This thesis explores the market of spent electric vehicle batteries in China. In the first part, the concept of circular economy is explained and some examples about how companies implemented this concept in practice are reported. Then, the main barriers for implementing this concept in the market of electric vehicle batteries are investigated. To identify the main barriers for companies to face, both the perspective of an individual battery manufacturer and the perspective of the overall industry of electric batteries are considered. The “Value Chain Model of Automotive Electric Batteries” is developed to present the main activities undertaken by a battery manufacturer. Value stream mapping, by contrast, is adopted to draw a map of the overall battery supply chain. Using these two models, the main barriers for the implementation of the concept of circular economy are identified. In addition, a survey to experts in the field of battery manufacturing has been used to rank the importance of different barriers that have been found.

Questa tesi esplora il mercato delle batterie per veicoli elettrici in Cina. Nella prima parte, il concetto di economia circolare è spiegato e vengono riportati alcuni esempi di come le aziende hanno implementato tale concetto. Successivamente verranno identificate le principali barriere per l'implementazione di tale concetto per il mercato delle batterie per veicoli elettrici. Per identificare le principali barriere che le aziende devono superare, vengono adottate due differenti prospettive: quella di una singola azienda che produce batterie elettriche e quella dell'intera industria delle batterie per veicoli elettrici. Il "Value Chain Model of Automotive Electric Batteries" è sviluppato per presentare le principali attività di un'azienda produttrice di batterie. Il "Value Stream Mapping" è invece utilizzato per tracciare una mappa dell'intera catena distributiva delle batterie elettriche. Attraverso questi due modelli verranno identificate le principali barriere per l'implementazione del concetto di economia circolare. Inoltre, un sondaggio per esperti nel campo della produzione delle batterie viene usato per valutare il livello di criticità delle barriere che sono state identificate.

Barriers in applying the concept of circular economy to the market of electric vehicle batteries in China

MASCARO, DAVIDE
2017/2018

Abstract

This thesis explores the market of spent electric vehicle batteries in China. In the first part, the concept of circular economy is explained and some examples about how companies implemented this concept in practice are reported. Then, the main barriers for implementing this concept in the market of electric vehicle batteries are investigated. To identify the main barriers for companies to face, both the perspective of an individual battery manufacturer and the perspective of the overall industry of electric batteries are considered. The “Value Chain Model of Automotive Electric Batteries” is developed to present the main activities undertaken by a battery manufacturer. Value stream mapping, by contrast, is adopted to draw a map of the overall battery supply chain. Using these two models, the main barriers for the implementation of the concept of circular economy are identified. In addition, a survey to experts in the field of battery manufacturing has been used to rank the importance of different barriers that have been found.
ROSA, PAOLO
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
20-dic-2018
2017/2018
Questa tesi esplora il mercato delle batterie per veicoli elettrici in Cina. Nella prima parte, il concetto di economia circolare è spiegato e vengono riportati alcuni esempi di come le aziende hanno implementato tale concetto. Successivamente verranno identificate le principali barriere per l'implementazione di tale concetto per il mercato delle batterie per veicoli elettrici. Per identificare le principali barriere che le aziende devono superare, vengono adottate due differenti prospettive: quella di una singola azienda che produce batterie elettriche e quella dell'intera industria delle batterie per veicoli elettrici. Il "Value Chain Model of Automotive Electric Batteries" è sviluppato per presentare le principali attività di un'azienda produttrice di batterie. Il "Value Stream Mapping" è invece utilizzato per tracciare una mappa dell'intera catena distributiva delle batterie elettriche. Attraverso questi due modelli verranno identificate le principali barriere per l'implementazione del concetto di economia circolare. Inoltre, un sondaggio per esperti nel campo della produzione delle batterie viene usato per valutare il livello di criticità delle barriere che sono state identificate.
Tesi di laurea Magistrale
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