Nowadays, with the rapid development of cities, the social and economic structure has a dramatic change. People’s concerns changing from the product itself to the experience process. Due to the late start and slow development of the domestic wayfinding system, the traditional information display mode still exists, which causes the replacement of the content to lag behind the speed of the environment renewal, and the lack of touchpoints with the real environment. As a result, urban resources are wasted and People's Daily life is troubled. In the context of the development of smart cities, people urgently need a comprehensive wayfinding information service system which can effectively handle the complex content, in order to improve the comfort of experience. we take the smart city wayfinding system as the research goal, and focus on how to apply the theory and method of service design and multilevel service design to the creation of the wayfinding system, provide solutions for the service effect, and encourage people to take part in urban design and update, and provide intelligent wayfinding system design that is suitable for urban development. Service Design is usually handled once at each system level, and the research method chosen in this study is the Multilevel Service Design (Patricio, 2012). Multilevel Service Design is a supplement to Service Design. It is an integrated framework that can handle different levels of services at the same time. Therefore, multilevel service design helps to better construct the interconnect relationship between the urban intelligent wayfinding system and the customer and the stakeholder, so as to systematize the deep knowledge and user needs. The research of this paper consists of three parts: The first part (Chapter 1 & 2) is a theoretical study of the background and current situation of the wayfinding system, and confirmed that the object of study is the urban intelligent wayfinding system; The second part (Chapter 3) seeks the basic way of urban intelligent wayfinding through the Multilevel Service Design tools and methods, and puts forward the corresponding strategy and application; The third part (Chapter 4) applying the theoretical research results of the previous article to the practical project, and based on the Multilevel Service Design process and model, the related design and research are carry out on the guiding system of the Vitality Block in Shanghai LinGang New City. By supplementing the Multilevel Service Design, we have drawn the conclusion that the urban intelligent wayfinding system has advantages in updating information, handling complex contents, satisfying stakeholders' needs and so on, which can better respond to future smart city requirements for wayfinding systems. In the empirical research section, it is also discovered that, as a city beacon, the intelligent wayfinding system improves the transparency and real-time of information. Also, we express the interacting thinking of intelligent wayfinding systems and the interconnection of terminals on the future.

Oggigiorno, con il rapido sviluppo delle città, la struttura sociale ed economica ha un cambiamento drammatico. Le preoccupazioni delle persone cambiano dal prodotto stesso al processo dell'esperienza. A causa dell'inizio tardivo e del lento sviluppo del sistema di segnalamento interno, esiste ancora la modalità di visualizzazione delle informazioni tradizionali, che fa sì che la sostituzione del contenuto non superi la velocità del rinnovo dell'ambiente e la mancanza di punti di contatto con l'ambiente reale. Di conseguenza, le risorse urbane sono sprecate e la vita quotidiana del popolo è turbata. Nel contesto dello sviluppo delle città intelligenti, le persone hanno urgente bisogno di un sistema di servizi informativi di orientamento completo che possa gestire efficacemente il contenuto complesso, al fine di migliorare il comfort dell'esperienza. prendiamo il sistema di wayfinding della città intelligente come obiettivo della ricerca e ci concentriamo su come applicare la teoria e il metodo di progettazione del servizio e progettazione di servizi multilivello alla creazione del sistema di wayfinding, fornire soluzioni per l'effetto del servizio e incoraggiare le persone a prendere parte nell'urban design e nell'aggiornamento e forniscono un design intelligente del sistema di wayfinding adatto allo sviluppo urbano. Il Service Design viene solitamente gestito una volta a livello di ciascun sistema e il metodo di ricerca scelto in questo studio è il Multilevel Service Design (Patricio, 2012). Multilevel Service Design è un supplemento al Service Design. È un framework integrato in grado di gestire diversi livelli di servizi allo stesso tempo. Pertanto, la progettazione di servizi multilivello aiuta a costruire meglio la relazione di interconnessione tra il sistema di orientamento intelligente urbano e il cliente e lo stakeholder, in modo da sistematizzare le profonde conoscenze e le esigenze degli utenti. La ricerca di questo articolo si compone di tre parti: la prima parte (capitolo 1 e 2) è uno studio teorico del background e della situazione attuale del sistema di wayfinding e ha confermato che l'oggetto di studio è il sistema di wayfinding intelligente urbano; La seconda parte (capitolo 3) cerca il modo di base del wayfind intelligente urbano attraverso gli strumenti ei metodi di Multilevel Service Design e presenta la strategia e l'applicazione corrispondenti; La terza parte (capitolo 4) che applica i risultati teorici della ricerca del precedente articolo al progetto pratico e che si basa sul modello e sul modello di Multilevel Service Design, la relativa progettazione e ricerca sono eseguite sul sistema di guida del Vitality Block a Shanghai LinGang New City. Integrando il Multilevel Service Design, abbiamo tratto la conclusione che il sistema di wayfinding intelligente urbano ha vantaggi nell'aggiornamento delle informazioni, nella gestione di contenuti complessi, nella soddisfazione delle esigenze degli stakeholder e così via, che può rispondere meglio alle future esigenze di smart city per i wayfinding systems. Nella sezione di ricerca empirica, si scopre anche che, come un faro di città, il sistema di orientamento intelligente migliora la trasparenza e il tempo reale delle informazioni. Inoltre, esprimiamo il pensiero interagente dei sistemi di wayfinding intelligenti e l'interconnessione dei terminali sul futuro.

Research on urban intelligent wayfinding system based on multilevel service design. A case analysis of vitality block in Shanghai LinGang new city

HUANG, XIN
2018/2019

Abstract

Nowadays, with the rapid development of cities, the social and economic structure has a dramatic change. People’s concerns changing from the product itself to the experience process. Due to the late start and slow development of the domestic wayfinding system, the traditional information display mode still exists, which causes the replacement of the content to lag behind the speed of the environment renewal, and the lack of touchpoints with the real environment. As a result, urban resources are wasted and People's Daily life is troubled. In the context of the development of smart cities, people urgently need a comprehensive wayfinding information service system which can effectively handle the complex content, in order to improve the comfort of experience. we take the smart city wayfinding system as the research goal, and focus on how to apply the theory and method of service design and multilevel service design to the creation of the wayfinding system, provide solutions for the service effect, and encourage people to take part in urban design and update, and provide intelligent wayfinding system design that is suitable for urban development. Service Design is usually handled once at each system level, and the research method chosen in this study is the Multilevel Service Design (Patricio, 2012). Multilevel Service Design is a supplement to Service Design. It is an integrated framework that can handle different levels of services at the same time. Therefore, multilevel service design helps to better construct the interconnect relationship between the urban intelligent wayfinding system and the customer and the stakeholder, so as to systematize the deep knowledge and user needs. The research of this paper consists of three parts: The first part (Chapter 1 & 2) is a theoretical study of the background and current situation of the wayfinding system, and confirmed that the object of study is the urban intelligent wayfinding system; The second part (Chapter 3) seeks the basic way of urban intelligent wayfinding through the Multilevel Service Design tools and methods, and puts forward the corresponding strategy and application; The third part (Chapter 4) applying the theoretical research results of the previous article to the practical project, and based on the Multilevel Service Design process and model, the related design and research are carry out on the guiding system of the Vitality Block in Shanghai LinGang New City. By supplementing the Multilevel Service Design, we have drawn the conclusion that the urban intelligent wayfinding system has advantages in updating information, handling complex contents, satisfying stakeholders' needs and so on, which can better respond to future smart city requirements for wayfinding systems. In the empirical research section, it is also discovered that, as a city beacon, the intelligent wayfinding system improves the transparency and real-time of information. Also, we express the interacting thinking of intelligent wayfinding systems and the interconnection of terminals on the future.
WU, DUAN
ARC III - Scuola del Design
19-dic-2018
2018/2019
Oggigiorno, con il rapido sviluppo delle città, la struttura sociale ed economica ha un cambiamento drammatico. Le preoccupazioni delle persone cambiano dal prodotto stesso al processo dell'esperienza. A causa dell'inizio tardivo e del lento sviluppo del sistema di segnalamento interno, esiste ancora la modalità di visualizzazione delle informazioni tradizionali, che fa sì che la sostituzione del contenuto non superi la velocità del rinnovo dell'ambiente e la mancanza di punti di contatto con l'ambiente reale. Di conseguenza, le risorse urbane sono sprecate e la vita quotidiana del popolo è turbata. Nel contesto dello sviluppo delle città intelligenti, le persone hanno urgente bisogno di un sistema di servizi informativi di orientamento completo che possa gestire efficacemente il contenuto complesso, al fine di migliorare il comfort dell'esperienza. prendiamo il sistema di wayfinding della città intelligente come obiettivo della ricerca e ci concentriamo su come applicare la teoria e il metodo di progettazione del servizio e progettazione di servizi multilivello alla creazione del sistema di wayfinding, fornire soluzioni per l'effetto del servizio e incoraggiare le persone a prendere parte nell'urban design e nell'aggiornamento e forniscono un design intelligente del sistema di wayfinding adatto allo sviluppo urbano. Il Service Design viene solitamente gestito una volta a livello di ciascun sistema e il metodo di ricerca scelto in questo studio è il Multilevel Service Design (Patricio, 2012). Multilevel Service Design è un supplemento al Service Design. È un framework integrato in grado di gestire diversi livelli di servizi allo stesso tempo. Pertanto, la progettazione di servizi multilivello aiuta a costruire meglio la relazione di interconnessione tra il sistema di orientamento intelligente urbano e il cliente e lo stakeholder, in modo da sistematizzare le profonde conoscenze e le esigenze degli utenti. La ricerca di questo articolo si compone di tre parti: la prima parte (capitolo 1 e 2) è uno studio teorico del background e della situazione attuale del sistema di wayfinding e ha confermato che l'oggetto di studio è il sistema di wayfinding intelligente urbano; La seconda parte (capitolo 3) cerca il modo di base del wayfind intelligente urbano attraverso gli strumenti ei metodi di Multilevel Service Design e presenta la strategia e l'applicazione corrispondenti; La terza parte (capitolo 4) che applica i risultati teorici della ricerca del precedente articolo al progetto pratico e che si basa sul modello e sul modello di Multilevel Service Design, la relativa progettazione e ricerca sono eseguite sul sistema di guida del Vitality Block a Shanghai LinGang New City. Integrando il Multilevel Service Design, abbiamo tratto la conclusione che il sistema di wayfinding intelligente urbano ha vantaggi nell'aggiornamento delle informazioni, nella gestione di contenuti complessi, nella soddisfazione delle esigenze degli stakeholder e così via, che può rispondere meglio alle future esigenze di smart city per i wayfinding systems. Nella sezione di ricerca empirica, si scopre anche che, come un faro di città, il sistema di orientamento intelligente migliora la trasparenza e il tempo reale delle informazioni. Inoltre, esprimiamo il pensiero interagente dei sistemi di wayfinding intelligenti e l'interconnessione dei terminali sul futuro.
Tesi di laurea Magistrale
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