Globalization has created a new norm that affects all aspects of our daily lives. We may have noticed that the fashion industry in our time has not only become more global but also more knowledge-based. The new realities and shifts in the job market have fundamentally changed our fashion education system. With an increasingly diverse student body, universities are requested to rethink their long-standing philosophies towards the emerging paradigm. There has been much discussion about ways in which more advanced systems can support the development of fashion education internationalization where there is an urgent need to nurture internationalized talents. Hence, with this study, the researcher intends to explore the operationalization practice of curriculum internationalization within and across the discipline of fashion design, while at the same time identifying potentially effective strategies to internationalize the fashion design curriculum. By applying the defined theory of curriculum internationalization and translating it into new practices, demonstrating the connection between the theory of implementation and the reality of implementation practice. The researcher hopes that the positive and practical results of this study might offer a valuable reference point and inspire other educators from different backgrounds to better explore the theory and practice related to curriculum internationalization in the future.

La globalizzazione ha creato una nuova norma che riguarda tutti gli aspetti della nostra vita quotidiana. Potremmo aver notato che l'industria della moda nel nostro tempo non solo è diventata più globale, ma anche più basata sulla conoscenza. Le nuove realtà e cambiamenti nel mercato del lavoro hanno cambiato radicalmente il nostro sistema di educazione alla moda. Con un corpo studentesco sempre più diversificato, le università sono richieste a ripensare le proprie filosofie di vecchia data verso il paradigma emergente. C'è stata molta discussione sui modi in cui i sistemi più avanzati possono supportare lo sviluppo dell'internazionalizzazione dell'educazione della moda in cui vi è un'urgente necessità di coltivare talenti internazionalizzati. Quindi, con questa ricerca, la ricercatrice intende esplorare la pratica di operazionalizzazione dell'internazionalizzazione del curriculum all'interno e attraverso la disciplina del fashion design, identificando allo stesso tempo strategie potenzialmente efficaci per internazionalizzare il curriculum del fashion design. Applicando la teoria definita dell'internazionalizzazione del curriculum e traducendola in nuove pratiche, dimostrando la connessione tra la teoria dell'attuazione e la realtà della pratica di implementazione. La ricercatrice spera che i risultati positivi e pratici di questa ricerca possano offrire un prezioso punto di riferimento e ispirare altri educatori provenienti da contesti diversi a esplorare meglio la teoria e la pratica relative all'internazionalizzazione del curriculum in futuro.

Internationalizing the curriculum of fashion design: nurturing internationalized talents

LIN, XIAOZHU

Abstract

Globalization has created a new norm that affects all aspects of our daily lives. We may have noticed that the fashion industry in our time has not only become more global but also more knowledge-based. The new realities and shifts in the job market have fundamentally changed our fashion education system. With an increasingly diverse student body, universities are requested to rethink their long-standing philosophies towards the emerging paradigm. There has been much discussion about ways in which more advanced systems can support the development of fashion education internationalization where there is an urgent need to nurture internationalized talents. Hence, with this study, the researcher intends to explore the operationalization practice of curriculum internationalization within and across the discipline of fashion design, while at the same time identifying potentially effective strategies to internationalize the fashion design curriculum. By applying the defined theory of curriculum internationalization and translating it into new practices, demonstrating the connection between the theory of implementation and the reality of implementation practice. The researcher hopes that the positive and practical results of this study might offer a valuable reference point and inspire other educators from different backgrounds to better explore the theory and practice related to curriculum internationalization in the future.
BERTOLA, PAOLA
BERTOLA, PAOLA
22-feb-2019
La globalizzazione ha creato una nuova norma che riguarda tutti gli aspetti della nostra vita quotidiana. Potremmo aver notato che l'industria della moda nel nostro tempo non solo è diventata più globale, ma anche più basata sulla conoscenza. Le nuove realtà e cambiamenti nel mercato del lavoro hanno cambiato radicalmente il nostro sistema di educazione alla moda. Con un corpo studentesco sempre più diversificato, le università sono richieste a ripensare le proprie filosofie di vecchia data verso il paradigma emergente. C'è stata molta discussione sui modi in cui i sistemi più avanzati possono supportare lo sviluppo dell'internazionalizzazione dell'educazione della moda in cui vi è un'urgente necessità di coltivare talenti internazionalizzati. Quindi, con questa ricerca, la ricercatrice intende esplorare la pratica di operazionalizzazione dell'internazionalizzazione del curriculum all'interno e attraverso la disciplina del fashion design, identificando allo stesso tempo strategie potenzialmente efficaci per internazionalizzare il curriculum del fashion design. Applicando la teoria definita dell'internazionalizzazione del curriculum e traducendola in nuove pratiche, dimostrando la connessione tra la teoria dell'attuazione e la realtà della pratica di implementazione. La ricercatrice spera che i risultati positivi e pratici di questa ricerca possano offrire un prezioso punto di riferimento e ispirare altri educatori provenienti da contesti diversi a esplorare meglio la teoria e la pratica relative all'internazionalizzazione del curriculum in futuro.
Tesi di dottorato
File allegati
File Dimensione Formato  
2019_02_PhD_LIN.pdf

non accessibile

Descrizione: Tesi Dottorato LIN XIAOZHU
Dimensione 63.1 MB
Formato Adobe PDF
63.1 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri

I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/145190