In the face of the rapid growth of China's luxury market and the bright future, almost all international luxury brands have turned their attention to China. They have developed a series of special market strategies for this market, from products, prices, channels to promotions. One of the most interesting strategies is the limited edition for the most important festivals in China, the Chinese New Year. The starting point of the thesis is finding the causes and reasonable solutions of the low acceptance of luxury brands Chinese New Year limited edition in the Chinese market, further extended to the strategic direction of luxury brands in the Chinese market. Through questionnaires, literature review, data analysis and case studies, the problems of the current strategies of international luxury brands in Chinese market and the feasible market strategy proposals had be found out.
Di fronte alla rapida crescita del mercato del lusso in Cina e al brillante futuro, quasi tutti i marchi internazionali del lusso hanno rivolto la loro attenzione alla Cina. Hanno sviluppato una serie di strategie di mercato speciali per questo mercato, dai prodotti, i prezzi, i canali alle promozioni. Una delle strategie più interessanti è l'edizione limitata per i festival più importanti in Cina, il capodanno cinese. Il punto di partenza della tesi è trovare le cause e le soluzioni ragionevoli della scarsa accettazione dei marchi di lusso cinesi in edizione limitata di Capodanno nel mercato cinese, ulteriormente esteso alla direzione strategica dei marchi di lusso nel mercato cinese. Attraverso questionari, revisione della letteratura, analisi dei dati e casi di studio, i problemi delle attuali strategie dei marchi di lusso internazionali nel mercato cinese e le proposte di strategia di mercato fattibili erano state scoperte.
Research and analysis of international brands' strategies in China based on the particularity of Chinese market. Why they don't like the Chinese new year limited edition ?
GU, DANFENG
2017/2018
Abstract
In the face of the rapid growth of China's luxury market and the bright future, almost all international luxury brands have turned their attention to China. They have developed a series of special market strategies for this market, from products, prices, channels to promotions. One of the most interesting strategies is the limited edition for the most important festivals in China, the Chinese New Year. The starting point of the thesis is finding the causes and reasonable solutions of the low acceptance of luxury brands Chinese New Year limited edition in the Chinese market, further extended to the strategic direction of luxury brands in the Chinese market. Through questionnaires, literature review, data analysis and case studies, the problems of the current strategies of international luxury brands in Chinese market and the feasible market strategy proposals had be found out.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/143589