Now that Building Information Modeling (BIM) has been cornered the market widely for the design, construction and operation of individual buildings and infrastructure modeling is starting to gain some traction for the design, construction, and operation of infrastructure, While there is no agreed-upon terminology yet to refer to the concept of modeling cities, we will refer to it here as “city information modeling” or CIM. The general concept of (CIM) technology is showing How to affect the City planning and design process to be more efficient and effective, So it could be used by city planners and urban designers to plan out a city. Through an intelligent modeling for buildings and for infrastructure. That is providing and containing detailed information about the existences in the model and the relationships between them. Just like how the (BIM) works for the buildings by having the needed information about it to enable analysis and simulation. The CIM technology works in a wider city scale, but with simulating more various aspects such as traffic congestion, energy consumption, the impact of natural disasters such as earthquakes or hurricanes, flood control, etc. While the CIM technology is not available for all the cities except some attempts. Also, there are various technology initiatives that seem promising, but it is a little less ambitious than what we are referring to with CIM, which mainly targeting developing a technology to create information-rich city information models that can assist in the planning, design, and analysis of different aspects of our cities. To differentiate between smart cities method and CIM technology. Smart cities are involving more in technologies such as policy, politics, governance, etc. CIM is focused on a component of the technology that will make smart cities happen, with no doubt, but one that has to work in conjunction with other technologies such as big data, IoT (Internet of Things), real-time monitoring of sensors, and so on. The case study is located in the city of Piacenza. It is in the northern part of Italy in the Emilia Romagna Region. It is located at a major crossroads at the intersection of Route E35/A1 between Bologna and Milan. According to the Strategic location of the city, it is an important station in the railway network, besides the industrial impotency because of the location and the industrial area in the eastern part of Piacenza. But in the other hand, there is an imbalance between the progress of a social, transport both engineering infrastructure and paces and volumes of construction of the commercial and inhabited real estate in the city. For the decision of this problem in the city. The municipality realizes a number of the state programs in several directions of the progress of the city. The result of the realization of such programs as «the Town-planning policy », «Dwelling», «Progress of a transportation system » in many respects depends on the coordination of actions of all interested participants.
Ora che il Building Information Modeling (BIM) è stato messo alle strette il mercato ampiamente per la progettazione, la costruzione e il funzionamento di singoli edifici e la modellistica dell'infrastruttura sta iniziando a guadagnare un po 'di trazione per la progettazione, la costruzione e il funzionamento dell'infrastruttura, mentre non vi è alcun accordo. sulla terminologia ancora per fare riferimento al concetto di città modello, ci riferiremo ad esso qui come "modellizzazione delle informazioni sulla città" o CIM. Il concetto generale di tecnologia (CIM) sta mostrando come influenzare il processo di pianificazione e progettazione della città per essere più efficiente ed efficace, in modo che possa essere utilizzato da urbanisti e urbanisti per pianificare una città. Attraverso una modellazione intelligente per edifici e infrastrutture. Questo fornisce e contiene informazioni dettagliate sulle esistenze nel modello e le relazioni tra di esse. Proprio come il (BIM) funziona per gli edifici avendo le informazioni necessarie su di esso per consentire l'analisi e la simulazione. La tecnologia CIM funziona su scala urbana, ma simula più aspetti come la congestione del traffico, il consumo di energia, l'impatto di disastri naturali come terremoti o uragani, controllo delle inondazioni, ecc. Mentre la tecnologia CIM non è disponibile per tutte le città tranne alcuni tentativi. Inoltre, ci sono varie iniziative tecnologiche che sembrano promettenti, ma è un po 'meno ambizioso di quello a cui ci riferiamo con CIM, che mira principalmente allo sviluppo di una tecnologia per creare modelli di informazione sulla città ricchi di informazioni che possano aiutare nella pianificazione, progettazione, e analisi di diversi aspetti delle nostre città.Per differenziare tra il metodo delle città intelligenti e la tecnologia CIM. Le città intelligenti stanno coinvolgendo di più in tecnologie come politica, politica, governance, ecc. CIM si concentra su una componente della tecnologia che farà sì che le città intelligenti si realizzino, senza dubbio, ma che deve lavorare in combinazione con altre tecnologie come big data, IoT (Internet of Things), monitoraggio in tempo reale dei sensori e così via. Il caso studio si trova nella città di Piacenza. Si trova nella parte settentrionale dell'Italia nella Regione Emilia Romagna. Si trova in un importante incrocio all'incrocio della Route E35 / A1 tra Bologna e Milano. Secondo la posizione strategica della città, è una stazione importante nella rete ferroviaria, oltre all'impotenza industriale a causa della posizione e dell'area industriale nella parte orientale di Piacenza. Ma d'altra parte, c'è uno squilibrio tra il progresso di un sociale, il trasporto di infrastrutture ingegneristiche e ritmi e volumi di costruzione degli immobili commerciali e abitati nella città. Per la decisione di questo problema in città. Il comune realizza un certo numero di programmi statali in diverse direzioni del progresso della città. Il risultato della realizzazione di programmi come «la politica urbanistica», «l'abitazione», «il progresso di un sistema di trasporto» sotto molti aspetti dipende dal coordinamento delle azioni di tutti i partecipanti interessati.
The interoprability between BIM and CIM for urban design process and energy simulation
SHAHEEN, MARWA MOHAMED ABDELHADY ELSAID
2017/2018
Abstract
Now that Building Information Modeling (BIM) has been cornered the market widely for the design, construction and operation of individual buildings and infrastructure modeling is starting to gain some traction for the design, construction, and operation of infrastructure, While there is no agreed-upon terminology yet to refer to the concept of modeling cities, we will refer to it here as “city information modeling” or CIM. The general concept of (CIM) technology is showing How to affect the City planning and design process to be more efficient and effective, So it could be used by city planners and urban designers to plan out a city. Through an intelligent modeling for buildings and for infrastructure. That is providing and containing detailed information about the existences in the model and the relationships between them. Just like how the (BIM) works for the buildings by having the needed information about it to enable analysis and simulation. The CIM technology works in a wider city scale, but with simulating more various aspects such as traffic congestion, energy consumption, the impact of natural disasters such as earthquakes or hurricanes, flood control, etc. While the CIM technology is not available for all the cities except some attempts. Also, there are various technology initiatives that seem promising, but it is a little less ambitious than what we are referring to with CIM, which mainly targeting developing a technology to create information-rich city information models that can assist in the planning, design, and analysis of different aspects of our cities. To differentiate between smart cities method and CIM technology. Smart cities are involving more in technologies such as policy, politics, governance, etc. CIM is focused on a component of the technology that will make smart cities happen, with no doubt, but one that has to work in conjunction with other technologies such as big data, IoT (Internet of Things), real-time monitoring of sensors, and so on. The case study is located in the city of Piacenza. It is in the northern part of Italy in the Emilia Romagna Region. It is located at a major crossroads at the intersection of Route E35/A1 between Bologna and Milan. According to the Strategic location of the city, it is an important station in the railway network, besides the industrial impotency because of the location and the industrial area in the eastern part of Piacenza. But in the other hand, there is an imbalance between the progress of a social, transport both engineering infrastructure and paces and volumes of construction of the commercial and inhabited real estate in the city. For the decision of this problem in the city. The municipality realizes a number of the state programs in several directions of the progress of the city. The result of the realization of such programs as «the Town-planning policy », «Dwelling», «Progress of a transportation system » in many respects depends on the coordination of actions of all interested participants.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/145452