend and all the other terminologies that are part of the TREND FORECASTING world, namely: THE SEARCH OF TRENDS. It often happens that people undergo all those processes that shape market choices, sometimes even important. Oscar Wilde used to say: “Looking at something is very different from seeing it. You do not see a thing until you see its beauty. “To see, we must understand, and this is the task that I assumed with the organization and preparation of this temporary exhibition. I would like to scrape away the superficiality of reading the world around us, making aware that behind certain choices there is always a thought and above all a reason.
A seguito del progetto di allestimento per “Il nuovo museo della moda italiana” ho deciso di approfondire il tema di ricerca dei trend, caro al mondo della moda, utilizzato per la creazione dell’allestimento tematico delle diverse sale del museo e realizzare così la mostra temporanea “Part of the system, the Trend Forecasting”. Lo scopo è quello di portare nel mondo comune concetti astratti quali: trend, coolhunting, paradigma, microtrend e tutti le altre terminologie che fanno parte del mondo TREND FORECASTING, ovvero: LA RICERCA DEI TREND. Spesso accade che le persone subiscano tutti quei processi che plasmano scelte di mercato, a volte anche importanti. Oscar Wilde diceva: “Il guardare una cosa è ben diverso dal vederla. Non si vede una cosa finché non se ne vede la bellezza.” Per vedere, bisogna comprendere, ed è questo il compito che mi sono assunta con l’organizzazione e l’allestimento di questa mostra temporanea. Vorrei raschiare via la superficialità di lettura del mondo che ci circonda , rendere consapevoli che dietro certe scelte c’è sempre un pensiero e soprattutto un perché.
Trend research. Il caso del museo della moda italiana. Backstage
BERNARDO, CAMILLA
2017/2018
Abstract
Following the fitting out project for “The new museum of Italian fashion” I decided to deepen the theme of trend research, dear to the fashion world, used for the creation of the thematic set-up of the different rooms of the museum and realize the exhibition temporary “Part of the system, the Trend Forecasting”. The aim is to bring into the common world abstract concepts such as: trend, coolhunting, paradigm, microtrend and all the other terminologies that are part of the TREND FORECASTING world, namely: THE SEARCH OF TRENDS. It often happens that people undergo all those processes that shape market choices, sometimes even important. Oscar Wilde used to say: “Looking at something is very different from seeing it. You do not see a thing until you see its beauty. “To see, we must understand, and this is the task that I assumed with the organization and preparation of this temporary exhibition. I would like to scrape away the superficiality of reading the world around us, making aware that behind certain choices there is always a thought and above all a reason.File | Dimensione | Formato | |
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