Luxury brands have encountered bottlenecks after years of rapid growth. With the introduction of domestic political policies and the increase in the price differential between domestic and overseas luxury goods, the strategic pace of luxury brands in China has begun to slow down, and the number of physical stores in first-tier cities has been shrinking. In this large market environment, luxury brands that have always refused to digitize have begun to try to enter a new field - digital marketing. At the same time, the rise of big data and the development of big data technology have made digital marketing even more powerful. The luxury industry is becoming more and more popular. This paper first introduces the three concepts of digital marketing, big data, data marketing, and elaborates on the commercial value of big data, the advantages of data marketing. On this basis, data released by relevant authorities is collected to analyze the necessity of luxury brands entering the digital stage. Finally, we use a case study of Michael Kors’s usage of digital marketing and big data analysis tools to detail how big data is leveraged in digital marketing.

I marchi di lusso hanno subito colli di bottiglia dopo anni di rapida crescita. Con l'introduzione di politiche politiche interne e l'aumento del differenziale di prezzo tra beni di lusso nazionali ed esteri, il ritmo strategico dei marchi di lusso in Cina ha iniziato a rallentare e il numero di negozi fisici nelle città di primo livello si è ridotto. In questo grande mercato, i marchi di lusso che hanno sempre rifiutato di digitalizzare hanno iniziato a provare a entrare in un nuovo campo: il marketing digitale. Allo stesso tempo, l'aumento dei big data e lo sviluppo della tecnologia dei big data hanno reso il marketing digitale ancora più potente. L'industria del lusso sta diventando sempre più popolare. Questo documento introduce per la prima volta i tre concetti di marketing digitale, big data, marketing dei dati ed elabora il valore commerciale dei big data, i vantaggi del marketing dei dati. Su questa base, vengono raccolti i dati rilasciati dalle autorità competenti per analizzare la necessità che i marchi del lusso entrino nella fase digitale. Infine, utilizziamo un case study sull'utilizzo del marketing digitale e degli strumenti di analisi dei big data di Michael Kors per descrivere in dettaglio come vengono sfruttati i grandi dati nel marketing digitale.

The role of big data in digital marketing : a case study of the luxury industry

ZOU, SHUAI
2017/2018

Abstract

Luxury brands have encountered bottlenecks after years of rapid growth. With the introduction of domestic political policies and the increase in the price differential between domestic and overseas luxury goods, the strategic pace of luxury brands in China has begun to slow down, and the number of physical stores in first-tier cities has been shrinking. In this large market environment, luxury brands that have always refused to digitize have begun to try to enter a new field - digital marketing. At the same time, the rise of big data and the development of big data technology have made digital marketing even more powerful. The luxury industry is becoming more and more popular. This paper first introduces the three concepts of digital marketing, big data, data marketing, and elaborates on the commercial value of big data, the advantages of data marketing. On this basis, data released by relevant authorities is collected to analyze the necessity of luxury brands entering the digital stage. Finally, we use a case study of Michael Kors’s usage of digital marketing and big data analysis tools to detail how big data is leveraged in digital marketing.
MIAO, SIJIA
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
20-dic-2018
2017/2018
I marchi di lusso hanno subito colli di bottiglia dopo anni di rapida crescita. Con l'introduzione di politiche politiche interne e l'aumento del differenziale di prezzo tra beni di lusso nazionali ed esteri, il ritmo strategico dei marchi di lusso in Cina ha iniziato a rallentare e il numero di negozi fisici nelle città di primo livello si è ridotto. In questo grande mercato, i marchi di lusso che hanno sempre rifiutato di digitalizzare hanno iniziato a provare a entrare in un nuovo campo: il marketing digitale. Allo stesso tempo, l'aumento dei big data e lo sviluppo della tecnologia dei big data hanno reso il marketing digitale ancora più potente. L'industria del lusso sta diventando sempre più popolare. Questo documento introduce per la prima volta i tre concetti di marketing digitale, big data, marketing dei dati ed elabora il valore commerciale dei big data, i vantaggi del marketing dei dati. Su questa base, vengono raccolti i dati rilasciati dalle autorità competenti per analizzare la necessità che i marchi del lusso entrino nella fase digitale. Infine, utilizziamo un case study sull'utilizzo del marketing digitale e degli strumenti di analisi dei big data di Michael Kors per descrivere in dettaglio come vengono sfruttati i grandi dati nel marketing digitale.
Tesi di laurea Magistrale
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