The aim of this work is to analyze the data coming from the sensors installed on two types of intelligent railway wagon for the transport of goods. Statistical analyzes were performed on axle-box temperatures, impacts, accelerations and loading and unbalancing information. Load measurements have been the subject of detailed analysis for determining the expected life of the wheelsets in order to distinguish possible diversified maintenance plans. Two approaches were considered: RCF Rolling Contact Fatigue) with Johnson's maps and DangVan multi-axial Criterion.

L'obiettivo di questo lavoro consiste nell'analizzare i dati provenienti dai sensori installati su due tipologie di carro ferroviario intelligente per il trasporto delle merci. Sono state eseguite analisi statistiche su temperature di boccola, impatti, accelerazioni ed informazioni di carico e sbilanciamento. Queste ultime sono state oggetto di analisi di dettaglio per la determinazione della vita attesa delle sale al fine di distinguere possibili piani manutentivi diversificati. Due approcci sono stati considerati: RCF Rolling Contact Fatigue) con Johnson's maps e Criterio multiassiale di DangVan.

From the smart wagon to the smart train : load analysis and estimated life of freight wheelsets

GLORI, SIMONE
2017/2018

Abstract

The aim of this work is to analyze the data coming from the sensors installed on two types of intelligent railway wagon for the transport of goods. Statistical analyzes were performed on axle-box temperatures, impacts, accelerations and loading and unbalancing information. Load measurements have been the subject of detailed analysis for determining the expected life of the wheelsets in order to distinguish possible diversified maintenance plans. Two approaches were considered: RCF Rolling Contact Fatigue) with Johnson's maps and DangVan multi-axial Criterion.
POCETTI, FEDERICO
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
20-dic-2018
2017/2018
L'obiettivo di questo lavoro consiste nell'analizzare i dati provenienti dai sensori installati su due tipologie di carro ferroviario intelligente per il trasporto delle merci. Sono state eseguite analisi statistiche su temperature di boccola, impatti, accelerazioni ed informazioni di carico e sbilanciamento. Queste ultime sono state oggetto di analisi di dettaglio per la determinazione della vita attesa delle sale al fine di distinguere possibili piani manutentivi diversificati. Due approcci sono stati considerati: RCF Rolling Contact Fatigue) con Johnson's maps e Criterio multiassiale di DangVan.
Tesi di laurea Magistrale
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/144029