Considering as a matter of fact that a one-way communication model is not suitable to explain the digital media environment and that in this environment customers take active part in selecting and consuming fashion messages, there will be explained what changes in fashion communication and fashion advertising have been emerging in digital media environment, dependent on influencers and algorithms. The aim of the thesis is to try to analyse how the digitization of communication has changed fashion advertising and communication empowering the consumers. It will be specifically focused on the impact of Influencers, as human factor on one side and Instagram algorithm, as a factor of technology on the other side.

Considerando infatti che un modello di comunicazione unidirezionale non è adatto a spiegare l'ambiente dei media digitali e che in questo ambiente i clienti partecipano attivamente alla selezione e al consumo di messaggi di moda, verrà spiegato quali cambiamenti nella comunicazione della moda e nella pubblicità di moda stanno emergendo nell'ambiente dei media digitali, dipendenti da influencer e algoritmi. Lo scopo della tesi è quello di provare ad analizzare come la digitalizzazione della comunicazione abbia cambiato la pubblicità della moda e la comunicazione che dà potere ai consumatori. Sarà specificamente focalizzato sull'impatto degli Influencer, come fattore umano da un lato e algoritmo di Instagram, come fattore di tecnologia dall'altra parte.

Trends and challenges of communication and advertising for fashion in digital media environment

VOJINOVIC, KRISTIJAN
2017/2018

Abstract

Considering as a matter of fact that a one-way communication model is not suitable to explain the digital media environment and that in this environment customers take active part in selecting and consuming fashion messages, there will be explained what changes in fashion communication and fashion advertising have been emerging in digital media environment, dependent on influencers and algorithms. The aim of the thesis is to try to analyse how the digitization of communication has changed fashion advertising and communication empowering the consumers. It will be specifically focused on the impact of Influencers, as human factor on one side and Instagram algorithm, as a factor of technology on the other side.
ARC III - Scuola del Design
19-dic-2018
2017/2018
Considerando infatti che un modello di comunicazione unidirezionale non è adatto a spiegare l'ambiente dei media digitali e che in questo ambiente i clienti partecipano attivamente alla selezione e al consumo di messaggi di moda, verrà spiegato quali cambiamenti nella comunicazione della moda e nella pubblicità di moda stanno emergendo nell'ambiente dei media digitali, dipendenti da influencer e algoritmi. Lo scopo della tesi è quello di provare ad analizzare come la digitalizzazione della comunicazione abbia cambiato la pubblicità della moda e la comunicazione che dà potere ai consumatori. Sarà specificamente focalizzato sull'impatto degli Influencer, come fattore umano da un lato e algoritmo di Instagram, come fattore di tecnologia dall'altra parte.
Tesi di laurea Magistrale
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Descrizione: Trends and Challenges of Communication and Advertising for Fashion in Digital Media Environment
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/143594